Citat:
Ursprungligen postat av
tdlefnierregus
Upplevd eller riktigt kvalité. Det jag har sett av tesla är mediokert bygge förutom motorn. Det är som att köra en lada med jetmotor. Jag förstår att de inte har erfarenhet av kvalitetskontroll då varannan tesla tappar servostyrningen eller att alla dörrar diffar men en cm mellan övre och nedre. Men det är detaljer. Att du inte upplevt någpt handikapp är för att du uppenbarligen saknar krav. Har man inga krav så kan man inte heller klaga
Du vet att du kanske kommer lite längre utan att överdriva va?
”Vad du har sett”

Du vet att jag har en Tesla, som jag kör varje dag? Du förstår att jag har många vänner med Tesla, är med i olika forum kring Tesla, är med i Tesla-träffar etc?
Tror jag har något bättre koll än vad ”du har sett”.
Varannan tesla tappar servostyrningen?

Du är bara ett jävla skämt, INGEN jag stött på (och då har jag stött på många Teslaägare) har någonsin haft problem med servostyrningen. Hitta på något annat!
Vad gäller passningen av exempelvis dörrar har du en poäng, den var historiskt varit ganska dålig. Lämnade själv in min det första jag gjorde för justering, vilket gjordes snabbt och korrekt. Numer sitter allt där det ska.
Dessutom har passningen blivit bättre och bättre med åren, och det var länge sedan jag hörde om någon som plockat ut en Tesla som varit tvungna att justera. Till och med Model 3 verkar de ha fått ordning på nu.
Inga krav?!

Finns nog få som ställer så höga krav på bilar som jag. Vad gäller skrammel, gnissel eller minsta missljud så blir jag tokig. Än värre i en så tyst bil som Teslan är där varje missljud hörs än mer. Men enda missljudet jag lyckats frambringa var att jag sprängde en högtalare då jag körde maxvolym.
Den byttes givetvis på garantin.
Din avundsjuka klär dig