2018-04-21, 17:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Med tanke på vad som nyss framkommit eller som kommit till min kännedom är att jag känner mig ännu säkrare på att stryka självmord. Han hade gjort ny musik, han la upp bilder denna månad på de han numera samarbetade med. Han var igång. Visst, han var fortfarande sjuk, men att ha kommit igång med nya grabbar och vilja visa folk detta, för att sen dra till Oman och avsluta sitt liv?

Nä, inte speciellt logiskt eller troligt.
Jag tänkte i samma banor, men om han hade drag av t.ex. manodepressiv personlighet skulle väl dessa två saker inte nödvändigtvis ta ut varandra, de skulle väl samexistera genom att i turordning driva på och sedan bromsa utvecklingen? Ett konstant start/stop lär vara oerhört påfrestande för psyket.

Ja, jag spekulerar. Kan inte ett skit om psykiska åkommor.
Citera
2018-04-21, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seir
Reagerade också på det. Solklar Narcissist, sociopat, psykopat.
Lyssnar man på hans sommarprat så får man också den bilden. Extremt självgod. Han tog säkert Tim till toppen men skulle ha sagt stopp. Han måste ju ha märkt av all alkohol som Tim drack också och satt ner foten tidigt.
Citera
2018-04-21, 17:34
Medlem
Fenotyps avatar
Att utåt sett må bra och "vara på topp" är lite av en klassiker innan självmord äger rum.
Citera
2018-04-21, 17:41
Medlem
Vila i frid Avicii, du var en stjärna.

Jag blir så trött dock på människor som är sådana hycklare. När en kändis begår självmord så benämns de som "godhjärtade känsliga individer för bra för denna jord" men när en vanlig dödlig människa begår självmord så är de fega egoister som bara tänker på sig själva. Fattar inte hur folk ska fjäska sönder när en känd människa dör. Mår illa
Citera
2018-04-21, 17:41
Medlem
KIFs avatar
Finns otagliga fall där en person som begår självmord upplevs som världens lyckligaste människa precis innan. De är för att dom har bestämt sig. En lättnad.

Exakt samma hände med min kompis.
Citera
2018-04-21, 17:48
Medlem
mankan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Visst är det så, med tanke på att polisen så snabbt drog slutsatsen att de hade alla fakta. Hade det varit droger/medicin hade de fått vänta på toxikologiska tester, samma sak med hjärtinfarkt eller liknande där obduktion hade krävts innan man får svar.

Det verkar tyvärr som han helt enkelt hängde sig.

+1 på den. Eller hoppade iofs. Vet man att han hittades inomhus? När polisen redan har klart för sig vad som hänt är detta de mest troliga orsakerna..
Citera
2018-04-21, 17:48
Medlem
0ldMans avatar
Han var mycket duktig på att skapa musik men trivdes inte i rampljuset. Troligtvis överdos eller självmord.

Vila i frid!
Citera
2018-04-21, 17:49
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Och om han inte är/var bipolär? För det är ju rena spekulationer från din sida
Jag tror att det kan fungera likadant även om man inte har diagnosen --- jag försöker alltså inte säga att han var bipolär, utan att det faktum att han gjort mycket under en period inte talar mot självmord.

Det är ju till och med så att många som begår självmord uppfattas som lättare till sinnet och mer aktiva precis innan - vilket gör att anhöriga och vänner slappnar av.
Citera
2018-04-21, 17:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av imnotyourdude
Vila i frid Avicii, du var en stjärna.

Jag blir så trött dock på människor som är sådana hycklare. När en kändis begår självmord så benämns de som "godhjärtade känsliga individer för bra för denna jord" men när en vanlig dödlig människa begår självmord så är de fega egoister som bara tänker på sig själva. Fattar inte hur folk ska fjäska sönder när en känd människa dör. Mår illa
Jag vet vad du menar men det är inte alltid som du skriver. Jag går aldrig in och smetar löjliga ”rip” i kändistrådar, det känns som att det är den obetydliga människans desperata försök att synas eftersom en död kändis alltid drar till sig strålkastare. I detta fallet är det så löjligt att jag faktiskt blev glad av att höra hans musik (gillar egentligen inte den genren ett dugg), det var nåt med den smånaiva approachen som tilltalade mig mer än den borde. Jag sörjer hans död på riktigt men skulle inte bry mig ett dugg om SHM hamnade under en framrusande buss. Efter att ha sett dokumentären är jag ännu mer berörd. Stackars jävla människa att hamna i klorna på kapitalismen.
Citera
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIF
Finns otagliga fall där en person som begår självmord upplevs som världens lyckligaste människa precis innan. De är för att dom har bestämt sig. En lättnad.

Exakt samma hände med min kompis.

Fan va hemskt. Fick sån obehaglig känsla när jag läste ditt inlägg, för kunde verkligen föreställa mig personens beteende i det skedet.

Tragiskt. Varför ska alltid de mest snälla, lugna och ödmjuka människorna dö! Vafan dör inte äckligt folk med makt som har tusentals människors död på sitt samvete. Tex bush, breivik eller liknande. Åt helvete är denna värld.
Citera
Medlem
ArchJews avatar
Samma ålder som Heath Ledger var när han dog utav en OD.

Det finns tre möjligheter
* Överdos
* Dålig hälsa
* Självmord

Om det var en OD eller relaterat till hans hälsa, så kommer det fram när obduktions rapporten är klar. Om orsaken inte är känd inom två veckor så var det garanterat självmord. Personligen tror jag att oddsen på att han begick självmord är väldigt låga.
Citera
2018-04-21, 17:52
Medlem
ImTheMans avatar
Citat:
Om det var en OD eller relaterat till hans hälsa, så kommer det fram när obduktions rapporten är klar
mm, ok med tanke på att polisen redan säger att de vet vad som hände, lämnar det självmord som alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in