Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-21, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eatkebabwithbread
Magkänslan säger inte att det är självmord även om det naturligtvis är fullt möjligt. Kan man ta dessa bilder inte lång innan så befinner man sig inte på absoluta botten, även om det naturligtvis kan svänga snabbt så tror jag inte att han riktigt var på den nivån.

https://cdn.images.dailystar.co.uk/dynamic/140/photos/808000/Avicii-last-photos-1306808.jpg

http://timesofoman.com/uploads/images/2018/04/21/x860879.jpg.pagespeed.ic.NJAg0jjrse.jpg
.

Av erfarenhet kan jag säga att det är ganska enkelt att dölja psykisk ohälsa, i alla fall tillfälligt. Man slänger upp en fasad helt enkelt. Nu är det iofs oklart hur Tim egentligen mådde på senare tid, hans död behöver ju inte alls vara psykologiskt kopplad. Men det går inte att anta att bara för att han ler på bilderna så mår han bra.
Citera
2018-04-21, 21:54
Medlem
Seirs avatar
Vill inte låta som en repad CD-skiva, men hur kan polisen så snabbt insett dödsorsaken, om den nu vore orsakad av någon annan än TB själv. Liksom en självklar dödsorsak. Hängning känns väldigt troligt, eller likanande självmords-sätt. Vilka fler populära sätt finns det att ta livet av sig på?
Citera
2018-04-21, 21:56
Avstängd
Bashunter bor i Dubai och ingenting har hänt honom. Inte så bra att dra 22 länder över samma kam. Mellanöstern har väl inte förändrats så mycket det senaste åren liksom USA som hade en skolskjutning till i Florida igår där som tur bara en skadades.
Citera
2018-04-21, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Det är ju ganska lätt att utesluta. Inga yttre skador, kanske liggandes i sängen, det brukar gå att fastslå.

Men även där visar polisen lite orutin, för rent teoretiskt kan nån ha tryckt i TB en spruta när han däckat. Svårupptäckta mord förvisso, men bara ett ex.

Att städa upp en brottsplats gör ett proffs..fast det är bättre vi inväntar obduktionen. Skall bli intressant.
Citera
2018-04-21, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Han var en snäll godtrogen kille skulle jag tro. Omgiven av opålitliga skithögar. Ingen bra kombo i den branschen.

Det är värre att vara FÖR snäll än att vara en skitstövel. Det kanske var det som kostade hans liv, sorgligt nog. Jag vet i alla fall, utifrån det jag har sett från dokumentären, blivit av med alla dessa skithögar en gång för alla och anställt nya personer. De enda du kan lita på är din familj, tyvärr.
Citera
2018-04-21, 21:59
Medlem
Seirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Bashunter bor i Dubai och ingenting har hänt honom. Inte så bra att dra 22 länder över samma kam. Mellanöstern har väl inte förändrats så mycket det senaste åren liksom USA som hade en skolskjutning till i Florida igår där som tur bara en skadades.

Basshunter är ju en piss i havet av vad Avicii var. Finns MYCKET mer problem man stöter på om man är så stor som han var. Vart ville du komma, förstod inte riktigt...
Citera
2018-04-21, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Allt är i ditt huvud. Du är fullständigt galen.

OnT: Tittade på dokumentären nu. Jävla idioter människorna omkring honom som pushar honom till att göra något att han inte vill pga pengar. Jag skulle ha skällt ut dem rejält och veta vem det är som bestämmer. INGEN ska tvinga mig till att göra något jag inte vill!
Jag vet fan inte längre, Det finns för många samband för att det ska vara en naturlig död eller självmord. Vad var det dom la i glaset är frågan.
Citera
2018-04-21, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Hade han fått den sjukdomen oavsett leverne eller hade den inte blommat ut om han levt ett stresslöst Liv?

Med någonstans mellan 70-80% statistisk sannolikhet, nej, det hade han inte. Det här är i första hand en livstilssjukdom. Stress har förmodligen väldigt lite med den att göra, alkohol och rökning desto mer.
Citera
2018-04-21, 22:03
Medlem
Det känns som att det ska vara en självklar suicidmetod (t.ex hängning) när polisen var så snabba med att gå ut med att de är säkra på dödsorsaken. Var det överdos/plötslig död av sjukdom etc så måste de väl tas reda på genom obduktion och det tar ju tid. Så att han blivit förgiftad, dött plötsligt av sin sjukdom eller av piller blandat med alkohol så tar det ju tid att få svar på det.

Vet inte varför men jag har en skum känsla utav det här. Skulle arab-landet kunna mörklägga eller undanhålla något kring hans död? Någon skrev ju att brodern är där nu, han kanske också fick någon konstig känsla av det här. Ingen vet ju mer än arabpoliserna (eller personen som hittade honom) om det var en säker död eller ej.

Hursomhelst, vila i frid Tim.
Citera
2018-04-21, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DogsDAmour
Så din tes är att situationen i Mellanöstern är komplicerad? Jag tror det har framgått ganska tydligt om man har sett på Rapport någon gång de senaste 30 åren.

Att gemene svensk åker till arabvärlden utan att veta helheten. Finns risker överallt..men många svenskar blev nog tagna på sängen när en is-fanatiker gick bärsärkagång i Tunisien för några år sedan. Gick och sköt på hotellen..även på Bali och Hurghada..

Vi västerlänningar har ett mindre värde där nuförtiden.. fast vi tror inte detta för många tror så gott om andra..fast nu är vi utanför ämnet..

Själv skulle jag vara försiktig att åka till dessa länder när det ser ut som det gör i världen.
Citera
2018-04-21, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Endetta
Det känns som att det ska vara en självklar suicidmetod (t.ex hängning) när polisen var så snabba med att gå ut med att de är säkra på dödsorsaken. Var det överdos/plötslig död av sjukdom etc så måste de väl tas reda på genom obduktion och det tar ju tid. Så att han blivit förgiftad, dött plötsligt av sin sjukdom eller av piller blandat med alkohol så tar det ju tid att få svar på det.

Vet inte varför men jag har en skum känsla utav det här. Skulle arab-landet kunna mörklägga eller undanhålla något kring hans död? Någon skrev ju att brodern är där nu, han kanske också fick någon konstig känsla av det här. Ingen vet ju mer än arabpoliserna (eller personen som hittade honom) om det var en säker död eller ej.

Hursomhelst, vila i frid Tim.

Precis, bara de vet vad som hänt när de hittade Tim.
Citera
2018-04-21, 22:06
Medlem
Hydrangeas avatar
Vem gick ut med att han hittades just på sitt hotellrum, och när gick det ut? De sa de nu på nyheterna också, men vem kan bekräfta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in