Led Avicii av kronisk pankreatit eller vanlig pankreatit?
Är något av detta bekräftat?
Som jag förstått det hade han problem med bukspottkörteln, men kan inte hitta någon mer info kring ämnet. Har ej sett dokumentären, berättas något där?
Tidigare i tråden diskuterades just detta, jag är underkvalificerad för att bedöma kvalitén på diskussionen men det lät i alla fall bra för ett okunnigt öra. Eller öga. Eller nåt.
Är tyvärr inte med riktigt på vad du menar. Här är ditt ursprungliga inlägg som jag svarade på. Hur skulle obduktionen svara på de frågorna?
Han sade att han skulle ut och kolla på” Omans utkanter”.. intressant att veta vilka de där personerna är..nya vänner som han hittade under vistelsen i Oman? Vad det därför han ändrade planerna..och utvidgade resans längd med några dagar?
Att brodern David är nere så snabbt efter att de hittat honom..samt vad är det för personer han sitter och drinkar med...?
Hade inte han slutat med alkohol?
Hur kan polisen vara säkra på att det inte är något brott bakom? En random person är i ett nytt land..och polisen säger efter några timmar att inget brott begåtts..
Åkte han ensam till Oman..precis som han gjorde till Madagaskar?? Om dessa personer på bilden är ” nya ”vänner..som han fått under vistelsen.Hur kan polisen lita på deras vittnesmål?
Vad jag vill säga är att polisen i ett random land kan inte dra de slutsatser de gör..om en person hittas död,.de har inte tillräckligt med faktaunderlag.
När nu polisen i Oman gått ut med att något brott inte har begåtts, innan någon obduktion har genomförts, så är det bara ett omlindat sätt att bekräfta ett tydligt självmord/överdos.
Hängning, skott i huvudet, kanyl i armen, avskurna artärer är vad jag kan tänka mig, möjligen kombinerat med avskedsbrev.
Hade han avlidit av misstänkt sjukdom, blivit förgiftad, etc. hade inte polisen kunnat gå ut med ett så tydligt budskap.
Eller så drack han för att han var en ung rik känd kille med hybris som likt alla andra unga killar gillar att kröka? Snyfthistorier hittas gärna på i efterhand, "drack för att hantera pressen", etc.
Dessutom förstår jag faktiskt inte vad det är så jobbigt med att DJ:a ett par timmar var tredje dag, speciellt om man erhåller 1.2 miljoner kronor per spelning för besväret. Ett helt team och roddare som gör grovjobbet medan man softar på lyxhotellet eller softar i privatjet. Give me a break.
Allt detta hade inte varit något problem om han tagit sitt jobb på allvar och hållit sig nykter.
varför drack han då? För att han hade sjuk ångest innan han gick på scen. han kom knappt ut ur hotellrummet för han mådde så dåligt. läs på lite innan, du kan nog aldrig föreställa dig den press han levde under! han var en Introvert person som hatade att stå i centrum och bara ville ägna sig åt musiken.
Sen levde Tim under en väldigt stark press på att leverera
Problematiken låg i vart fall inte i stress av att tvingas försöka tjäna mat för dagen.
Förväntan som talar till personens vilja att komma med mer. Men han verkade ju grymt utmärglad
i kroppen, symptom som vore det resultat av svår aneroxia, men kanske att kroppen inte fungerade att
tillgodogöra sig föda längre efter tidigare sjukdom.
Är du dum i huvudet eller?
När pappa sa att den sista idioten var född hade han inte fel i alla fall.
Du är ju så bakom flötet man bara kan bli.
Kan du ens tänka dig in i vilken press den här killen var under? Antagligen inte.
”Tog inte sitt jobb på allvar”.
Du är så fruktansvärt oförskämd som yttrar de orden. Vet du hur många hits Tim Bergling har producerat? Vet du hur mycket han har turnerat?
Att göra en turné handlar inte om att stå och spela ett par timmar. Det du kallar att ”bara spela” är så grovt underskattat.
Pallar inte ens gå in närmare på allt.
Tim ska ha så jävla mycket respekt för sitt arbete. Han har spridit Sveriges namn och han har gjort det jävligt bra!
Fantastisk kille som förtjänar all slags respekt. Hans död är inget annat än fruktansvärt. Jag har växt upp med hans musik, han var guden inom house. Den alla såg upp till.
Jag är så tacksam för det arbetet han gjorde och för all del glädje han har givit mig genom sin musik.
Det är en helt kolossal förlust för världen.
Kan fortfarande inte fatta det.
Älskade Tim.
Jag kommer uppfostra min lille brorson med din musik, din livsglädje ska jag förmedla till honom och mina kommande barn. Fantastiska jävla underbara människa!
Vila i frid.
Tim förtjänar all respekt. Han satte Sverige på kartan när det gäller EDM. Han bröt gränser. En förebild. Stolt som svensk. En sådan person förtjänar all framgång. Därför är det för jvligt att folk skapar ett brak pga att de själva vill åt hans pengar.
När nu polisen i Oman gått ut med att något brott inte har begåtts, innan någon obduktion har genomförts, så är det bara ett omlindat sätt att bekräfta ett tydligt självmord/överdos.
Hängning, skott i huvudet, kanyl i armen, avskurna artärer är vad jag kan tänka mig, möjligen kombinerat med avskedsbrev.
Hade han avlidit av misstänkt sjukdom, blivit förgiftad, etc. hade inte polisen kunnat gå ut med ett så tydligt budskap.
Överdos kan man inte bekräfta förrän han obducerats. Kom ihåg att han är i ett random land..
Tårarna vill inte sluta rinna.. Tim du var så begåvad, skapade underbar musik.
Inte lönt att spekulera i vad som hände, känner bara sorg oavsett.
Du kommer att vara saknad
Hängning? Har han haft suicidala tankar innan? Vad säger att ingen annan hängt honom? Neddrogad.. och sedan har någon hängt honom..
varför drack han då? För att han hade sjuk ångest innan han gick på scen. han kom knappt ut ur hotellrummet för han mådde så dåligt. läs på lite innan, du kan nog aldrig föreställa dig den press han levde under! han var en Introvert person som hatade att stå i centrum och bara ville ägna sig åt musiken.
Exakt. Det känns som att tråden skulle må bra av att fler såg dokumentären innan man trycker på ”Skicka svar”, man inser ganska fort att det handlar om en bräcklig människa som guppar bland hajar på en uppblåsbar madrass.