2018-04-16, 08:32
Medlem
Finns det något samband mellan PRs agerande och BWs?
Den gmprofil som LGWP var med och tog fram stämde väl på de båda..?
Skillnaden var att BW befann sej i stan och talade med Helena utanför stadt samt var på plats på söndagen.
PR var inte i stan. Han befann sej i Göteborg kom till Mstad först på tisdagen. Ingen har bekräftat att de sett honom i stan på lördagen/söndagen. Många kan bekräfta att BW var på plats.

Trots detta var PR huvudmisstänkt en längre tid och frihetsberövad. Var det pga PRs egna agerande, genom att tipsa om sej själv och fortsatt svår attityd mot utredarna?

Utan övrig insyn så borde BW varit självklart huvudmisstänkt istället för PR vid den tiden.
Jämförelsevis ser det märkligt ut eller hänger det ihop på något vis?
Citera
2018-04-16, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Utan övrig insyn så borde BW varit självklart huvudmisstänkt istället för PR vid den tiden.
Jämförelsevis ser det märkligt ut eller hänger det ihop på något vis?

Enligt uppgift har BW alibi för ”den kritiska” tidpunkten. OBS! Uppgifter i andra hand
Citera
2018-04-16, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
jeg bor i sverige og har ikke problemer med å forstå svensk, om du er så dum at skandinaviske språk blir for vanskelige for deg kan du bruke google oversetter, google translate på engelska ;-)
Nej, så är det inte, det är bara jobbigt att läsa.

Jag väljer att helt ignorera det du skriver i stället. Du har inte kommit med något nytt i alla fall utan bara klippt och klistrat gammal skit som enbart är jobbigt att läsa igen och enligt mig bara är brus.
Citera
2018-04-16, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Istället för att bemöta spammare kan du med visad respekt kommentera mina två senaste inlägg.

Man behöver ju inte vara LGWP för att uppmärksamma både BW och PR först..
Huruvida stämningen var så kan jag bara minnas tillbaka som en ung 20+ tjej som var helt förtvivlad och i chock.. jag kommer inte ihåg något prat om vem som skulle kunna ha gjort HELENA illa utan det var mer vi måste finna/kom tillbaka Helena.
Diskussioner om vem kom lite senare .. och visst pratades det ordentligt..
alla Helenas vänner och bekanta har pratat med polisen.

Jag är lite irriterad på LGWP som bara går ut och säger att han har en annan teori utan att förklara sig.

Jag tror och hoppas att alla som var med på den tiden känner ny kraft efter det senaste! Många har nu döttrar i Helenas ålder.
:: orkar/hinner inte skriva mer nu
Citera
2018-04-16, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Nej, så är det inte, det är bara jobbigt att läsa.

Jag väljer att helt ignorera det du skriver i stället. Du har inte kommit med något nytt i alla fall utan bara klippt och klistrat gammal skit som enbart är jobbigt att läsa igen och enligt mig bara är brus.

Godmorgon? .. eller? . ..jag tycker att det är bra att höra allas vinklar och synpunkter
Citera
2018-04-16, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Huruvida stämningen var så kan jag bara minnas tillbaka som en ung 20+ tjej som var helt förtvivlad och i chock.. jag kommer inte ihåg något prat om vem som skulle kunna ha gjort HELENA illa utan det var mer vi måste finna/kom tillbaka Helena.

Jag är lite irriterad på LGWP som bara går ut och säger att han har en annan teori utan att förklara sig.

Jag tror och hoppas att alla som var med på den tiden känner ny kraft efter det senaste! Många har nu döttrar i Helenas ålder.

LGWP har sagt att han har en " egen teori ? Men eftersom det är förundersöknings sekretess får han inte delge vad han tror. Jag tror att de " två personer LGWP misstänker finns med och har varit under luppen så att säga.Men med tanke på hur detta fall missköttes i början så är det vl inte omöjligt att vissa "spår sopades under mattan och försvann. LGWP var ju med inledningsvis i detta fall och han brukar .. inte alltid se detaljer som Polisen missar .Problemet är väl samma för honom som Polisen ...... inga bevis , ingen kropp . Ändå har ju GW sagt att han tror detta brott kommer att klaras upp förr eller senare.
Citera
2018-04-16, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
LGWP har sagt att han har en " egen teori ? Men eftersom det är förundersöknings sekretess får han inte delge vad han tror. Jag tror att de " två personer LGWP misstänker finns med och har varit under luppen så att säga.Men med tanke på hur detta fall missköttes i början så är det vl inte omöjligt att vissa "spår sopades under mattan och försvann. LGWP var ju med inledningsvis i detta fall och han brukar .. inte alltid se detaljer som Polisen missar .Problemet är väl samma för honom som Polisen ...... inga bevis , ingen kropp . Ändå har ju GW sagt att han tror detta brott kommer att klaras upp förr eller senare.

Jo, sant! Jag vet om sekretessen och allt det där. Hans teori får hemskt gärna vara rätt! Men om nu polisen har fått och jobbat på den nya teorin i ganska många år och fått nya vittnen mm... och även tagit in en ”man” så undrar jag om den något narcissistiska professorn verkligen har tagit sig tid och sätta sig in i allt nytt,han jobbade ju inte länge med fallet.Jag pratade en väldigt kort stund när han var nere i Mariestad.
Professorn säger något till Kvällsposten och det blir alltid rubriker. Jag bara hoppas att det inte förstör på någotvis.. thats all
Tror som GW att detta kommer att klaras upp. Det vore väldigt bra om alla i Mariestad hjälper till!,,
Citera
2018-04-16, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmoder
Vill bara flika in en bra artikel jag läste. Speciellt sista stycket.
Passar bra med den stämning nu råder.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article20306765.ab
1. innlegg, hvilken relasjon har du til saken ?
Citera
2018-04-16, 13:44
Medlem
Kan noen forklare meg hvorfor "Mannen i pilotglasögon" først ble aktuell i utredningen i 1998 ?
Citera
2018-04-16, 13:45
Medlem
Twiggygirls avatar
Snart ett år sen dom gick ut med "pilotmannen". Jag undrar fortfarande VARFÖR? Det leder inte nånstans. Skulle gärna vilja höra förklaringen till det. Vad hade dom förväntat sej? Eller var det menat att bara sätta myror i huvet på folk, samt att massa personer blivit uthängda? Jag fattar absolut ingenting av syftet. ( Dom kunde väl åtminstone delgett oss vad han har för skonummer) . Skämt åsido.
Citera
2018-04-16, 15:54
Medlem
Citat:
Jo, sant! Jag vet om sekretessen och allt det där. Hans teori får hemskt gärna vara rätt! Men om nu polisen har fått och jobbat på den nya teorin i ganska många år och fått nya vittnen mm... och även tagit in en ”man” så undrar jag om den något narcissistiska professorn verkligen har tagit sig tid och sätta sig in i allt nytt,han jobbade ju inte länge med fallet.Jag pratade en väldigt kort stund när han var nere i Mariestad.
Professorn säger något till Kvällsposten och det blir alltid rubriker. Jag bara hoppas att det inte förstör på någotvis.. thats all
Tror som GW att detta kommer att klaras upp. Det vore väldigt bra om alla i Mariestad hjälper till!,,

Polisen har säkert några personer som är intressanta . GW har säkert satt sin gärningsmanna profil på dessa två och även andra saker som indicier . Polisen har säkert ögonen på dessa två ochså ( som GW anser är GM ) men Pilotmannen har väl visat upp ett " konstigt beteende som inte riktigt håller ihop hans berättelse. Vet ej om GW tagit del av " nyare upplysningar ? Men han borde vetat om denne "pilot eftersom han inte tror på denna som inblandad. Ja ett erkännande eller en kropp måste till för att lösa detta troligen ? Sedan är det ju inte säkert GM lever idag ? Läste just om det , GM tar inte allt för sällan självmord 🤔
Citera
2018-04-16, 16:15
Medlem
Citat:

Precis, kom igen och minns....ni med anknytning till Mariestad och som var med på den tiden.......
Kan du säga något om vem/vilka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in