2018-03-01, 11:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BV56
Precis! Att hans besök på Aftonbladet är tjänsterelaterade är säkert. Jag kan dock inte berätta hur jag vet det för jag vill inte avslöja min identitet. Om han genomgår någon behandling vet jag däremot inte.
Dom som varit under behandling för missbruk, utbrändhet eller annan långtidsfrånvaro brukar på "arbetsträna" några timmar i veckan, för att inte helt komma bort från arbetskamraterna & fasta rutiner. Vi har en tant som kommer på fredagsfikat för att snacka lite skit & följa med i vad som händer på jobbet.
Citera
2018-03-01, 13:35
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Sammanfogat 2 trådar och förtydligat rubriken.

/Mod

Citera
2018-03-05, 20:06
Medlem
JackSm1ths avatar
Efter fyra månaders frånvaro har Oisin äntligen fått en artikel publicerad på Aftonbladet.se
Knarkboss har satt 29 gangsters på dödslista
Artikeln ligger på Aftonbladet Plus och kostar alltså pengar.
Oavsett vad ni/vi tycker om han som person så tycker iaf jag att han är en bra skribent.

Artikeln handlar om ett gangsterkrig i Dublin. Artikeln publicerades 4 mars kl 11.55.

Citat:
15 har dödats i det mest brutala gängkriget i Irland någonsin
De är Dublins dödsdömda män.

I den mest brutala uppgörelsen i den irländska kriminal*historien har 29 gangsters satts upp på en mordlista.

Hittills har 15 personer *förlorat livet i maktkampen.

I årtionden har Gerry Hutch, en ökänd kriminell som bland en hel del annat varit huvudmisstänkt för de två största rånen någon*sin i Irland, haft kontrollen av smuggelvägarna av knark till hamnen i Dublin.

En synnerligen lukrativ affärsverksamhet som en konkurrerande ligaledare, Christy Kinahan, en skrupelfri figur som kommit sig upp medelst försäljning av heroin, vill ta över.

Under de två år som knark*kriget pågått har 15 personer mördats, många fler skadats och ett dussintal familjer, skräck*slagna och hotade, tvingats överge *sina hem.
Citera
2018-03-05, 21:19
Medlem
King Pins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th
Efter fyra månaders frånvaro har Oisin äntligen fått en artikel publicerad på Aftonbladet.se
Knarkboss har satt 29 gangsters på dödslista
Artikeln ligger på Aftonbladet Plus och kostar alltså pengar.
Oavsett vad ni/vi tycker om han som person så tycker iaf jag att han är en bra skribent.

Artikeln handlar om ett gangsterkrig i Dublin. Artikeln publicerades 4 mars kl 11.55.

Ett rent ihoprafs av artiklar i brittiska tabloider. Hade jag lätt kunnat göra på tio minuter. Sök på ”Kinahan Hutch”.
Senast redigerad av King Pin 2018-03-05 kl. 21:21.
Citera
2018-03-06, 08:17
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
Ett rent ihoprafs av artiklar i brittiska tabloider. Hade jag lätt kunnat göra på tio minuter. Sök på ”Kinahan Hutch”.
Jo, jag misstänkte det. Han har väl knappast emigrerat till Irland och börjat gräva i irländsk kriminalitet.
Citera
2018-03-06, 10:58
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin

Ok artikel för att vara ett trasigt fyllo dock!
Citera
2018-04-17, 21:03
Moderator
Lapapps avatar
Han har skrivit ytterligare ett stycke magnifik sakprosa, nämligen en kort och koncis väderleksprognos! https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zLPzv1/sommarvader-i-stora-delar-av-landet
Kommer de successivt släppa in honom i värmen tror ni?
Citera
2018-04-19, 09:28
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lapapp
Han har skrivit ytterligare ett stycke magnifik sakprosa, nämligen en kort och koncis väderleksprognos! https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zLPzv1/sommarvader-i-stora-delar-av-landet
Kommer de successivt släppa in honom i värmen tror ni?
Haha han är tillbaka på noll och får skriva om sånt som sommarvikarierna får hålla på med.
Såg honom f.ö. den här dagen när han lämnade AB runt tretiden och det var ingen rolig syn. Först en cigg som han drog i sig på mindre än en minut sen gick han sakta gatan fram med huvudet helt nerböjt, ibland stannade han till och vred ansiktet in mot väggen som om han inte ville att mötande skulle se honom. Han såg helt knäckt ut men det kan ju vara av den stora arbetsbördan att producera den här artikeln.
Citera
2018-04-19, 12:08
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Haha han är tillbaka på noll och får skriva om sånt som sommarvikarierna får hålla på med.
Såg honom f.ö. den här dagen när han lämnade AB runt tretiden och det var ingen rolig syn. Först en cigg som han drog i sig på mindre än en minut sen gick han sakta gatan fram med huvudet helt nerböjt, ibland stannade han till och vred ansiktet in mot väggen som om han inte ville att mötande skulle se honom. Han såg helt knäckt ut men det kan ju vara av den stora arbetsbördan att producera den här artikeln.

Jag gissar på att Aftonbladet helt enkelt ger honom riktigt förnedrande arbetsuppgifter och hoppas att han helt enkelt ska knäckas totalt och säga upp sig till slut. Virtanen var nog smart att inte försöka hänga sig kvar vid Aftonbladet, för annars så hade även han suttit i städskrubben och vässat pennor med Oisin.

Att gå från att vara deras sittande krönikör i kriminella frågor till att skriva väderleksrapporter kan inte vara kul. Ska han få skriva om Anna Books senaste kris härnäst?
Citera
2018-04-19, 12:50
Medlem
Fortran77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny

Ja, j-vlar! Det var en vass artikel! Se bara avslutningen:

Nästa vecka? Det ser ut att bli en brottningskamp mellan varm luft söderifrån och kyligare från norr. Det vill säga traditionellt aprilväder.

En blivande klassiker?

Att han bara förmår?
Citera
2018-04-19, 13:04
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortran77
Ja, j-vlar! Det var en vass artikel! Se bara avslutningen:

Nästa vecka? Det ser ut att bli en brottningskamp mellan varm luft söderifrån och kyligare från norr. Det vill säga traditionellt aprilväder.

En blivande klassiker?

Att han bara förmår?

Undrar om inte Oisins fall har varit ännu högre Virtanens i vissa perspektiv?

Alla visste ju att Virtanen var en obegåvad bonnläpp och pajas, men Oisin var ju i någon liten mån respekterad, i alla fall för att vara en kvällstidningsskribent.

Därifrån till att skriva väderleksrapporter som i sanningens namn görs bättre av en robot. Antagligen medan kollegorna flinar skadeglatt bakom ryggen.

Fallhöjd.
Citera
2018-04-19, 13:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
För en kort stund höll jag på att skriva ett inlägg om att jag börjar tycka lite synd om honom. Men så började jag tänka tillbaka på hans "karriär", så jag skiter i att tycka synd om honom just nu.

Men om han kommer ur sitt missbruk så kanske han börjar tänka/skriva på ett helt annat sätt. Vi får se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in