Citat:
Ursprungligen postat av
Vinbergssnacka
Om det har funnits en övervakningskamera och om den hade används för att övervaka barnen så är det väl helt sjuk eller hur? Och om man gjorde det därför att man är rädd att barnet skadadar sig istället för att gå till kurator, bup, psykakuten etc. så är det väl ännu sjukare - eller hur?
Alltså vilken föräldrar vill sitta på jobben etc. 2 mil borta och bevittnar sitt barns självmord? Eller ser det på kamran efteråt? Eller hur ska jag föreställa mig detta?
Nej har man en dotter hemma som är akut självmordsbenägen så kontaktar man såklart för det första vården och ber om hjälp och sedan stannar man själv hemma och tar hand om sitt barn.
Sedan kan det vara tufft att få rätt hjälp i en sådan situation men ingen normal förälder löser situationen med en webkamera. Detta gäller för övrigt även om ens fru är självmordsbenägen och i synnerhet om hon uttryckt tankar om att också skada barnen.
Kan man beklaga sig över hur svårt det är hemma inför sina kollegor ser jag inte varför det skulle vara så skamligt att kontakta vården.