2018-04-20, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Skolteamet skulle det stå. Hur de inom skolan mår och som arbetat mycket nära barnen, vet väl vare sig du eller jag. Dom kände barnen sedan flera år, både som friska och sjuka.

Finns ingen anledning att skuldbelägga oskyldiga människor.
Ingen på skolan skulle våga ta strid med Oskar. Hade skolan sagt emot honom så hade han tagit barnen ur skolan el ställt till med stor skandal i kommunen. Vad sa rektorn ” vi lyssnade kanske för mycket på pappan ”.
Citera
2018-04-20, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Därför låt Socialstyrelsen granska intyg och allt.
Så att inte fler barn råkar illa ut.
Jag vet att allt är lönlöst. Som allt annat kommer detta passera. Falla i glömska. Som om Moa och Agnes aldrig levt. Hela Sverige kommer tro flera decennier att dom var två dödssjuka barn som dödades av sina föräldrar för att räddas från sin sjukdom.
Du är en fin människa med goda intentioner. Jag hoppas du orkar lite till och att din kamp leder till att flickorna får upprättelse!
Citera
2018-04-20, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Men H hade ju sagt att dom inte fick någon hjälp från barnsjukhuset.
Vad ville dom ha hjälp med tro?

Sjukförklara friskt barn?

Ingen lyckades bota de båda ofattbart svårt fysiskt sjuka barnen.
Inte heller kvacksalvaren i Tyskland lyckades.
Gottfrieskliniken ser också ut att ha gått bet.
Och inte heller efter obduktionen tycks den ofattbart svåra fysiska sjukdomen ha upptäckts.
Citera
2018-04-20, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrZirkus
Du är en fin människa med goda intentioner. Jag hoppas du orkar lite till och att din kamp leder till att flickorna får upprättelse!
Tack. Döden är oåterkallelig. Deras enda chans till sina liv släcktes. Livet har vi bara chans till en enda gång.
Citera
2018-04-20, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Inte vet jag. Men nu finns det inte kvar så slutsatsen blir väl den.

Ok, det var synd att informationen försvann.
Citera
2018-04-20, 20:22
Medlem
Citat:
Ingen på skolan skulle våga ta strid med Oskar. Hade skolan sagt emot honom så hade han tagit barnen ur skolan el ställt till med stor skandal i kommunen. Vad sa rektorn ” vi lyssnade kanske för mycket på pappan ”.
Vad skulle han ha gjort med barnen sedan han tagit dom ur skolan? Hållit dom hemma?
Citera
2018-04-20, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Ok, det var synd att informationen försvann.

Japp. Om den var felaktig så var det bra.
Citera
2018-04-20, 20:37
Medlem
Citat:
Vad skulle han ha gjort med barnen sedan han tagit dom ur skolan? Hållit dom hemma?

Ja, det var väl troligtvis tanken? Så gjordes med Agnes.
Citera
2018-04-20, 20:38
Medlem
Citat:
Under 2016 berättade hon det. Men hon menade säkert att dom inte fått hjälp innan på SUS. Vet inte exakt när. Jag ville inte fråga.
Jag visste att Oskar körde till Tyskland med Agnes. Exakt vet jag inte när det var. Jag måste gräva bland mina Mail. Hanna skrev till mig att Oskar hade tagit bilen och kört med Agnes till Tyskland. Då hade dom bara en bil. Och därför kunde Moa och jag inte träffas den veckan.
Hanna kunde inte resa sig upp från soffan. Jag hjälpte henne . Uppfattade smärtan elak. Hon var stel i kroppen.

Har jag förstått det rätt att detta hände någon gång under 2016, Tysklandresan och att H samtidig hade ont i ryggen? Alltså har man mycket ont i ryggen och är bra senare igen, så är det mest närliggande ryggskott - eller att man har råkat ut för någonting. Men har man ryggskott, så vet man ju det och brukar väl förklara det när man får hjälp ur soffan.
Citera
2018-04-20, 20:42
Medlem
Citat:
Tack. Döden är oåterkallelig. Deras enda chans till sina liv släcktes. Livet har vi bara chans till en enda gång.
Visste du om att Agnes var sjuk? Träffade du henne? Sa H eller O vad hon led av? Spelade hon något instrument?
Citera
2018-04-20, 20:46
Medlem
Citat:
Så sant. Här sitter vi i våra stugor, trygga, vid våra datorer och mobiler och agerar som att vi minsann vet bäst och vissa till och med raljerar och kränker andra skribenter i sin iver att just deras teori ska låta mest trovärdig och få flest röster. Glömmer i stridens hetta att två flickor har mördats. Två unga flickor som av nån anledning vi ännu inte vet berövades sina liv av den eller de som skulle vara deras trygghet i livet.
Citera
2018-04-20, 20:48
Bannlyst
Citat:
Jag har läst Höglunds bloggar ett varv till och fastnade i det här citatet:

Kan det vara orsaken till att Moa slutade med pianolektionerna? Det kanske inte ens hade nåt med sjukdomen att göra? Hur kul kan det vara att spela vals i d-moll i tre månader i sträck? Varenda unge jag har träffat skulle tjatat åt mamma och pappa att ringa och säga att det får vara nog. Om mamman dessutom var mer åt Bob Dylan hållet så skulle hon knappast försöka övertala dottern.

Å fy fan, det måste varit döden för en 11-åring!! Tvingas spela samma depressiva stycke i tre månader! Under samma tid som syster Agnes mådde jättedåligt.

Min gissning är att det var Moa som krävde att slippa den för barn okänsliga pianolärarinnan. Tur att hennes sista halvår i alla fall inte innebar en musikalisk prestationstortyr med en för barn känslodöv pianofröken. Kanske kände Oskar och Hanna sig, trots att de verkade vara en resultatinriktade personer, lättade av att de slapp den krävande, lätt sadistiska pianolärarinnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in