2018-04-21, 19:59
Medlem
DogsDAmours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bezos48
Fast det visar ju obduktionen..

Är tyvärr inte med riktigt på vad du menar. Här är ditt ursprungliga inlägg som jag svarade på. Hur skulle obduktionen svara på de frågorna?
Citera
2018-04-21, 20:03
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Kan han ha fått Cyanid i drinken? De får väl obduktionen sen visa..
Kanske var ett nervgift från ryska säkerhetstjänsten eller Mossad?
Citera
Medlem
NeutronStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Jag håller faktiskt med här. En bulldozer som Ash är exakt vad man vill ta rygg på när man vill gå från noll till hundra snabbt och skörda medans det växer. Han tjänade 85 fucking miljoner dollar på några få år. Hade han inte supit (och förmodligen knarkat) så förbannat hade han lätt kunnat slutföra de åtagna spelningarna, han var en ung 25-årig man, inte en 75-årig gubbe.

Det är uppenbart att han hade svåra drogproblem för övrigt. På varenda bild har han den klassiska psyk-blicken man endast får när man är riktigt jävla full och kolad samtidigt.

På tal om gubbar, Rolling Stones turnerar fortfarande, Elton John lika så..intensiva, långa världsturneer.

Det var SPRITEN som förstörde Avicii, inte managern, "industrin", eller någon annan ursäkt.

Rant over.

Eller hur! Och nu står alla "kändisar" (som aldrig hjälpte honom ett dugg när han hade det jobbigt) i kö för att sörja honom på twitter. Bara för att få lite uppmärksamhet. Sånt hyckleri!
Citera
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Nja, men inom musikbranchen kanske det ses som något bra att det är kallt och oempatiskt för då är pengarna i rampljuset. Och det är kanske då "positivt" för vissa i musikbranchen, t.ex. Ash.

Nja, känns långsökt? Jag tror snarare att det är Schyffert som är dålig på engelska och missförstår innebörden av citatet, vilket förmodligen grundar sig i Hunter S Thomsons sedvanliga förkärlek till dekadens, kaos och död.
Citera
2018-04-21, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DogsDAmour
Är tyvärr inte med riktigt på vad du menar. Här är ditt ursprungliga inlägg som jag svarade på. Hur skulle obduktionen svara på de frågorna?

Intressant att höra att polisen är så säkra vad som hänt..obduktionen kommer att visa vad dödsorsaken var..

Om det hade varit överdosering av mediciner hade inte alla resultat varit färdiga..
Citera
2018-04-21, 20:05
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Nja, känns långsökt? Jag tror snarare att det är Schyffert som är dålig på engelska och missförstår innebörden av citatet, vilket förmodligen grundar sig i Hunter S Thomsons sedvanliga förkärlek till dekadens, kaos och död.
Inte bekant med Hunter S Thomson men annars vet jag inte hur Schyfferts citat ska tolkas. Känns som att det i alla fall var så han menade.
Senast redigerad av spyder123 2018-04-21 kl. 20:08.
Citera
2018-04-21, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Henrik Schyfferts tweet:
https://twitter.com/Schyffert/status/987676484805513216

Mycket osmakligt. Ett vidrigt försök att dra en poäng om hur svårt musiker har det, och försöka blanda in sig själv i det sammanhanget.

Det hade varit mer klädsamt om han sket i att tweeta denna dag. Ingen bryr sig om dig Schyffert. Håll bara käft och låt oss minnas och sörja Tim utan att behöva se dina bekräftelsebehov.
Citera
2018-04-21, 20:11
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Vad vill han egentligen ha sagt med detta? Att det var positivt att Avicii förstördes av musikindustrin och dog?
Nej, att showbiz är hemskt.
Citera
2018-04-21, 20:11
Avslutad
Led Avicii av kronisk pankreatit eller vanlig pankreatit?
Är något av detta bekräftat?

Som jag förstått det hade han problem med bukspottkörteln, men kan inte hitta någon mer info kring ämnet. Har ej sett dokumentären, berättas något där?
Citera
2018-04-21, 20:12
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coquille
Mycket osmakligt. Ett vidrigt försök att dra en poäng om hur svårt musiker har det, och försöka blanda in sig själv i det sammanhanget.

Det hade varit mer klädsamt om han sket i att tweeta denna dag. Ingen bryr sig om dig Schyffert. Håll bara käft och låt oss minnas och sörja Tim utan att behöva se dina bekräftelsebehov.
Men idiot, han beskriver ju bara branschen som stöd för Avicii, vad du tolkar in säger ju mer om dig än nån annan.
Citera
2018-04-21, 20:15
Medlem
Seirs avatar
Citat:
Eller så drack han för att han var en ung rik känd kille med hybris som likt alla andra unga killar gillar att kröka? Snyfthistorier hittas gärna på i efterhand, "drack för att hantera pressen", etc.

Dessutom förstår jag faktiskt inte vad det är så jobbigt med att DJ:a ett par timmar var tredje dag, speciellt om man erhåller 1.2 miljoner kronor per spelning för besväret. Ett helt team och roddare som gör grovjobbet medan man softar på lyxhotellet eller softar i privatjet. Give me a break.

Allt detta hade inte varit något problem om han tagit sitt jobb på allvar och hållit sig nykter.

Haha har du ens varit på någon liknande fest? Festival kanske? Efter 3 dagar gick jag själv rakt in i väggen. Visst jag kanske borde tagit mig i kragen och stilat mig, svårt dock när man dragit tjack, MDMA, supit som satan osv i flera dagar utan sömn. Kan bara tänka mig att det varit liknande situation för TB på de flesta fester. Han är den största och all skit finns framdukat ifall du vill ha. Ett par järn o bärs i magen så tackar man oftast inte nej till en lina koks, sen när man får feeling så känns lite med vodka och koks som en bra grej, blanda det med lite opioid-mediciner, multiplicera det med flera år.
Poff så har man en väldigt lycklig individ.... oavsett pengar eller framgång. Nope.
Citera
2018-04-21, 20:15
Medlem
AvaChloes avatar
Citat:
Eller så drack han för att han var en ung rik känd kille med hybris som likt alla andra unga killar gillar att kröka? Snyfthistorier hittas gärna på i efterhand, "drack för att hantera pressen", etc.

Dessutom förstår jag faktiskt inte vad det är så jobbigt med att DJ:a ett par timmar var tredje dag, speciellt om man erhåller 1.2 miljoner kronor per spelning för besväret. Ett helt team och roddare som gör grovjobbet medan man softar på lyxhotellet eller softar i privatjet. Give me a break.

Allt detta hade inte varit något problem om han tagit sitt jobb på allvar och hållit sig nykter.

Är du dum i huvudet eller?
När pappa sa att den sista idioten var född hade han inte fel i alla fall.

Du är ju så bakom flötet man bara kan bli.

Kan du ens tänka dig in i vilken press den här killen var under? Antagligen inte.

”Tog inte sitt jobb på allvar”.
Du är så fruktansvärt oförskämd som yttrar de orden. Vet du hur många hits Tim Bergling har producerat? Vet du hur mycket han har turnerat?
Att göra en turné handlar inte om att stå och spela ett par timmar. Det du kallar att ”bara spela” är så grovt underskattat.
Pallar inte ens gå in närmare på allt.

Tim ska ha så jävla mycket respekt för sitt arbete. Han har spridit Sveriges namn och han har gjort det jävligt bra!

Fantastisk kille som förtjänar all slags respekt. Hans död är inget annat än fruktansvärt. Jag har växt upp med hans musik, han var guden inom house. Den alla såg upp till.
Jag är så tacksam för det arbetet han gjorde och för all del glädje han har givit mig genom sin musik.
Det är en helt kolossal förlust för världen.
Kan fortfarande inte fatta det.
Älskade Tim.

Jag kommer uppfostra min lille brorson med din musik, din livsglädje ska jag förmedla till honom och mina kommande barn. Fantastiska jävla underbara människa!

Vila i frid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in