Citat:
Ursprungligen postat av
Frank.Einstein
Det ska man vara försiktig med, att dum förklarad sig själv.
Med tanke på att du beskyller alla som inte är med dig för att vara Scientologer, så kanske det inte blir så många kvar att se dokumentären.
Jag har några frågor till dig. Självfallet bestämmer du själv om du väljer att svara på dem eller inte.
— Varför tror du att dina iakttagelser övertrumfar polisens samlade bild av vad som hänt?
— Vad är det som du har sett och förmedlat som de inte har valt att tro på eller fatta?
Men snälla Frank.Einstein. Var finns "polisens samlade bild av vad som hänt" redovisad? Den har väl bara polisen. Hur denna "samlade bild" ser ut idag har ingen av oss minsta aning om. Eller har du fått tillgång till sådana uppgifter?
Var har Missan27 sagt att hennes iakttagelser "övertrumfar" polisens samlade bild. Hon har, som jag kan förstå, till polisen bara redovisat det hon själv sett och hört och sina tolkningar av dessa iakttagelser. Hon har varit mycket öppen med hur hon vet det hon redovisar. Det har hon all heder av.
Och hur vet
du vad polisen "inte valt att tro på eller fatta" av det Missan27 förmedlat till dem? Denna fråga är inte möjlig att besvara för någon som inte har full insyn i polisens arbete. Dvs en åklagare eller annan förundersökningsledare. Har du verkligen koll på det?
Till Missan27 har jag ett par frågor.
Var det du som kontaktade polisen eller tog polisen kontakt med dig? När förhördes du?
Fick du se föräldrarnas brev när du var hos polisen? Fick du någon fråga från polisen om innehållet i detta brev? Fick du förhållningsorder från polisen, t.ex. att inte berätta?
Om du inte vill svara så är det OK.