Jag var en av de som var mest negativ inför den här säsongen. Men ser det ut så här har jag inge problem att svälja stoltheten och erkänna att jag hade fel angående var jag trodde Hammarby skulle sluta i tabellen. Tyvärr har jag varit upptagen och inte kunnat se matcherna förutom just premiären men av allt att döma ser det ruskigt bra ut just nu. Och vilka mål vi gör - nästan alla är klassmål eller åtminstone väldigt snygga!
Citat:
Ursprungligen postat av
mark.corrigan
Publikantalet är väl ert enda storklubbsargument? Knappt några titlar och en väsentlig del av er historia i lägre divisioner. Bortsett från publikstöd så är ni ju betydligt närmare BP/Oddevold än AIK/djurgården på storklubbskalan.
Fast det är just det att en storklubb inte är enbart en parameter om hur framgångsrik en klubb varit. Det kan vara en kombination eller så kan man, som i Hammarbys fall, vara en av Sveriges största och mest kända fotbollsklubbar.
Teoretiskt sett skulle man nog kunna vara en storklubb om man hade stora framgångar på planen men dåligt med fans. Dock har sådana klubbar svårt att nå kontinuerlig framgång. Finns det några bra exempel på sådana klubbar i Sverige?