2018-04-19, 16:39
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Tack för svar! Då finns viss överlappning med mediciner för depression.
Ja. Det är svårt att leva med ME/cfs. Många får depression.
Citera
2018-04-19, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Det krävs stora överdoser (alltså många tiotals tabletter och mer, inte fem stycken) och inte ens då är det säkert att man faktiskt dör och inte bara mår riktigt kymigt. Så sömnmedel plus kvävning är mer troligt eller att det även fanns opioider i barnens "giftcocktails".

Nej man undrar ju varför de inte åt tabletterna i stället så de kanske mådde lite bättre.

Ja, jag anade att det var så att det krävs mycket tabletter för att dö. Nu har ju inte polisen gått ut med dödsorsak, så det är inte säkert att barnen dog av överdos heller.
Citera
2018-04-19, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Om det stämmer att det fanns övervakningskamera i huset kan tanken med den ha varit att ha tillsyn över A när hon var ensam hemma. Rädslan över att hon skulle skada sej själv styrde hela familjen. Skulle M vara hemma för att hålla A ”sällskap”. Kollegan: Det som inte fick hända hände. Vid upptäckten går O förvirrat ut ur huset. Olika dödsdatum har nämnts.

Om det har funnits en övervakningskamera och om den hade används för att övervaka barnen så är det väl helt sjuk eller hur? Och om man gjorde det därför att man är rädd att barnet skadadar sig istället för att gå till kurator, bup, psykakuten etc. så är det väl ännu sjukare - eller hur?

Alltså vilken föräldrar vill sitta på jobben etc. 2 mil borta och bevittnar sitt barns självmord? Eller ser det på kamran efteråt? Eller hur ska jag föreställa mig detta?
Citera
2018-04-19, 16:42
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Nä, men precis, då behöver man alltså inte sin medicin.
Här skulle dessutom 4 personer ha varsin dödlig dos.
Ok. Så kan det vara. Men det kan också vara så att man valt att inte ta den medicin man behöver som står på recepten. Ska man ändå dö så kanske det är värt att slarva ett tag för att få ihop till en dödlig dos.
Citera
2018-04-19, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Ja, jag anade att det var så att det krävs mycket tabletter för att dö. Nu har ju inte polisen gått ut med dödsorsak, så det är inte säkert att barnen dog av överdos heller.

Obekräftade uppgifter gjorde gällande ett grovt våldsbrott med personskador.
Det är ju något man ser genom att endast betrakta, så frågan är vem som dog av vad och hur, och så vidare.
Citera
2018-04-19, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Obekräftade uppgifter gjorde gällande ett grovt våldsbrott med personskador.
Det är ju något man ser genom att endast betrakta, så frågan är vem som dog av vad och hur, och så vidare.
Precis. Och här i tråden har det kommit fram uppgifter om att barnen "somnat in" i sina sängar efter överdoser(?), att Hanna blev "hjälpt" av maken när tabletter(?) Inte räckte, och att O tagit tabletter och sedan hängt sig. Men också nån uppgift om lite blod och krossat glas.
Citera
2018-04-19, 16:50
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Om det har funnits en övervakningskamera och om den hade används för att övervaka barnen så är det väl helt sjuk eller hur? Och om man gjorde det därför att man är rädd att barnet skadadar sig istället för att gå till kurator, bup, psykakuten etc. så är det väl ännu sjukare - eller hur?

Alltså vilken föräldrar vill sitta på jobben etc. 2 mil borta och bevittnar sitt barns självmord? Eller ser det på kamran efteråt? Eller hur ska jag föreställa mig detta?

Nej har man en dotter hemma som är akut självmordsbenägen så kontaktar man såklart för det första vården och ber om hjälp och sedan stannar man själv hemma och tar hand om sitt barn.

Sedan kan det vara tufft att få rätt hjälp i en sådan situation men ingen normal förälder löser situationen med en webkamera. Detta gäller för övrigt även om ens fru är självmordsbenägen och i synnerhet om hon uttryckt tankar om att också skada barnen.

Kan man beklaga sig över hur svårt det är hemma inför sina kollegor ser jag inte varför det skulle vara så skamligt att kontakta vården.
Citera
2018-04-19, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clarabesched
Men snälla Frank.Einstein. Var finns "polisens samlade bild av vad som hänt" redovisad? Den har väl bara polisen. Hur denna "samlade bild" ser ut idag har ingen av oss minsta aning om. Eller har du fått tillgång till sådana uppgifter?
Ja, det har jag.
Citera
2018-04-19, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Nej har man en dotter hemma som är akut självmordsbenägen så kontaktar man såklart för det första vården och ber om hjälp och sedan stannar man själv hemma och tar hand om sitt barn.

Sedan kan det vara tufft att få rätt hjälp i en sådan situation men ingen normal förälder löser situationen med en webkamera. Detta gäller för övrigt även om ens fru är självmordsbenägen och i synnerhet om hon uttryckt tankar om att också skada barnen.

Kan man beklaga sig över hur svårt det är hemma inför sina kollegor ser jag inte varför det skulle vara så skamligt att kontakta vården.

Håller med. Familjen hade fått någon diagnos på flickorna och skolan var tillmötesgående i att anpassa döttrarnas skolgång utifrån deras sjukdom. Båda föräldrarna hade möjlighet att jobba hemifrån. De hade resurser att tom söka vård utomlands. Kan tänka mig att med deras löner skulle ekonomin klara att de inte arbetade 100%. Och pappan var öppen på sitt jobb att det var tungt hemma. Något mer - men vad - förutom barnens sjukdom och föräldrarnas ev depression/er måste tänker jag till för att man skulle ta beslutet att mörda/dö. Om man hållit ut ett år till kunde ju flickorna blivit piggare.
Citera
2018-04-19, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Ja, det har jag.

OK. Då har jag förstått följande:

1. Du har på ett eller annat sätt tillgång till polisens samlade bild av vad som hänt.

2. Du har på ett eller annat sätt tillgång till uppgifter om vad pianoläraren sagt till polisen vid förhör och dessutom uppgifter om att hon vid detta förhör sagt sig veta bättre än polisen vad som hänt.

Har jag tolkat dig på rätt sätt? Kan du upplysa oss andra om vad som i nuläget är polisens samlade bild!
Citera
2018-04-19, 17:47
Medlem
Snälla... Vad hände inne i huset?
Bad hände med fina Hanna under åren efter Göteborg. Den som sitter inne med svar; släpp gärna dessa😢
Citera
2018-04-19, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clarabesched
OK. Då har jag förstått följande:

1. Du har på ett eller annat sätt tillgång till polisens samlade bild av vad som hänt.

2. Du har på ett eller annat sätt tillgång till uppgifter om vad pianoläraren sagt till polisen vid förhör och dessutom uppgifter om att hon vid detta förhör sagt sig veta bättre än polisen vad som hänt.

Har jag tolkat dig på rätt sätt? Kan du upplysa oss andra om vad som i nuläget är polisens samlade bild!

Nu är ju Frank.Einstein fullt kapabel att svara för sig själv, men angående punkt 1 så var det Polisens, då nya information om fallet. Denna information från den 19/1 fick allmänheten ta del av genom tidningar, radio och övrig media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in