2018-04-19, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Är du autistisk? Läs det han skrev en gång till.
Jag har läst men kan inte se någon koppling. Spela inte dum nu.
2018-04-19, 22:27
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Publikantalet är väl ert enda storklubbsargument? Knappt några titlar och en väsentlig del av er historia i lägre divisioner. Bortsett från publikstöd så är ni ju betydligt närmare BP/Oddevold än AIK/djurgården på storklubbskalan.
Du kan väl börja med att förklara vilka parametrar som innefattas i begreppet storklubb. Så vi vet vad vi diskuterar utifrån för premisser. Är ju gulligt att direkt med sportslig framgång kommer snacket om dialekt från Djurgården. Herregud, det funkade ju kanske 2014. Nu är det ju smärtsamt uppenbart att det ej funkar och senast i gårdagens 08 satt en bonne i dif-stolen.
2018-04-19, 22:29
Medlem
InnesIs avatar
Jag var en av de som var mest negativ inför den här säsongen. Men ser det ut så här har jag inge problem att svälja stoltheten och erkänna att jag hade fel angående var jag trodde Hammarby skulle sluta i tabellen. Tyvärr har jag varit upptagen och inte kunnat se matcherna förutom just premiären men av allt att döma ser det ruskigt bra ut just nu. Och vilka mål vi gör - nästan alla är klassmål eller åtminstone väldigt snygga!

Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Publikantalet är väl ert enda storklubbsargument? Knappt några titlar och en väsentlig del av er historia i lägre divisioner. Bortsett från publikstöd så är ni ju betydligt närmare BP/Oddevold än AIK/djurgården på storklubbskalan.

Fast det är just det att en storklubb inte är enbart en parameter om hur framgångsrik en klubb varit. Det kan vara en kombination eller så kan man, som i Hammarbys fall, vara en av Sveriges största och mest kända fotbollsklubbar.

Teoretiskt sett skulle man nog kunna vara en storklubb om man hade stora framgångar på planen men dåligt med fans. Dock har sådana klubbar svårt att nå kontinuerlig framgång. Finns det några bra exempel på sådana klubbar i Sverige?
2018-04-19, 22:40
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
. Är ju gulligt att direkt med sportslig framgång kommer snacket om dialekt från Djurgården. .

Läs min signatur ditt bondhjon.
2018-04-19, 22:43
Medlem
Otto Flicks avatar
Riktigt imponerad av Hammarby. Fin seger i dag igen, skall bli kul att se matcherna mot Häcken och Djurgården för Er.

Norrköpingsfans jag noterar att Filip Dagerståhl funnits med på bänken samtliga fyra matcher denna säsong men aldrig ens blivit inbytt. Vad har skett? Är han bara för dålig? Gillar inte Jensa honom? Passar han inte ert spelsystem? Är han på väg tillbaka från skada?
2018-04-19, 22:44
Medlem
simonvps avatar
12/30 poäng! Bra så!

Stundtals väldigt bra idag, men för inneffektivt. Skulle såklart ha dödat det mycket tidigare så att det inte blev spännande. Bättre lag kommer straffa oss hårdare.

Lite trist att vi eventuellt peakar redan nu, men rent krasst kan vi faktiskt bli bättre än detta. Bör komma en dipp redan mot Häcken, så lika bra att vila en del i den matchen då vi ändå lär torska den. Släpp den matchen och lägg krutet på derbyt mot Hemlösa
2018-04-19, 22:45
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Lol wut?

Btw varför har ni reklam för Värmlands hyrmaskin å Jämtkraft på era matcher? Är det så man ska kunna boka sin hjullastare på tåget hem till Karlstad?

Borde det inte vara talande för hur jävla trogna Bajen-supportrarna är om någon åker hjullastare från Karlstad till matcherna?
Jyrgårn pallar inte ens åka tricken till Globen för hemmamatcher...
2018-04-19, 22:48
Medlem
Lurigfaxs avatar
Är detta första gången Flashbacks bajare får uppleva nån form av framgång?
2018-04-19, 22:48
Medlem
erikp121s avatar
En fin torsdag med ett litet guldryck redan i 4:e omgången. Skönt för laget att skapa lite lugn och ro i och med att vi nu har +1 omgång ned till närmsta utmanare.

Bara att fortsätta att ta en match i taget och kriga hem 3-poängarna så blir det en riktigt fin säsong det här!
2018-04-19, 22:55
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Är detta första gången Flashbacks bajare får uppleva nån form av framgång?

Fråga..nä, idag orkar jag fan inte. Skål på dig feldgrau, grattis till vinsten.
2018-04-19, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
12/30 poäng! Bra så!
Vad menar du med 30?
2018-04-19, 23:00
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Borde det inte vara talande för hur jävla trogna Bajen-supportrarna är om någon åker hjullastare från Karlstad till matcherna?
Jyrgårn pallar inte ens åka tricken till Globen för hemmamatcher...

Poängen var... Bajen är inte "bäst på reklam" de spelar inte ens i samma liga som de största i allsvenskan. Sist i Stockholm skulle jag tippa.

Sen hur många grindif har på sina matcher skiter jag fullkomligen i eftersom jag bokstavligen skiter i dif.

Last but not least.. Bajen är en klubb som attraherar alla inflyttade bönder i Stockholm och alla bondhjon som bor i hålor där fotboll inte spelas. Därav reklam för småfirmor i Värmland.

https://video.twimg.com/ext_tw_video/928905971023441920/pu/vid/640x360/OxpWMsfK72iDC27F.mp4

Ska dock inte ta något ifrån deras resultat i år. De ser bra ut.
Senast redigerad av Commissary 2018-04-19 kl. 23:05.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in