Citat:
Ursprungligen postat av
cybergrodan
Jag lyssnade inte alls på hans musik (eller sådan musik överhuvudtaget) men det är sjukt tröttsamt med kommentarer som ''han knappade bara lite på datorn''. Att påstå dylikt visar på total avsaknad av kompetens, eller i varje fall NOLL kunskap i musik. Jag gissar att ni som skriver så är en bra bit över 50 (alternativt muppar som lyssnar på ''hårdrock'').
För det första så kräver det enorm talang för att åstadkomma det Avicii gjorde i musikväg. Om ni nu påstår att det är så ''himla lätt att trycka fram lite musik i datorn'' så varsågod, jag vill gärna höra!
Sen verkar ni heller inte förstå att det inte bara är housemusik som görs direkt i datorn. Flertalet ''rock''artister och folk från andra genres gör på exakt samma sätt, bara att ni inte fattar det. Jag har själv suttit med i musikstudios när t.ex. ''gitarrer'' har spelats in. Titta på den här så förstår ni vad jag menar:
https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=39tIETdl5Ho
Folk verkar inte fatta hur mycket ”klipp & klistra” och annat trixande en inspelningssession består av numera, (ungefär samma sak som Avicii och co. sysslat med hela tiden). Bara för att det är fyra musiker på omslaget betyder det inte att innehållet består av linjär musik framförd och inspelad av dessa fyra musiker. De kunde alla lika gärna göra Pro Tools med tillhörande tekniker till den femte medlemmen på riktigt.
Tillägg: jag tycker det är okej med trixandet, de konservativa behöver skåda framtiden med mindre gnäll eftersom tekniken öppnar upp för ännu fler möjligheter till att de konservativa inte behöver bli förutsägbara och tråkiga.