2018-04-21, 17:52
Medlem
Han drabbades först av bukspottkörtel inflammation o behandlades då med ketamin som är mycket starkare än morfin.
Man planerade då att operera bort gallan efter att han repat sig lite men dom hann inte det innan både blindtarmen o gallan brast.
Mer ketamin o hans magsmärtor upphörde aldrig o fick därför mycket svårt att äta. Han avslutade sedan med alla smärtstillande o han drack alltså ingen alkohol under tiden han var så sjuk.
Slutade turnera 2016 o tog efter sommarens operation i somras en längre paus men var i början av året igång igen o producerade musik.
Han var i Oman just för att producera musik.
Citera
2018-04-21, 17:52
Medlem
Tror inte på självmord. Han var ju mitt inne i musikprojekt och de hade han nog velat slutföra innan hans liv gick till ända. Nej, däremot såg han ganska mager och tärd ut i Oman och kroppen orkade nog inte till slut.
Citera
2018-04-21, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror att det kan fungera likadant även om man inte har diagnosen --- jag försöker alltså inte säga att han var bipolär, utan att det faktum att han gjort mycket under en period inte talar mot självmord.

Det är ju till och med så att många som begår självmord uppfattas som lättare till sinnet och mer aktiva precis innan - vilket gör att anhöriga och vänner slappnar av.

Ja, man kan vara lycklig innan det. Men man kan vara lycklig utan att begå självmord, det är betydligt vanligare att lyckliga personer inte gör det.

Förut kopplade folk att han var knäckt pga av sjukdomen och det var orsaken till självmord. Nu är det att han verkade lycklig.

Med andra ord, oavsett om han verkade knäckt eller lycklig så är sannolikheten lika stor för självmord. Eller inte.
Citera
2018-04-21, 17:55
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Ja, man kan vara lycklig innan det. Men man kan vara lycklig utan att begå självmord, det är betydligt vanligare att lyckliga personer inte gör det.

Förut kopplade folk att han var knäckt pga av sjukdomen och det var orsaken till självmord. Nu är det att han verkade lycklig.

Med andra ord, oavsett om han verkade knäckt eller lycklig så är sannolikheten lika stor för självmord. Eller inte.
Att en person är "uppåt" och aktiv är skilt från att personen är "lycklig".

Jag tror också sannolikheten för självmord är hög.
Citera
2018-04-21, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Han var i Oman just för att producera musik.

Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Tror inte på självmord. Han var ju mitt inne i musikprojekt och de hade han nog velat slutföra innan hans liv gick till ända. Nej, däremot såg han ganska mager och tärd ut i Oman och kroppen orkade nog inte till slut.
Tror inte heller han drar till Oman mitt i ett projekt och tar sitt liv där. Allt är möjligt, men det känns inte alls troligt.
Citera
2018-04-21, 17:57
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mankan88
+1 på den. Eller hoppade iofs. Vet man att han hittades inomhus? När polisen redan har klart för sig vad som hänt är detta de mest troliga orsakerna..

För att polisen ska kunna uttala sig såpass säkert bör det finnas tex ett självmordsbrev av ngt slag.
Om han tex hittades nedanför en balkong (eller vad han teoretiskt skulle kunna ha hoppat ifrån), skulle det ju krävas en hel del arbete för att utesluta att någon mördat honom.
Vid en överdos borde analyserna tagit längre tid att få svar på, och likaså om han tagit evt läkemedel/droger avsiktligt eller ej.
Mest logiskt i nuläget verkar tragiskt nog självmord, med efterlämnat brev eller starka vittnesmål.
Önskar att jag har fel
Citera
2018-04-21, 17:59
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
För att polisen ska kunna uttala sig såpass säkert bör det finnas tex ett självmordsbrev av ngt slag.
Om han tex hittades nedanför en balkong (eller vad han teoretiskt skulle kunna ha hoppat ifrån), skulle det ju krävas en hel del arbete för att utesluta att någon mördat honom.
Vid en överdos borde analyserna tagit längre tid att få svar på, och likaså om han tagit evt läkemedel/droger avsiktligt eller ej.
Mest logiskt i nuläget verkar tragiskt nog självmord, med efterlämnat brev eller starka vittnesmål.
Önskar att jag har fel
Nej, något självmordsbrev krävs inte (det är dessutom ovanligare än folk tycks tro) ... hittar de honom hängd i rummet så utgår polisen vanligen från självmord om inget talar emot det.
Citera
2018-04-21, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EffinEjit
Jag vet vad du menar men det är inte alltid som du skriver. Jag går aldrig in och smetar löjliga ”rip” i kändistrådar, det känns som att det är den obetydliga människans desperata försök att synas eftersom en död kändis alltid drar till sig strålkastare. I detta fallet är det så löjligt att jag faktiskt blev glad av att höra hans musik (gillar egentligen inte den genren ett dugg), det var nåt med den smånaiva approachen som tilltalade mig mer än den borde. Jag sörjer hans död på riktigt men skulle inte bry mig ett dugg om SHM hamnade under en framrusande buss. Efter att ha sett dokumentären är jag ännu mer berörd. Stackars jävla människa att hamna i klorna på kapitalismen.

Jag håller med, tycker också att det är väldigt hemskt med Tims död, precis som jag anser när de flesta människor dör, känd eller icke känd. Han verkade vara en otroligt plågad själ som varit alldeles för stark för länge.

Men jag förstår inte varför det skulle vara MER synd om honom än en vanlig dödlig som går samma öde till mötes. Båda måste ju i slutändan ändå ha känt likadant; ingen framtidstro samt att båda måste ha mått så dåligt och haft det så svårt att de slutligen inte orkade mer. (Obviously). Men ändå så är ena "god" och "för bra" medans den andra är "ond" och "egoistisk".

Orkar inte med hur människor tänker bara ibland.
Citera
2018-04-21, 18:01
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imnotyourdude
Jag håller med, tycker också att det är väldigt hemskt med Tims död, precis som jag anser när de flesta människor dör, känd eller icke känd. Han verkade vara en otroligt plågad själ som varit alldeles för stark för länge.

Men jag förstår inte varför det skulle vara MER synd om honom än en vanlig dödlig som går samma öde till mötes. Båda måste ju i slutändan ändå ha känt likadant; ingen framtidstro samt att båda måste ha mått så dåligt och haft det så svårt att de slutligen inte orkade mer. (Obviously). Men ändå så är ena "god" och "för bra" medans den andra är "ond" och "egoistisk".

De som ser självmord som en egoistisk och ond handling är förmodligen inte psykologer direkt...

Blev ganska tagen av situationen efter att ha sett dokumentären. Att det är uppenbart att han uppenbarligen inte mådde bra. Det fanns alla möjligheter att undvika denna situation. I samband med detta vill jag också uppmärksamma att vi borde alla kolla runt oss och ta hand om de i sin omgivning för att inte dessa tragedier ska upprepa sig åter och åter. Att inte gå till handling när man kan göra det, DET är att vara egoistisk.
Senast redigerad av spyder123 2018-04-21 kl. 18:05.
Citera
2018-04-21, 18:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
De som ser självmord som en egoistisk och ond handling är förmodligen inte psykologer direkt...
Fast i 99.9% av fallen är det väl ingen i omgivningen som tjänar på självmordet?
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imnotyourdude

Den ena ger dig något som du kommer att sakna, den andra gör inte det .....

Alldeles självklart så känner man inför en person som man har någon som helst relation till än någon man inte gillar eller vet vem det var...
Citera
Medlem
Solklart fall av självmord. Oavsett om det är med droger eller inte. Att polisen redan vet anledningen säger det mesta. Tragiskt. Alldeles för ung!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in