Avicii hade en stor musikalisk talang. Att jämföra den med Cobain är inte lätt. Jag är lite trött på hela den här grejen med att jämföra vad som är bra eller dåligt och vad som skall anses vara bra eller dåligt efter olika premisser som folk ställer upp.
Folk klagar på att några sitter framför datorer och gör musik och hänvisar till någon gammal gubbe som dricker whiskey och drar i några strängar på gitarr och säger att det är talang och att det var bättre förr. Den som säger så är en idiot för då kan jag bara säga att han med gitarren är ganska kass och hänvisa till Mozart som komponerade stora orkestrar med opera och piano.
Avicii hade en stor musikalisk talang så enkelt är det. Han kunde spela instrument och han kunde skapa musik som folk älskade. Curt Cobain var också grym, kanske mest för att han lyckades förmedla sin känsla så bra i sina låtar.
Däremot tror jag att kulturen som Avicii var i kommer leva kvar eftersom det finns ganska många till som ligger på hans nivå. Annat var det med Curt Cobain. När han dog så fanns det ingen som kunde hålla den nivån, inte ens hans egna band Nirvana hade något att komma med. Dom gamla bandmedlemmarna försökte ju skapa nytt men det lät ju mer som dussinrock och mer än 90% av fansen lämnade. Majoriteten av återstående fans var nog bara fans för att dom hade jobbat med Cobain. Men det höll ju bara ett antal år och vips så var allt borta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rakii
Villig att hålla med!
Hela den här housekulturen står för en destruktiv och sönderfallen samtid, känner mig inte alls hemma i det som landet blivit och vad dagens personer i min egen ålder sysslar med, helt isolerad och sen blir man kollad snett på för att man inte gillar Avicii eller Swedish House Mafia.
Jag är en som gillar och lever i housekulturen. Jag kan meddela att det inte finns någon i den kulturen som räknar vare sig Avicii eller Swedish House Mafia som housemusik. Inte ens i närheten av det.