2018-04-19, 16:34
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Israel har ett alternativ om de skulle hotas, det som heter "The Samson Option"

Skulle något annat land komma undan med sånt här? Nämn gärna fler länder isf med liknande "alternativ".

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Samson_Option
Exempelvis Ryssland har mycket lösare kriterier. Läs på om Dead Hand, ett system som automatiskt avfyrar tusentals kärnvapen mot landets fiender om sådana detoneras på ryskt territorium. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dead_Hand
Senast redigerad av Memestar 2018-04-19 kl. 16:38.
Citera
2018-04-19, 16:46
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Exempelvis Ryssland har mycket lösare kriterier. Läs på om Dead Hand, ett system som automatiskt avfyrar tusentals kärnvapen mot landets fiender om sådana detoneras på ryskt territorium. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dead_Hand

Och Ryssland är mig veterligen ett mycket sanktionerat land.

Jag borde kanske varit tydlig med att fråga efter länder som inte sanktionerad till höger & vänster.

Förresten, får du betalt per timme, per inlägg eller hur funkar Det att vara ett hasbara-troll?

Eller sprider du bara desinformation för skojs skull? Tänker på alla dina inlägg som försvarar USA och israel.
Senast redigerad av Lilabanan 2018-04-19 kl. 16:48.
Citera
2018-04-19, 17:05
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Och Ryssland är mig veterligen ett mycket sanktionerat land.

Jag borde kanske varit tydlig med att fråga efter länder som inte sanktionerad till höger & vänster.

Förresten, får du betalt per timme, per inlägg eller hur funkar Det att vara ett hasbara-troll?

Eller sprider du bara desinformation för skojs skull? Tänker på alla dina inlägg som försvarar USA och israel.
Ryssland är sanktionerat för sitt illegala anfallskrig mot Ukraina, inte sin kärnvapenpolicy. Men vill du ha fler exempel, inga problem. USA har sin version av Samson Option, resten av länderna varierar, mig veterligen är Rysslands doktrin fortfarande den mest aggressiva.

Förresten är Israel hårt sanktionerat av många arabländer, vilket dock är ett minimalt problem då de ändå bara har olja att sälja.

Jag får betalt för kvalitet, inte kvantitet.

Nej men seriöst, vilken desinformation har jag spridit? Du har dock rätt i att jag tenderar kritisera västländer mindre än och islamister och kommunister. Undra varför...
Citera
2018-04-19, 17:10
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Det dök upp en tråd om varför USA tillåts ha kärnvapen.

Jag undrar nu vad alla ni flashbackare anser om varför Israel tillåts ha ett gigantiskt kärnvapen-arsenal på (uppskattat) ca 400 enheter.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nuclear_weapons_and_Israel

Väldigt mycket "Unknown" i listan.

Inga frågor ställs om deras kärnvapen program men alla andra länder ska regleras strikt.

Vem ska stoppa dom?
Citera
2018-04-19, 18:24
Medlem
holmiums avatar
Svaret är väl att det finns en mycket väl utvecklad förmåga till dubbelmoral bland vissa folkgrupper ?

Iranska kärnvapen INTE OK
Israeliska kärnvapen HELT OK
Nordkoreanska kärnvapen INTE OK
Amerikanska kärnvapen OK

osv.

Dubbelmoral och en viss folkgrupps hat och önskan om världsherravälde är svaret
Citera
2018-04-19, 18:24
Medlem
Snapcounts avatar
Tillåts och "tillåts"...

När Pakistan visade sin kapacitet, så tog världen det med chock ! USA förbjöd försäljning utav F-16 som ett resultat utav detta. Sedan med tiden.., så accepteras det.., och försäljning utav vapen tas upp igen.

Var antagligen samma sak med Israel. Först visste man inte vad man skulle tro.., sedan var det att acceptera faktum.

Går inte att göra så mycket mer med det.

(personligen anser jag att all form utav bistånd, till länder som anser sig ha råd med kärnvapen, borde tas väck !)
Senast redigerad av Snapcount 2018-04-19 kl. 18:26.
Citera
2018-04-19, 18:41
Medlem
ReiseReises avatar
Man är väl inte glad för att någon har kärnvapen förutom de klassiska stormakterna som sitter permanent i FNs säkerhetsråd.
Israel skaffade sig sina på ett ytterst kontroversiellt sätt som skakade om världen lite, men under denna tidsperiod så var man samtidigt relativt sympatisk till Israel. Landet var under konstant aktivt hot från flera länder som ville utrota både land, folk och kultur.

Man kan säga vad man vill om Israel, och deras policy gentemot Palestina. Men realpolitiskt så är Israel ingen "Rogue State", något som Iran och NK är. Landet respekterar mänskliga rättigheter,internationellt samarbete, lag och demokrati. De har länge varit under konstant press från grannländer som hatar dem. När ett land en gång får tillgång till kärnvapen så är det oerhört svårt att få dem att bli av med dem.
Citera
2018-04-19, 22:48
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tillåts och "tillåts"...

När Pakistan visade sin kapacitet, så tog världen det med chock ! USA förbjöd försäljning utav F-16 som ett resultat utav detta. Sedan med tiden.., så accepteras det.., och försäljning utav vapen tas upp igen.

Var antagligen samma sak med Israel. Först visste man inte vad man skulle tro.., sedan var det att acceptera faktum.

Går inte att göra så mycket mer med det.

(personligen anser jag att all form utav bistånd, till länder som anser sig ha råd med kärnvapen, borde tas väck !)

Tror du någonsin att USA som ägs av Talmudiska judar kommer sluta kriga Israels krig? Israel behöver inte någon större armé för de har köpt upp USA's kongress sedan länge. Så Pakistan går inte att jämföra..

http://www.unz.com/pgiraldi/americas-jews-are-driving-americas-wars/

https://youtu.be/3A3vm4MazNs
Senast redigerad av Lilabanan 2018-04-19 kl. 23:23.
Citera
2018-04-20, 03:07
Medlem
Citat:
Det dök upp en tråd om varför USA tillåts ha kärnvapen.

Jag undrar nu vad alla ni flashbackare anser om varför Israel tillåts ha ett gigantiskt kärnvapen-arsenal på (uppskattat) ca 400 enheter.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nuclear_weapons_and_Israel

Väldigt mycket "Unknown" i listan.

Inga frågor ställs om deras kärnvapen program men alla andra länder ska regleras strikt.

För att dom har uppbackning av USA.
Citera
2018-04-20, 03:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Man kan ägna veckor åt att läsa och lyssna på material. Trots det är lobbyn nästan aldrig omnämnd i svensk media. Man kan jämföra med vapenlobbyn NRA som ju är flitigt omnämnd i svensk media.
Det beror på att många svenskar, vaggade till sömns som de varit i en mansålder, har blivit lärda att det minsann inte existerar någon "judekonspiration". Judar och Israel är minsann alltid offer och alltid menar väl.

Man vill inte ta in verkligheten eftersom verkligheten är skrämmande och smutsig.

Den som känner sig hågad kan emellertid googla "The Samson Option", vilket i klarspråk berättar om hur långt judarna är beredda att gå i sin strävan efter makt. Likt israeliten Samson (han med håret, ni vet) knuffade sönder pelarna som höll uppe taket på templet med följden att både han själv och alla andra krossades därunder, på samma vis är Samsonoptionen judens sista kort på handen om denne hotas. Då spränger han hellre hela världen än att bli fråntagen makten.
https://en.wikipedia.org/wiki/Samson_Option

Det är lika skrämmande som tydligt att den stora majoriteten svenskar varken ser eller förstår, men de är snara med att hånfullt gasta om foilehattar.
Citera
2018-04-20, 07:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Det märks tydligt i din text att det kommer vara omöjligt för dig att förhålla dig saklig i denna diskussion angående just vad Israel är som stat,
Kan du inte i alla fall definiera vad du menar med "rogue state"?
Citera
2018-04-20, 11:28
Medlem
MrWins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Svaren hittar man om man söker på begreppet "Israel lobby". Det finns vetenskapliga avhandlingar, kunskapsseminarier, filmer och rapporter.

Den israelska lobbyns styrka i USA är remarkabel. Den kontrollerar i stort sett USAs politik i Mellanöstern.

Den utverkar att USA varje år lämnar ca 40 miljarder SEK till Israel i bistånd och ytterligare ca 30 till Egypten i muta för att egyptierna ska hålla fredsavtalet med Israel.

Man kan ägna veckor åt att läsa och lyssna på material. Trots det är lobbyn nästan aldrig omnämnd i svensk media. Man kan jämföra med vapenlobbyn NRA som ju är flitigt omnämnd i svensk media.

Vad är förklaringen till att den israeliska lobbyn är så stark i USA? Är det pengar eller/och deras kontroll av MSM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in