Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-21, 11:34
Medlem
Sockors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamSmith
Gäsp. Ett till parti som inte angriper det egentliga hotet mot den västerländska civilisationen. Hade jag varit konspiratorisk lagd så hade jag börjat ana att det finns andra krafter som rör sig i bakgrunden. Krafter som fulländat sin taktik att påverka genom att söndra och härska.
Att du inte inser att ett parti blir dödsdömt ifall de nämner folket med näsor.
Citera
2018-04-21, 11:45
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Gäsp. Ett till parti som inte angriper det egentliga hotet mot den västerländska civilisationen. Hade jag varit konspiratorisk lagd så hade jag börjat ana att det finns andra krafter som rör sig i bakgrunden. Krafter som fulländat sin taktik att påverka genom att söndra och härska.

Hur är anti-EU, anti-NATO, tvåstatslösning i Israel/Palestina-konflikten, en vilja att stärka banden mellan de skandinaviska länderna samt massdeportering att inte angripa det verkliga hotet? Vi har även sett Jeff Ahl kalla USA för dekadent.

Istället för att angripa en person eller en viss folkgrupp så angriper man istället de större organisationer m.m. som står bakom det mesta av sjukdomen som härjar i västvärlden.

Det är ungefär så nära man kan komma att angripa det verkliga hotet utan att skrika sig hes om judar, rasbiologi, globalistiska monster osv.

Tycker man håller det hela på en lugn och sansad nivå medans man samtidigt går hårt emot de organisationer, värderingar och åsikter som är det verkliga hotet utan att för den sakens skull nämna det rakt ut.

Det är inte så att man bara se själva invandringen som ett problem, som egentligen bara är ett symptom skapat av en annan sjukdom. En sjukdom som AfS politik faktiskt skulle angripa och sakta men säkert opereras bort om man skulle införa AfS politik imorgon.

Detta är inte ens ett fal av ”meh, dom säger en sak men menar en annan” utan om man faktiskt sätter sig in i deras politik och tänker vad den skulle uppnå så ser man att det är ett önskvärt resultat utan att skrika om diverse folkgrupper.

Fast åandrasidan så om man är ute efter ett 100% homogent Sverige, med samma höga skatter vi har idag eller ett Sverige med öppen svenskhet ala SD så är det klart att AfS kanske inte är något att rösta på. Men då finns andra alternativ, NMR eller SD beroende på åt vilket håll man lutar, bra va?
Senast redigerad av .SMOrcimus.PriME 2018-04-21 kl. 11:48.
Citera
2018-04-21, 12:57
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Röstar man på AfS skjuter man upp allt som vi byggt upp med SD minst 2-3 riksdagsval i bästa fall.
Dessa år hinner hela landet än mer sättas i brand & förloras. 10 år personer som löfven, annie lööf osv hinner förstöra landet.
Det finns redan ett parti med momentum att rösta på - SD.

Fullkomligt trams. SD är bortom räddning. Se tidigare inlägg i tråden.
Citera
2018-04-21, 13:18
Medlem
Ännu en som tror att Jimmie har lurat svenska folket och redan smygköper gas, dessutom tycker du det är bra. Så varför avslöjar du då planen här?

Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Vad har raserat? De har starkt stöd i väljarbasen, och kommer få minst 20% i valet, sannolikt största parti.
Självklart måste de anpassa sin politik för att locka till sig den lättakrämde mittenväljaren... annars ligger de där på 10%.
Sd är fortfarande alternativet längst ut så de fångar upp både den lättakrämde mittenväljaren och den med tydligast åsikter...
Den vanlige svensken har väldigt dålig koll på de olika partierna.

Om du på allvar tror att Jimmie åkesson tycker att en neger/arab kan bli svensk så är du jävligt dum.
Du kan inte äta hela kaka på en gång, man får ta en bit i taget.
Citera
2018-04-21, 13:19
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXII.
Sektmentaliteten bland Sverigedemokrater är riktigt skrämmande. AFS facebooksida är helt fylld av hat från SD-väljare. Bara några exempel: "splittrare" "förrädare" "svikare" "landsförrädare" "jävla ynkliga sabbare" "skitparti och avhoppare". Det nästan alla som skriver hatkommentarerna har gemensamt är att dom är 60+. Det är alltså människor som förmodligen har röstat för massinvandringen i många decennier och som nu kallar alternativ för Sverige för "landsförrädare".

Detta.

UPA - utan personligt ansvar. Dessutom visar det varför SD knappast har en fungerande framtid. Man valde utstuderat att slå sönder sin ungdomsverksamhet och söka stöd hos de äldre generationerna. Nu får man äta den mögliga kaka man bakat.
Citera
2018-04-21, 13:24
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Härligt! Finnarna och svenskarna delade länge nationalstat - förbrödringen med framförallt finnarna ser jag som högsta prio (de står utanför NATO och helst ska vi lämna EU samtidigt). Vi får se hur långt jag lyckas driva frågan.
Jag tycker att det du säger här är självemotsägande, dvs att "finnarna och svenskarna delade nationalstat". Det är en omöjlighet och det borde även du förstå eftersom du i ett annat inlägg i den här tråden sade att finnarna har annan etnicitet än vad du har. (Vad NATO och EU beträffar anser jag att Sverige ska stå utanför bägge, men det är inte ämnet för mitt inlägg.)

Som du säkert har lagt märke till talar jag om det svenska imperiet när jag syftar på det Storsverige som inbegrep Finland. Ett annat sätt att beskriva det skulle kunna vara att tala om en binationell stat, men jag finner att ordet imperium bättre beskriver fakta i det här fallet. Jag påstår naturligtvis inte att en helt ren nationalstat är ett måste, utan det jag vänder mig emot är hur du använder ordet nation.

Sedan undrar jag mycket över vad du menar med "förbrödring" mellan finnar och svenskar. Vi är tillräckligt förbrödrade, anser jag, och jag påstår till och med att ytterligare förbrödring är så gott som omöjlig. Inte för att vi redan är sammanblandade, för så är inte fallet, utan för att ingen vill påtvingas någon ytterligare förbrödring som inte redan skett. En försvarsallians, som AFS program föreslår, kan vara rimlig förutsatt att en sådan maximerar vad som ligger i svenskarnas intressen, annars inte. Nu talar jag dock om den ytterligare förbrödring som du önskar. Ursäkta, men vad talar du om egentligen? Vi vet redan att du tycker att alla svenska barn ska lära sig svenska, och jag har tydligt svarat att jag anser att det vore helt fel. Vad mer tänker du på när du säger förbrödring?

Får jag fråga dig, med all respekt: Har du finskt påbrå? Du behöver självklart inte svara. I inlägget om din inställning till öppen svenskhet tycker jag att du tog upp flera nyktra punkter även om jag inte håller med om de personliga detaljerna. Och jag undrar vad det är som motiverar dig. Jag har aldrig träffat någon som inte har personliga skäl till att hysa väldigt speciella åsikter om etnicitet, utan åsikterna brukar spegla personen. Så även i mitt fall. Men nationalstaten är beprövad och framgångsrik medan historiska experiment med mångkultur nästan genomgående visar på stora svagheter och problem, särskilt för de som inte är blandade. Det kan jag lägga till mina personliga skäl som svensk.
Citera
2018-04-21, 13:32
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Det är dock väldigt fel att jämföra AfS med ND, då ND var trasigt från första början (eller åtminstone tidigt). AfS känns betydligt mer professionellt och kompetent som dessutom har ett betydligt större stöd än ND kunde drömma om.

Sedan är detta inte så vidare problematiskt. Folk har hela tiden gnällt om att det finns ett vakuum mellan SD och NMR. Grattis nu har de ett parti som fyller ut detta vakuum. Detta innebär i praktiken ett naturligt "tvåfrontskrig". Folk som tycker NMR är för radikala och SD för mesiga röstar på AfS. Folk som tycker att SD och AfS är för mjuka och otydliga röstar på NMR. Folk som tycker att AfS är "kryptonazister" kan rösta på sitt sionistiska antisvenska skitparti SD. Alla nöjda.

Fast nu är ju AfS "Alternativ för Sion" enligt Nordfront.

ND fyllde ju upp det påstådda vakuumet som fanns mellan SD och SvP (Numera SD och NMR). Du kan nog ingenting om ND därav ditt uttalande. ND hade många kunniga aktiva och lanserade flera lyckade mediaprojekt. Ett av dem finns kvar än idag och är alltså Nya Tider.

Den enda skillnaden mellan AfS och ND, är att ND var mycket smartare då de åtminstone försökte etablera sig lokalt på olika håll där de var starka. AfS gör samma misstag som PP och satsar endast på Riksdagsvalet i ett högriskspel. Når de inte målet så har de alltså bränt över 1 miljon utan att ha en endaste stol i någon kommun.

Men de kan ju så klart alltid fråga George Soros om lite pengar inför valet 2022.
Senast redigerad av OliverCromwell 2018-04-21 kl. 13:46.
Citera
2018-04-21, 13:34
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:

Precis, vem gav Kasselstrand en mille? Det kan man ju fråga sig. Och varför all uppmärksamhet från media?

En liten tankeställare vore på sin plats.
Citera
2018-04-21, 13:36
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
För att de har inga lokala avdelningar; de är en stockholmselit som vill ha högavlönade riksdagsplatser. De är inte intresserade av kommunaltjänster ute på landet.

Jo, jag misstänkte det. Ett gäng Stockholmsbrats som ser ner på vanligt folk från landet.

Alltså ytterligare ett gäng som bara vill komma åt köttgrytorna.

Varför är jag inte förvånad.
Citera
2018-04-21, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockor
Att du inte inser att ett parti blir dödsdömt ifall de nämner folket med näsor.
Så är det. Antisemitismen är anledningen till att nazistiska partier alltid bara varit promillepartier i Sverige.
Citera
2018-04-21, 14:21
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Den enda skillnaden mellan AfS och ND, är att ND var mycket smartare då de åtminstone försökte etablera sig lokalt på olika håll där de var starka. AfS gör samma misstag som PP och satsar endast på Riksdagsvalet i ett högriskspel. Når de inte målet så har de alltså bränt över 1 miljon utan att ha en endaste stol i någon kommun.

ND var så smarta att de, på kort tid, lyckades förinta sig själva helt på egen hand. Imponerande på sitt sätt, men kanske inte något att rekommendera. Hur länge existerade de ens?
Citera
2018-04-21, 14:30
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
ND var så smarta att de, på kort tid, lyckades förinta sig själva helt på egen hand. Imponerande på sitt sätt, men kanske inte något att rekommendera. Hur länge existerade de ens?

De fanns från 2001-2014. Alltså 13 år.

Frågan är om AfS lyckas med hälften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in