2018-04-19, 23:04
Medlem
Skönt med vinst, Seb var inte direkt on point i första halvlek och det ställde ju till en del problem, andra hade vi i princip total kontroll på. Fan vad han den svarta snubben i Dalkurd kan kuta.
2018-04-19, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Skönt med vinst, Seb var inte direkt on point i första halvlek och det ställde ju till en del problem, andra hade vi i princip total kontroll på. Fan vad han den svarta snubben i Dalkurd kan kuta.

Består inte i princip hela Dalkurds trupp av mörkhyade spelare?
2018-04-19, 23:09
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Vad menar du med 30?

Tills kontraktet BÖR vara säkrat
2018-04-19, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Består inte i princip hela Dalkurds trupp av mörkhyade spelare?

Nja...

Menade dock Buya Turay, jävla speed, han satte fart på en långboll och sprang sig själv till en situation där han var sopren men missade som tur var. Kan Dalkurd utnyttja hans styrkor så bör han ju kunna göra en del mål.

Calisir får nog bli matchens spelare för mig, fortsätter han på inslagen väg så är det en succévärvning.
2018-04-19, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Du kan väl börja med att förklara vilka parametrar som innefattas i begreppet storklubb. Så vi vet vad vi diskuterar utifrån för premisser. Är ju gulligt att direkt med sportslig framgång kommer snacket om dialekt från Djurgården. Herregud, det funkade ju kanske 2014. Nu är det ju smärtsamt uppenbart att det ej funkar och senast i gårdagens 08 satt en bonne i dif-stolen.

Maratontabell, titlar, publiksiffror, varumärke & ekonomi? Iallafall vad jag skulle sätta kriterierna till.
2018-04-19, 23:26
Medlem
Visst ledde Malmö Allsvenskan från omgång 1 till 30 2014?
2018-04-19, 23:29
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Teoretiskt sett skulle man nog kunna vara en storklubb om man hade stora framgångar på planen men dåligt med fans. Dock har sådana klubbar svårt att nå kontinuerlig framgång. Finns det några bra exempel på sådana klubbar i Sverige?
Djurgården.
2018-04-19, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Djurgården.

Djurgården är ett lag jag känner är extremt svårt att sätta på en storklubbsskala även fast detta nu var ett hån. Ingen jätte publik och till skillnad mot många andra större lag så är dom oftast ett lag på nedre halvan som studsar upp från och till och tar någon titel. Men skulle inte säga att Djurgården är topp 5 i Sverige.
2018-04-19, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Djurgården är ett lag jag känner är extremt svårt att sätta på en storklubbsskala även fast detta nu var ett hån. Ingen jätte publik och till skillnad mot många andra större lag så är dom oftast ett lag på nedre halvan som studsar upp från och till och tar någon titel. Men skulle inte säga att Djurgården är topp 5 i Sverige.
Jag respekterar din diss av dif men vilka skulle du säga är topp 5 i Sverige?

Tycker Bajen, dif, aik, Malmö & Blåvitt definitivt är de fem stora i Sverige sett till intresset man drar kontra andra klubbar i Sverige.

Nu har ju vi bara vunnit två SM-guld, 2001 och 2018, men ändå!
2018-04-19, 23:39
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Tycker Bajen, dif, aik, Malmö & Blåvitt definitivt är de fem stora i Sverige sett till intresset man drar kontra andra klubbar i Sverige.
Ja, men Djurgården är definitivt femma på den listan.
2018-04-19, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Nja...

Menade dock Buya Turay, jävla speed, han satte fart på en långboll och sprang sig själv till en situation där han var sopren men missade som tur var. Kan Dalkurd utnyttja hans styrkor så bör han ju kunna göra en del mål.

Calisir får nog bli matchens spelare för mig, fortsätter han på inslagen väg så är det en succévärvning.

Kul för er med Calisir, och att han inte hängde med Thelin till Borås (förståeligt iofs beträffande just Borås).
Minns kanske fel nu, men han debuterade väl i Allsvenskan som 17-åring.
Alltid gillat den killen.
2018-04-19, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Nu har ju vi bara vunnit två SM-guld, 2001 och 2018, men ändå!

Skulle jag dra en lista skulle det nog vara

MFF
Blåvitt
AIK
Norrköping

Sen är det extremt svårt mellan många lag som tex Helsingborg, Örgryte, Hammarby, Djurgården och till och med kanske Elfsborg.

Värt att notera att jag tänker då i ett historiskt perspektiv.
Senast redigerad av Duffie 2018-04-19 kl. 23:46.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in