2018-04-19, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lousy
Jag tänker snarare på om hon gjort utlåtanden som tyder på att hon kan vara en skada för sig själv eller andra (ja, vi vet att hon kan skada andra ...) när hon släppts fri igen. Polisen kan väl göra bedömningen att hon får stanna kvar på de grunderna eller?

Då är det nog LPT som gäller. De kan inte hålla kvar henne om hon hotar med självmord.
2018-04-19, 12:09
Medlem
Det som är mest obehagligt i det här är väl att hon inte verkar lära något alls av sina misstag. Hon dömdes för det förra brottet och trots att hon blev påkommen och bevisat skyldig, gjorde hon om exakt samma sak igen ganska snart efteråt.

Här i tråden har hon läst misstankarna om att det är hon som tänt eld tidigare i huset, ändå gör hon det igen. Det finns inga tankar om att "oops, nu är de mig på spåren, bäst att ligga lågt". Hon kan liksom inte hejda sig och det är bara SKITLÄSKIGT med tanke på vilka konsekvenser just det här brottet skulle kunna få.

Tillägger, OM det nu är hon. Det vet vi ju faktiskt inte med säkerhet, även om allt pekar på det.
2018-04-19, 15:04
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolou
Det som är mest obehagligt i det här är väl att hon inte verkar lära något alls av sina misstag. Hon dömdes för det förra brottet och trots att hon blev påkommen och bevisat skyldig, gjorde hon om exakt samma sak igen ganska snart efteråt.

Här i tråden har hon läst misstankarna om att det är hon som tänt eld tidigare i huset, ändå gör hon det igen. Det finns inga tankar om att "oops, nu är de mig på spåren, bäst att ligga lågt". Hon kan liksom inte hejda sig och det är bara SKITLÄSKIGT med tanke på vilka konsekvenser just det här brottet skulle kunna få.

Tillägger, OM det nu är hon. Det vet vi ju faktiskt inte med säkerhet, även om allt pekar på det.

Man får ha i åtanke att T inte har alla hästar hemma, hon ska bo på ett boende för människor med utvecklingsstörning och inte ensam. Att hon ens har barn och få ha dom är ett mysterium för mig
2018-04-19, 15:16
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Man får ha i åtanke att T inte har alla hästar hemma, hon ska bo på ett boende för människor med utvecklingsstörning och inte ensam. Att hon ens har barn och få ha dom är ett mysterium för mig

Det är inget mysterium att utvecklingsstörda får barn. Inga tvångssteriliseringar och itvångsaborter utförs ju i vårt land. Och vill vi diskutera utvecklingsstördas rätt eller inte att få barn, så är det här inte rätt delforum.

Sen kan man ju tycka att det är konstigt att de fick behålla de 3 första barnen så länge. Det var först efter barn nr 3 som de fråntogs barnen. Och då såg T till att bli gravid med barn nr 4, som också togs ifrån dem.
2018-04-19, 15:21
Medlem
SmygarBerits avatar
Man kan ju bara spekulera men jävlar vad rädd hon måste vara i häktet nu. Hon har förmodligen trott att hon är oövervinnerlig ijumed att det gick så "smidigt" undan förra gången med rättegången och den milda domen. Att bli kvar i häktet/arresten var nog inget hon räkna med.
Kan tänka mig att hon räknade kallt med att hålla på som förra gången, springa på några polisförhör som hon inte dyker upp på utan hämtning måste göras, ljuga och skylla på alla möjliga och i även i detta fall Malin och sen kunna skrävla runt på fb om att det inte finns några bevis mot henne samt skriva ut hur fantastisk mamma hon är och att folk får apcentera att hon är en sanvänn.
2018-04-19, 20:52
Medlem
lousys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Man kan ju bara spekulera men jävlar vad rädd hon måste vara i häktet nu.
Måste vara jobbigt för henne eftersom hon måste kissa stup i kvarten.

Citat:
skriva ut hur fantastisk mamma hon är och att folk får apcentera att hon är en sanvänn.
Det blir nog annat ljud i skällan när hon väl kommer ut.
2018-04-19, 21:59
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lousy
Måste vara jobbigt för henne eftersom hon måste kissa stup i kvarten.

Det blir nog annat ljud i skällan när hon väl kommer ut.

Ja just det. Kisseriet. Hade jag nästan glömt bort. Undra om häktepersonalen hivar över en pappmugg för henne att kissa i eller om hon får kuta på toan. Tror dock Therese glömt bort denna lilla ”diagnos” nu. Men hade varit rätt kul att se när hon ska försöka övertyga kriminalvårdarna att hon måste fånpå toa jämt. Inte har de tid att curla hennes behov för hon tycker sig vara speciell
Senast redigerad av SmygarBerit 2018-04-19 kl. 21:59. Anledning: Felstavning
2018-04-20, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Tror att T blir släppt i morgon och att vi kommer att få läsa mycket kommentarer på Facebook.
Jag är rädd att du har rätt i att T kan bli släppt imorgon (även om misstankarna kvarstår). Men vi får hoppas att åklagarens bevisläge har stärkts till häktesförhandlingen. T skulle ju tolka ett frisläppande som ett frikännande, och agera utifrån det.
2018-04-20, 08:49
Medlem
Bymyselfs avatar
Spännande att se utgången av det här! Jag tror och hoppas att den T som ev släpps fri är en ngt spakare figur, måste ändå vara rätt tufft att sitta frihetsberövad och borde ändå göra henne lite mer tilltufsad, men vet vet 🙄? Att sen komma hem och träffa grannarna kan inte vara ngn hit det heller, lär inte vara så god stämning i det huset!
2018-04-20, 08:53
Medlem
Sainsburyss avatar
Oj! Detta har jag missat, är hon i farten igen?
Är det någon som vet på ett ungefär från vilken sida i denna tråd det uppdagades att hon var i farten igen? Jag vill gärna läsa från början av det andra brottet.
2018-04-20, 08:58
Medlem
Bymyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Oj! Detta har jag missat, är hon i farten igen?
Är det någon som vet på ett ungefär från vilken sida i denna tråd det uppdagades att hon var i farten igen? Jag vill gärna läsa från början av det andra brottet.
Sid 141, inlägg 1690
2018-04-20, 09:02
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bymyself
Sid 141, inlägg 1690

Oerhört stort tack!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto