2018-04-20, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Ja, det var väl troligtvis tanken? Så gjordes med Agnes.
Exakt, och Moa. Så vem skulle ha märkt nån skillnad?
Citera
2018-04-20, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Har jag förstått det rätt att detta hände någon gång under 2016, Tysklandresan och att H samtidig hade ont i ryggen? Alltså har man mycket ont i ryggen och är bra senare igen, så är det mest närliggande ryggskott - eller att man har råkat ut för någonting. Men har man ryggskott, så vet man ju det och brukar väl förklara det när man får hjälp ur soffan.
Smärtan i ryggen var april 2017.
Tyskland resan; måste kolla Hannas Mail. Det var inte 2017 tror jag , det var innan. Måste ha varit 2016. Har inte gått genom mina Mail .
Citera
2018-04-20, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Ingen på skolan skulle våga ta strid med Oskar. Hade skolan sagt emot honom så hade han tagit barnen ur skolan el ställt till med stor skandal i kommunen. Vad sa rektorn ” vi lyssnade kanske för mycket på pappan ”.

Det är en ohederlig citering. Då det bara är första meningen. Dessutom var det inte pappan, utan föräldrarna.

Därefter fortsätter Rektor med att säga att även i efterhanden kan dom inte se att dom kunde gjort något annorlunda.

/hela artikeln finns i tråden
Citera
2018-04-20, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Å fy fan, det måste varit döden för en 11-åring!! Tvingas spela samma depressiva stycke i tre månader! Under samma tid som syster Agnes mådde jättedåligt.

Min gissning är att det var Moa som krävde att slippa den för barn okänsliga pianolärarinnan. Tur att hennes sista halvår i alla fall inte innebar en musikalisk prestationstortyr med en för barn känslodöv pianofröken. Kanske kände Oskar och Hanna sig, trots att de verkade vara en resultatinriktade personer, lättade av att de slapp den krävande, lätt sadistiska pianolärarinnan.

Det måste ha varit skönt att slippa pressen, man förstår att det var för att slippa den svårspelade, förmodligen omöjliga för en elvaåring, mollvalsen som pappan försökte hjälpa M.
Citera
2018-04-20, 20:59
Bannlyst
Citat:
Pianolärarinnan kontaktade EH för hon råkade läsa att EH skrev i sin blogg att det var så tyst om dom döda barnen. Som om dom aldrig hade levt. Hon var den enda som skrev att Socialstryelsen borde granska varför det blev som det blev. Ingen annan än EH skrev om det. Det var anledningen till att hon kontaktades.

Så tokigt att pianolärarinnan kontaktade random journalist när hon i själva verket sökte en tillsynsmyndighet. Det låter nästan som att pianolärarinna inte hade en aning om vad hon sysslade med eller vad hon såg. Nästan som nån som inbillar sig att det rinner blod från affischer med uppmuntrande budskap.
Citera
2018-04-20, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrZirkus
Så sant. Här sitter vi i våra stugor, trygga, vid våra datorer och mobiler och agerar som att vi minsann vet bäst och vissa till och med raljerar och kränker andra skribenter i sin iver att just deras teori ska låta mest trovärdig och få flest röster. Glömmer i stridens hetta att två flickor har mördats. Två unga flickor som av nån anledning vi ännu inte vet berövades sina liv av den eller de som skulle vara deras trygghet i livet.

Det får man aldrig glömma!
Citera
2018-04-20, 21:04
Bannlyst
Citat:
Vem menar du?
EH el pianolärarinnan? Pianolärarinnan var korrekt. Luddigt betyder inte att man inte är korrekt. Kan bero helt enkelt på svenskan, språket. Det är då journalistens uppgift att fråga igen så att allt blir rätt

Korrekt?
Hur korrekt är det att tvinga en 11-årig flicka att spela samma melodi i flera månader?
Citera
2018-04-20, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Visste du om att Agnes var sjuk? Träffade du henne? Sa H eller O vad hon led av? Spelade hon något instrument?
Jag träffade Agnes en gång. Hon spelade inget. Kronisk trötthetssyndrom sa föräldrarna efter att Moa berättade för mig att Agnes alltid var hemma. Mamma o pappa berättade inte det av sig själva. Moa råkade säga och beklagade samtidigt över att Agnes jämt var hemma. Moa tyckte att dom inte kunde resa och det störde henne. När Moa berättade så öppet för mig inför föräldrarna var dom tvungna att berätta om kronisk trötthetssyndrom. Jag tror att dom inte helst ville berätta det
Citera
2018-04-20, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är en ohederlig citering. Då det bara är första meningen. Dessutom var det inte pappan, utan föräldrarna.

Därefter fortsätter Rektor med att säga att även i efterhanden kan dom inte se att dom kunde gjort något annorlunda.

/hela artikeln finns i tråden
Vad skulle hon ha sagt ? Att dom gjorde fel
Citera
2018-04-20, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Var står det att man blir mördare i kombon?
Mitt inlägg handlade om personlighetsdrag i två olika stjärntecken. Läser aldrig horoskop, men vissa grunddrag brukar alltid stämma. Som här!

Förstår jag dig rätt att du försöker förstå föreliggande historia utifrån astrologi?
Citera
2018-04-20, 21:09
Medlem
Jag tolkade det mer som att Moa själv tyckte mycket om och gärna ville lära sig det där pianostycket.
Citera
2018-04-20, 21:09
Medlem
Citat:
Jag träffade Agnes en gång. Hon spelade inget. Kronisk trötthetssyndrom sa föräldrarna efter att Moa berättade för mig att Agnes alltid var hemma. Mamma o pappa berättade inte det av sig själva. Moa råkade säga och beklagade samtidigt över att Agnes jämt var hemma. Moa tyckte att dom inte kunde resa och det störde henne. När Moa berättade så öppet för mig inför föräldrarna var dom tvungna att berätta om kronisk trötthetssyndrom. Jag tror att dom inte helst ville berätta det
Agnes gick obehindrat. Satte sig och läste en bok så länge. En mogen intelligent tjej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in