För min egen del så vore det inga större problem. 90% av mina dagar så kör jag 1-2 mil om dagen. Övriga 10% fördelas på kanske 5% 10mils körningar. Det är då bara de sista 5% som blir resor om ca 50-60 mil (20-25x2).
Om tillverkarna skulle sätta en liten förbränningsmotor/ turbin med generator som kan leverera ungefär 10-15kw så räcker det för landsvägsfart i 110 och räckvidden för de 2ggr per år skulle inte vara något problem. Annars så kan man ju ladda innan man vänder hemåt igen.
Snabbladdare hemma. Jotack, då får jag ju hämta proppskåpet på andra sidan kvarteret.
Hemma kan man som mest ladda 10-15kW om man stänger ner övriga huset. Rimligt på vintern och utan att behöva tänka på tvätt, tork, spis, varmvattenberedare, värme mm kan vara kanske 5kW. Då tar det 10 timmar o ladda ett upp ett tomt 40kWh batteri med förluster i bästa fall.
Men för min körning till o från jobbet skulle jag kunna klämma i 2kW på värmarstolpen på jobbet under 40minuter och vara klar till nästa dag de dagar jag bara kör jobbet o tillbaka.
På sommaren skulle en en 500watt solpanel klara 90% av all min körning.