2018-04-19, 16:23
Medlem
lighten-ups avatar
Precis som många misstänker så tror även jag att det är Wicks som det handlar om.

Fast å andra sidan kan man undra om inte dopningsresultatet borde ha kommit redan innan förrförra matchen, d.v.s. den som Sirius vann? Då spelade nämligen Wicks.
Senast redigerad av lighten-up 2018-04-19 kl. 16:26.
2018-04-19, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Precis som många misstänker så tror även jag att det är Wicks som det handlar om.
Dock som i fallet Kindberg så är det bara misstankar än så länge. Men givetvis ett hårt slag för Sirius om det är han.
2018-04-19, 16:28
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Dock som i fallet Kindberg så är det bara misstankar än så länge. Men givetvis ett hårt slag för Sirius om det är han.

Jo, precis. Det som kan tala emot att det är Wicks är att man angav "personliga skäl" och dessutom att han spelade under matchen innan den mot Häcken (då lär väl dopningsresultatet redan varit klart kan man tycka).

Det kanske är den andre målvakten Gustav Nyberg som är dopad? Han blev nämligen dissad av tränaren av någon anledning under den senaste matchen - skäl som lär inte varit "personliga"... Summan av Wicks och Nyberg borta var ju att målvaktstränaren fick hoppa in.
Senast redigerad av lighten-up 2018-04-19 kl. 16:33.
2018-04-19, 16:30
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Dock som i fallet Kindberg så är det bara misstankar än så länge.

Vilket fantastiskt meningslöst inlägg. Vi vet att det bara handlar om misstankar i nuläget, ingen har påstått något annat.
2018-04-19, 16:31
Medlem
Uppdaterat: https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/joshua-wicks-i-sirius-testades-postivt-for-doping/

Misstankarna i tråden visade sig stämma.

Tungt för Sirius rent utsagt. Jag höjer ett varningens finger att Wicks dagar i klubben är räknade.
2018-04-19, 16:32
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Uppdaterat: https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/joshua-wicks-i-sirius-testades-postivt-for-doping/

Tungt för Sirius rent utsagt. Jag höjer ett varningens finger att Wicks dagar i klubben är räknade.

Slår vad om att Expressen sitter och läser den här flashbacktråden och använder den som grund för "uppgifterna"

Men visst, mycket pekar på att det är Wicks som det handlar om.
2018-04-19, 16:34
Medlem
civilians avatar
Fan, kan inte SvFF vara lite schyssta och tilldela oss segern i matchen mot Sirius då? Gud vet att vi behöver poängen...
2018-04-19, 16:35
Medlem
lighten-ups avatar
Men om det nu är Wicks så undrar man varför han spelade den andra matchen om nu den dopade spelaren lämnade ett positivt test efter premiärmatchen mot Hammarby?

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/sirius-spelare-testad-positivt-for-doping/
2018-04-19, 16:36
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Malmö har en vass ordinarie startelva men deras bredd är ju pinsamt dålig.

Lycka till att kombinera det med CL, Malmö.

”Pinsamt dåligt bredd” är ändå rätt hårt.
Vet inte hur bra Hammarby skulle göra det med Sandberg, Solheim, Junior, Hamad och Fenger borta (alltså två bästa högerbackarna, bästa centrala mittfältaren, bästa yttern och bästa mittbacken). Alla lag blir såklart drabbade av 4 startspelare borta.

Håller dock med om att Malmö har onödigt tunn trupp utifrån förutsättningarna och jämfört med förra året.
2018-04-19, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Slår vad om att Expressen sitter och läser den här flashbacktråden och använder den som grund för "uppgifterna"

Men visst, mycket pekar på att det är Wicks som det handlar om.
Det står i artikeln att han är avstängd tills vidare så jag skulle bli mycket förvånad om det skulle röra sig om någon annan. Märkligt dock att han testades positivt för 2 veckor sedan och ändå fått spela fram tills igår.
2018-04-19, 16:37
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:

Snart skriver väl Expressen nån artikel i stil med: Enligt uppgifter höjs det nu varningens finger att Wicks dagar i klubben är räknade
2018-04-19, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doughie
”Pinsamt dåligt bredd” är ändå rätt hårt.
Vet inte hur bra Hammarby skulle göra det med Sandberg, Solheim, Junior, Hamad och Fenger borta (alltså två bästa högerbackarna, bästa centrala mittfältaren, bästa yttern och bästa mittbacken). Alla lag blir såklart drabbade av 4 startspelare borta.

Håller dock med om att Malmö har onödigt tunn trupp utifrån förutsättningarna och jämfört med förra året.
Se mitt senare inlägg i ämnet. Reviderade mig till att truppen är tunn sett till deras överlägsna resurser.

Jag skrev inlägget efter att dif hade gjort 2-0 och var lack.

Står dock kvar vid att man inte kan kombinera CL med Allsvenskan med denna trupp och förvänta sig framgång i båda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in