2018-04-21, 14:22
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Så ett mål mat och vätska och kroppen är helt återställd?

Varför var han så mager i slutet om alla hotell runt honom hade så mycket mat?

Vilken jävla diskussion.

För att, som jag sa, det var självförvållat. Brist på mat vätska och ev läkarvård är alltså uteslutet.

Tror vi pratar om varandra här
Citera
2018-04-21, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
För att, som jag sa, det var självförvållat. Brist på mat vätska och ev läkarvård är alltså uteslutet.

Tror vi pratar om varandra här

Men näringsbrist och brist på mat är väldigt olika saker, det vet du va?
Citera
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Blir ju rätt stort hån mot killen att säga att han bara stod och tryckte på knappar. Det jag reagerade på var att han nästan i varenda scen i dokumentären antingen sitter vid datorn eller pillar med mobilen. Ibland står dem upp och grejar med mobilerna. Han hade ju för fan en skärm i ansiktet nästan hela tiden. Apropå stress.

Sedan såg man ju vad hur han jobbade och då blir trycka på knappar lite lätt missvisande.

Precis, klistrad vid datorn non stop, en skärm i ansiktet konstant. Usch, inget liv alls.

Sen undrar jag över det här som folk säger "trycka på knappar på scenen". Jag är väl ingen uppskattare av musikgenren, och har knappt hört något av hans, eller andra DJ:ars musik,
men ni som är insatta,
fordras det inte rätt mycket när man står där och ska få ihop sina musiksnuttar?
Det handlar väl om improvisation där framme på scenen, där man har klart allt i huvudet innan,
och sen ska man få ihop det? Jag tycker själv, att det skulle kännas trist att inte hålla ett riktigt instrument i handen (och själv bli stressad av datoriserad musik eller hur man ska uttrycka det),
men det betyder inte att jag inte tycker att det fodras både en stor musikalitet,
hantverk och en jävla press att stå där på scenen och få ihop den musik man skapat som DJ.

Kan en DJ spela fel där han står på scenen? Trycka på fel knappar så kompositionen blir fel, menar jag? Precis som en musiker kan spela fel när han framträder med sitt instrument?

Ursäkta att jag låter oinsatt. Men det verkar ju många vara som säger att det bara är att stå där och trycka på lite knappar.
Senast redigerad av dialektiker 2018-04-21 kl. 14:27.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback.rascal
Bara jag som reagerar på att uppståndelsen inte är så stor som man hade kunnat tro?

Tycker nog att det är rätt stor uppmärksamhet, total dominans i Aftonbladet, Expressen, DN. Flertalet artiklar i både BBC och CNN. Ett mycket stort antal världsstjärnor går ut och ger kondoleanser.

Det som saknas är väl ett twitter från Trumpen...
Citera
2018-04-21, 14:25
Medlem
SmokeSkillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Tja, jag jobbar 6 dagar i veckan, inte fan klagar jag. Flänga världen runt är ett drömjobb för många och alkohol och knark är normalt för människor som lyssnar på dance och house. Knarkmusik. Ash verkar vara ett rövhål i likhet med många andra.

Du hänger inte riktigt med, han hade i regel en SPELNING varannan till var tredje dag.

Resor däremellan med olika tidzoner och omställningar, planeringar och rehersals inför spelning, jobba med ny musik, promotions osv.

Sedan ska det klämmas in ett normalt liv utanför artistnamnet Avicii. Han var trots allt en helt vanlig grabb som behöver kontakt med vänner, familj och vila.

Jobba någon timme per dag i sex dagar, är ingenting i jämförelse. Finns inte på världskartan att det går att jämföra ens + att du kan sjukskriva dig, ta ut semester mm. Det kunde ju bevisligen inte han.

Han släppte inte jobbet en sekund under åren han var aktiv.

Ingen Avicii fanboy, gillar inte ens musiken. Men satan vilken dedikation han hade till sitt jobb och konsten.

Knarkmusik var väl att ta i för mig är det mainstream. Varenda jävla låt killen gjort har ju spelats på radion konstant vid release och ett par månader framåt.
Citera
2018-04-21, 14:25
Medlem
Tragiskt när någon ung där helt klart, men det verkar ju vara väldigt mycket självförvållat med alkohol och även droger? Aldrig hört dennes s.k. "musik" och tänker inte lyssna heller då jag nog får säga mig tillhöra det kriteriet som har aningens högre krav på musik och kultur än vad den här ägnade sig åt.
Trist att folk sponsrat honom med så mycket pengar så att han har kunnat festa runt så hårt som han verkat, hade varit bättre om han ägnat sig åt det där skivspelandet på helgerna och haft något vanlig jobb till vardags. Aldrig bra att bli så "stor" i ung ålder, men det har vi väl den breda imbecilla massan att tack för, som uppskattar den här kommersiella smörjan som dagens "artister" ägnar sig åt.
Musiker skulle jag absolut inte kalla varken honom eller någon annan som ägnar sig åt att spela musik som någon annan skrivit, det blir bara löjligt, det går väl 15 på dussinet av dessa och ingen är outbytbar när det gäller att trycka på play och crossfade'a två låtar.

Synd om föräldrar och släkt såklart, även om föräldrarna naturligtvis borde satt gränser när dom märkte att det spårade ur med missbruket.
Citera
2018-04-21, 14:26
Medlem
Hans alkoholintag gav honom problem med bukspottkörteln (inflammation).
Med sådana problem ska man avhålla sej från alkohol, för inflammation i bukspottkörteln kan vara dödlig.

Tidigare har även artisten drabbats av brusten blindtarm och gallblåsa.
Men som sagt. Inflammation i bukspottkörteln är inte att leka med och kan vara dödlig, speciellt om man ändå väljer att fortsätta att dricka.
Senast redigerad av zebop 2018-04-21 kl. 14:34.
Citera
2018-04-21, 14:28
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Klart jobbigt att se Avicii True Stories, nu när man vet vad som har hänt.

Att som introvert och ganska blyg person hamna i en situation där man står ansikte mot ansikte med 25000 personer och är alla dessa 25000 personers totala blickfång, egentligen väldigt tragiskt.
Citera
Medlem
Seirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak
Tragiskt när någon ung där helt klart, men det verkar ju vara väldigt mycket självförvållat med alkohol och även droger? Aldrig hört dennes s.k. "musik" och tänker inte lyssna heller då jag nog får säga mig tillhöra det kriteriet som har aningens högre krav på musik och kultur än vad den här ägnade sig åt.
Trist att folk sponsrat honom med så mycket pengar så att han har kunnat festa runt så hårt som han verkat, hade varit bättre om han ägnat sig åt det där skivspelandet på helgerna och haft något vanlig jobb till vardags. Aldrig bra att bli så "stor" i ung ålder, men det har vi väl den breda imbecilla massan att tack för, som uppskattar den här kommersiella smörjan som dagens "artister" ägnar sig åt.
Musiker skulle jag absolut inte kalla varken honom eller någon annan som ägnar sig åt att spela musik som någon annan skrivit, det blir bara löjligt, det går väl 15 på dussinet av dessa och ingen är outbytbar när det gäller att trycka på play och crossfade'a två låtar.

Synd om föräldrar och släkt såklart, även om föräldrarna naturligtvis borde satt gränser när dom märkte att det spårade ur med missbruket.

Snälla... kolla dokumentären sen kan du komma tillbaka med ett svar. Så mycket förutfattade meningar i ditt inlägg.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Hans alkoholintag gav honom problem med bukspottkörteln (inflammation).
Med sådana problem ska man avhålla sej från alkohol ,för inflammation i bukspottkörteln kan vara dödlig.
Måste man inte supa riktigt tungt för att få problem med bukspottskörteln i så unga år?
Citera
2018-04-21, 14:30
Medlem
praxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak

Trots ditt raljerande om hur låg nivå det är på hans alster och ditt krav på kvalitet, så verkar du veta förvånansvärt lite av vad han gjorde. Dömer du ut honom efter att ha hört ett rykte eller läst nån rad på aftonbladet eller? .

Du har ju fan ta mig noll koll, och ändå uttalar du dig på det sättet. Snacka om att göra bort sig.
Citera
2018-04-21, 14:30
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Ser på dokumentären nu, fy fan vad pissig Arash Pournouri är.

Tänk er att ha honom som chef eller ens kollega, fy helvete vilken mardröm!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in