Citat:
Ursprungligen postat av
xtroverto
Blir ju rätt stort hån mot killen att säga att han bara stod och tryckte på knappar. Det jag reagerade på var att han nästan i varenda scen i dokumentären antingen sitter vid datorn eller pillar med mobilen. Ibland står dem upp och grejar med mobilerna. Han hade ju för fan en skärm i ansiktet nästan hela tiden. Apropå stress.
Sedan såg man ju vad hur han jobbade och då blir trycka på knappar lite lätt missvisande.
Precis, klistrad vid datorn non stop, en skärm i ansiktet konstant. Usch, inget liv alls.
Sen undrar jag över det här som folk säger "trycka på knappar på scenen". Jag är väl ingen uppskattare av musikgenren, och har knappt hört något av hans, eller andra DJ:ars musik,
men ni som är insatta,
fordras det inte rätt mycket när man står där och ska få ihop sina musiksnuttar?
Det handlar väl om improvisation där framme på scenen, där man har klart allt i huvudet innan,
och sen ska man få ihop det? Jag tycker själv, att det skulle kännas trist att inte hålla ett riktigt instrument i handen (och själv bli stressad av datoriserad musik eller hur man ska uttrycka det),
men det betyder inte att jag inte tycker att det fodras både en stor musikalitet,
hantverk och en jävla press att stå där på scenen och få ihop den musik man skapat som DJ.
Kan en DJ spela fel där han står på scenen? Trycka på fel knappar så kompositionen blir fel, menar jag? Precis som en musiker kan spela fel när han framträder med sitt instrument?
Ursäkta att jag låter oinsatt. Men det verkar ju många vara som säger att det bara är att stå där och trycka på lite knappar.