Citat:
Ursprungligen postat av
SwexitNow
Vi har bott i Danmark i > 15 år och har nu en fråga till alla "Flashbackare", vilket försäkringsbolag är bäst i Sverige när vi ämnar teckna olycksförsäkring för mig med hustru samt barn, hem/hus/villa, bilar samt djur (hästar, hundar och katter). - Det torde väl bli billigast att ha allt försäkrat i ett och samma bolag?
Med bäst avser jag även ärligast, upplever att försäkringsbolag samt banker rent generellt är de största skurkarna, men det är min subjektiva uppfattning.
Dumt fråga vad andra tycker är bäst för dem då det är stora skillnader i premie vart man bor, typ av fordon, ålder på djur etc, gör så här istället...
Sammanfatta allt du vill försäkra och maila alla bolag med en offertförfrågan på dessa försäkringar då kommer du fås var vilket som är det billigaste. Sen kollar du vad som gäller för de försäkringar du vill ha så inte billigast även är sämst, med sämst menar jag högsta självrisken om något händer och även sämst ersättning.
Sen är det bara vikta de olika försäkringarna mot varandra och välja den som är mest fördelaktig för dig.
Tips i offerten speca upp de olika försäkringarna för sig.
Typ att vill veta vad en villa försäkring för x hus kostar.
Djurförsäkring för x häst.
Djurförsäkring för x hund
Djurförsäkring för y hund
Avsluta med om jag tecknar fler eller alla försäkringar hos er blir det då billigare?
Troligtvis kommer det tyvärr vara så att x hund är billigast hos A, y hund hos B, bilarna hos C, huset hos D osv, men sen kan det finnas fördelar ha allt hos en då man slipper krångla och hålla reda på alla olika utan en kontakt när det händer något eller man behöver ändra...