2018-04-18, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Det ska man vara försiktig med, att dum förklarad sig själv.

Med tanke på att du beskyller alla som inte är med dig för att vara Scientologer, så kanske det inte blir så många kvar att se dokumentären.

Jag har några frågor till dig. Självfallet bestämmer du själv om du väljer att svara på dem eller inte.
— Varför tror du att dina iakttagelser övertrumfar polisens samlade bild av vad som hänt?
— Vad är det som du har sett och förmedlat som de inte har valt att tro på eller fatta?
Jag tror många vill se Louis Theroux dokumentär. Ni är bara några här som inte vill se den. Du älskar att ställa frågor. Som på ett ett polisförhör. Inte ens polisen ställer så många frågor som du. Nu byter vi roller. Jag frågar dig:
Har du sett Theroux ’ s dokumentär? Om du har sett den vad är din uppfattning om Scientologer ?
Citera
2018-04-18, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Jag tror många vill se Louis Theroux dokumentär. Ni är bara några här som inte vill se den. Du älskar att ställa frågor. Som på ett ett polisförhör. Inte ens polisen ställer så många frågor som du. Nu byter vi roller. Jag frågar dig:
Har du sett Theroux ’ s dokumentär? Om du har sett den vad är din uppfattning om Scientologer ?
Nyfiken om och i så fall hur du svarar på frågan
Citera
2018-04-18, 09:49
Medlem
Citat:
Frågan är ställd till Frank ?
Citera
2018-04-18, 09:50
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Med tanke på att du beskyller alla som inte är med dig för att vara Scientologer, så kanske det inte blir så många kvar att se dokumentären.

Jag har några frågor till dig. Självfallet bestämmer du själv om du väljer att svara på dem eller inte.
— Varför tror du att dina iakttagelser övertrumfar polisens samlade bild av vad som hänt?
— Vad är det som du har sett och förmedlat som de inte har valt att tro på eller fatta?

Dina frågor blev för svåra att svara på. Vilket jag har full förståelse för.
Citera
Bannlyst
Citat:

Jag har sett den och den bekräftar i stort min bild av scientologerna som en alltigenom sjuk sekt som gör väldigt mycket skada. För mig är det fullständigt obegripligt att någon människa kan bli anhängare till sekten och utifrån vad jag har förstått om familjen Henkow/Brenton så var de alldeles för välhängda i huvudet för att kunna sälla sig till världens mest kända och farliga sekt.

Så, kan du svara på mina frågor nu?
Citera
Medlem
Citat:
Helst raka svar. Utan några konstigheter
Citera
2018-04-18, 09:57
Medlem
Citat:

Fråga 1
Jag har inte påstådd att mina iakttagelser ” övertrumfar ” polisens samlade bild.
Du ska vara lite försiktigt med att stoppa in dina idéer i nån annans mun
Fråga 2
Jag har berättat om familjen. Polisen håller på just nu med sina analyser. Tror du att dom skulle strunta i dom och tro . Igen ; du är oftast inte rak. Väldigt hal person
Citera
2018-04-18, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumbleOpinion
Hej. Nu tycker jag väl inte att jag använde pianofröken som ett karaktärsvittne, jag använde bara en kommentar om övningssituationen hemma i huset, där M tycks upplevt O som ”klåfingrig”. Sånt tror jag en musiklärare med lite rutin lätt fixar att bedöma (jag har ju varit med om några stycken, som jag nämnde).
Men detta var bara en detalj. Den av mina ”klådor” jag stör mig mest på är att O alltså var partner på EY 2014-16. I min värld betyder partner delägarskap. Varför tog det isåfall slut efter bara två år? Skar sig något? För en person så uppfylld av sin karriär som O (så tolkar jag det) kanske många långa mörka tankar kan triggas.
Det är intressant med EY. Varför det tog slut. Som du säger Oskar var väldigt uppfylld av sin karriär.
Citera
2018-04-18, 10:40
Medlem
Citat:

Men snälla Frank.Einstein. Var finns "polisens samlade bild av vad som hänt" redovisad? Den har väl bara polisen. Hur denna "samlade bild" ser ut idag har ingen av oss minsta aning om. Eller har du fått tillgång till sådana uppgifter?
Var har Missan27 sagt att hennes iakttagelser "övertrumfar" polisens samlade bild. Hon har, som jag kan förstå, till polisen bara redovisat det hon själv sett och hört och sina tolkningar av dessa iakttagelser. Hon har varit mycket öppen med hur hon vet det hon redovisar. Det har hon all heder av.
Och hur vet du vad polisen "inte valt att tro på eller fatta" av det Missan27 förmedlat till dem? Denna fråga är inte möjlig att besvara för någon som inte har full insyn i polisens arbete. Dvs en åklagare eller annan förundersökningsledare. Har du verkligen koll på det?

Till Missan27 har jag ett par frågor.
Var det du som kontaktade polisen eller tog polisen kontakt med dig? När förhördes du?
Fick du se föräldrarnas brev när du var hos polisen? Fick du någon fråga från polisen om innehållet i detta brev? Fick du förhållningsorder från polisen, t.ex. att inte berätta?
Om du inte vill svara så är det OK.
Senast redigerad av Clarabesched 2018-04-18 kl. 10:43. Anledning: Ändrat i text
Citera
2018-04-18, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clarabesched
Men snälla Frank.Einstein. Var finns "polisens samlade bild av vad som hänt" redovisad? Den har väl bara polisen. Hur denna "samlade bild" ser ut idag har ingen av oss minsta aning om. Eller har du fått tillgång till sådana uppgifter?
Var har Missan27 sagt att hennes iakttagelser "övertrumfar" polisens samlade bild. Hon har, som jag kan förstå, till polisen bara redovisat det hon själv sett och hört och sina tolkningar av dessa iakttagelser. Hon har varit mycket öppen med hur hon vet det hon redovisar. Det har hon all heder av.
Och hur vet du vad polisen "inte valt att tro på eller fatta" av det Missan27 förmedlat till dem? Denna fråga är inte möjlig att besvara för någon som inte har full insyn i polisens arbete. Dvs en åklagare eller annan förundersökningsledare. Har du verkligen koll på det?

Till Missan27 har jag ett par frågor.
Var det du som kontaktade polisen eller tog polisen kontakt med dig? När förhördes du?
Fick du se föräldrarnas brev när du var hos polisen? Fick du någon fråga från polisen om innehållet i detta brev? Fick du förhållningsorder från polisen, t.ex. att inte berätta?
Om du inte vill svara så är det OK.
Jag kontaktade polisen. Första gången när jag kontaktade dom hörde polisen inte av sig tillbaks. Efter mitt andra försök gick det. Jag var där i februari tror jag. Dagarna går fort.
Nej polisen sa inget. Inte ett ord och det förstår jag. Inga förhållningsorder
Citera
2018-04-18, 11:07
Medlem
Citat:
Jag kontaktade polisen. Första gången när jag kontaktade dom hörde polisen inte av sig tillbaks. Efter mitt andra försök gick det. Jag var där i februari tror jag. Dagarna går fort.
Nej polisen sa inget. Inte ett ord och det förstår jag. Inga förhållningsorder

Reagerade dom på nåt sätt rörande dina misstankar mot Scientologerna?
Citera
2018-04-18, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Reagerade dom på nåt sätt rörande dina misstankar mot Scientologerna?
Första gången vill jag inte kommentera det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in