2018-04-18, 23:00
Citat:
Ursprungligen postat av Gravallvarlig
Grejen är ju att Kindberg oavsett om han "stulit" pengar eller inte från skattebetalarna har gjort mer för Östersund än vad någon annan politiker eller affärsman kunnat göra. En stad som efter regementsnerläggningarna var på utdöende har nu flera nya stadsdelar, ett globalt varumärke, fler inflyttade än någonsin och på det ett av europas bästa fotbollslag 2017. Oavsett vad man tycker om det är Östersund en bättre stad idag än den var 2005 och det är till stor del hans förtjänst.

Håller med utan honom och alla hottentottar hade länet konkat. Vi säger så.
Citera
2018-04-18, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
hur skall de har rad att betala tränaren som kostar 3 miljoner per ar utan pengarna fran hyresgästerna hos östersundshem??
Du verkar ju inte veta hur många miljoner de dragit in på sitt spel i Europa Cup.
Citera
2018-04-18, 23:21
Medlem
DaddyD2s avatar
Misstankarna om brott har funnits där sedan Kindberg blev VD för Östersundshem, så har jag väntat på den här dagen. Gubbjäveln stinker ju korruption. Han var regionchef för Peab som bygger bostäder åt Östersundshem där han var VD fram till denna räd, och båda företagen sponsrar fotbollsklubben där han sitter som ordförande.
Citera
2018-04-18, 23:27
Medlem
biljons avatar
Kindberg är en idiot.
Han köpte från sin tjänst på PEAB mark billigt i Östersund.
Sen byggdes diverse arenor, av PEAB betalat av Östersunds kommun, som förädlade marken.
När detta var klart hade Kindberg bytt tjänst och jobbade nu på kommunen och nu köpte dom tillbaka marken, betydligt dyrare såklart, PEAB var såklart skitnöjda.
Istället för att bara köpa arenorna så fick kommunen betala dubbelt eftersom dom köpte tillbaka marken dyrt.
Citera
2018-04-18, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Misstankarna om brott har funnits där sedan Kindberg blev VD för Östersundshem, så har jag väntat på den här dagen. Gubbjäveln stinker ju korruption. Han var regionchef för Peab som bygger bostäder åt Östersundshem där han var VD fram till denna räd, och båda företagen sponsrar fotbollsklubben där han sitter som ordförande.

DK har aldrig varit regionschef för PEAB.
Senaste åren har mig veteligen inte PEAB byggt några bostäder åt Östersundshem, det är SKANSKA som gjort det. Läs på.
Citera
2018-04-18, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berra721
Tänk att denna lögn fortfarande sprids. När I5 lades ner i Östersund så köpte Vasallen marken av Fortifikationsverket och senare köpte Fältjägaren Fastigheter AB marken av Vasallen för 55 miljoner kr.

Och Östersundshem har inte köpt tillbaka de fastigheter du talar om, däremot har dom köpt delar av marken. Vissa tyckte att priset dom betalade var för högt eftersom dom jämförde med vad marken var värd när det bara var skog där. När Östersundshem köpte marken var det ett helt nytt bostadsområde som fanns där så inte speciellt konstigt att värdet på marken var högre. Avslutningsvis bör väl tilläggas att Jämtkraft Arena kostade 86 kr att bygga, och har byggts ut för ca 30 miljoner kr varav ungefär hälften ska betalas av ÖFK.

Här är det nog snarare du som sprider lögner. Eller rättare sagt undanhåller en hel del information och vinklar annan information till din/PEAB:s/Daniels/AnnSofis fördel.
Senast redigerad av CheGue2 2018-04-19 kl. 00:26.
Citera
2018-04-18, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Kindberg är en idiot.
Sen byggdes diverse arenor, av PEAB betalat av Östersunds kommun, som förädlade marken.
När detta var klart hade Kindberg bytt tjänst och jobbade nu på kommunen och nu köpte dom tillbaka marken, betydligt dyrare såklart, PEAB var såklart skitnöjda.
Istället för att bara köpa arenorna så fick kommunen betala dubbelt eftersom dom köpte tillbaka marken dyrt.

Marken på Stadsdel Norr köptes från Vassalen inte kommunen.

Något man däremot kan fundera över är om lobbyverksamheten kring placeringen av Östersund Arena skett på ett korrekt sätt.
Citera
2018-04-18, 23:47
Medlem
Citat:
De gånger jag har pratat med honom så har han varit otroligt trevlig. Att han uppfattas som smådryg beror nog mest på att många människor har svårt att se att Kindberg säger mycket med glimten i ögat.

Citat:
Ursprungligen postat av Grisotto
Han är mycket trevlig, har haft förmånen att jobba med honom i försvaret😆
Riktig man

Psykopater brukar vara fantastisk trevliga så länge de har någon nytta av dig.
Citera
2018-04-18, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Kindberg är en idiot.
Du har fortfarande inte förstått att det var otroligt länge sedan Östersunds kommun ägde denna mark om dom ens gjort den nån gång. Sen vet jag inte om 55 miljoner är speciellt billigt för en mark som mestadels består av skog och myrmark. Men vi kan ta det igen så kanske även du förstår denna gång: När regementet I5 lades ner sålde statliga Fortifikationsverket marken till Vasallen AB sedan säljer Vasallen AB marken till Fältjägaren Fastigheter AB för 55 miljoner kr. Och långt efter det så köper Östersundshem delar av marken för att bygga bostäder, för de flesta normalbegåvade så är det fullt förståeligt att denna mark numera är dyrare än när det bara var skog intill eftersom det nu är ett ganska så stort bostadsområde. Förstår du fortfarande inte så kan jag nog inte hjälpa dig vidare tyvärr.
Citera
2018-04-18, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CheGue2
Här är det nog snarare du so, sprider lögner. Eller rättare sagt undanhåller en hel del information och. Inklar annan information till din/PEAB:s/Daniels/AnnSofis fördel.
Okej, vilka lögner menar du att jag sprider??? Jag hoppas verkligen du kan svara på denna simpla fråga.
Citera
2018-04-18, 23:58
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cash
Marken på Stadsdel Norr köptes från Vassalen inte kommunen.

Något man däremot kan fundera över är om lobbyverksamheten kring placeringen av Östersund Arena skett på ett korrekt sätt.
Det statliga Vassalen?
Citera
2018-04-19, 00:02
Medlem
biljons avatar
Citat:
Du har fortfarande inte förstått att det var otroligt länge sedan Östersunds kommun ägde denna mark om dom ens gjort den nån gång. Sen vet jag inte om 55 miljoner är speciellt billigt för en mark som mestadels består av skog och myrmark. Men vi kan ta det igen så kanske även du förstår denna gång: När regementet I5 lades ner sålde statliga Fortifikationsverket marken till Vasallen AB sedan säljer Vasallen AB marken till Fältjägaren Fastigheter AB för 55 miljoner kr. Och långt efter det så köper Östersundshem delar av marken för att bygga bostäder, för de flesta normalbegåvade så är det fullt förståeligt att denna mark numera är dyrare än när det bara var skog intill eftersom det nu är ett ganska så stort bostadsområde. Förstår du fortfarande inte så kan jag nog inte hjälpa dig vidare tyvärr.
Och du verkar inte på det klara med att Östersunds Kommun betalade för arenorna som framförallt lyfte området.
Förstår du inte vad detta innebär så kan jag inte hjälpa dig heller.
Den ultra korkade Kindberg kommer nu få skaka galler, inte en sekund för tidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in