Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-18, 18:27
Gustav Kasselstrand intervjuas av Radio Bubbla: https://soundcloud.com/radiobubbla/rb-2018-04-18
Citera
2018-04-18, 19:31
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Gustav Kasselstrand intervjuas av Radio Bubbla: https://soundcloud.com/radiobubbla/rb-2018-04-18

Mycket intressant. Helt klart det mest radikala partiet i Sverige. Jädrar vad de vill skära ner. Jag förstår att sosse SD uteslöt dem

Edit: Vill lägga ner all genusvetenskap också.
Senast redigerad av JustinTrudeau 2018-04-18 kl. 19:43.
Citera
2018-04-18, 19:34
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Varför då? Givetvis tar jag fram AFS kortet av misstag när jag skall handla så jag helt öppet visar var jag har mina sympatier. Även om att använda kontanter är att föredra som slag mot bankernas kontantlösa samhälle.

Jag tänker i samma banor. Personligen kommer jag passa på att råka tappa ut kortet på bordet när restaurangbesöket ska betalas efter en trevlig date och dylika situationer.
Citera
2018-04-18, 19:58
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Fyfan vad bra, ska bli kul o lyssna!
Citera
2018-04-18, 20:01
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Varför ska man rösta på AfS istället för NMR? AfS verkar ju bara vara SD med tuffare framtoning.
AFS har annan politik och när Kasselstrand säger att skillnaderna är små så måste han tänka på hur SD var för över tio år sedan.

AFS har en tydlig och egen politik medan SD väljer att polera sig, anpassa sig och vurma för etablissemanget.
Citera
2018-04-18, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
AFS har annan politik och när Kasselstrand säger att skillnaderna är små så måste han tänka på hur SD var för över tio år sedan.

AFS har en tydlig och egen politik medan SD väljer att polera sig, anpassa sig och vurma för etablissemanget.
Möjligt att jag har fel, men jag upplever inte alls att SD var såhär tydliga och "rakt på sak" för 10 år sedan. Från minnet så är det mest radikala jag hört från Åkesson (2006 eller 2007) var när han ville stoppa invandringen. De har alltid under Åkesson varit hala från vad jag minns.
Citera
2018-04-18, 20:07
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Möjligt att jag har fel, men jag upplever inte alls att SD var såhär tydliga och "rakt på sak" för 10 år sedan. Från minnet så är det mest radikala jag hört från Åkesson (2006 eller 2007) var när han ville stoppa invandringen. De har alltid under Åkesson varit hala från vad jag minns.
Du har nog rätt och det talar i så fall för att jag har rätt. Min poäng är att det är stor skillnad mellan AFS och SD.
Citera
2018-04-18, 20:14
Citat:
Du har nog rätt och det talar i så fall för att jag har rätt. Min poäng är att det är stor skillnad mellan AFS och SD.

Skillnaden är framför allt att det idag är möjligt att gå fram med ett sådant här budskap. Det var det inte då.
Citera
2018-04-18, 20:23
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Skillnaden är framför allt att det idag är möjligt att gå fram med ett sådant här budskap. Det var det inte då.
Va?

Så SD har helt missat att detta är möjligt idag, och det är därför deras politiska program är skit? Det tror jag inte. De står för andra ideal än AFS.

AFS 2018!
Citera
2018-04-18, 21:13
Medlem
Jag har fått bilden att Kasselstrand inte riktigt förstår hur dålig situationen är idag men han är ändå den vaknaste av alla politiker i Sverige. Jag skulle hoppas på att han inser hur dålig situationen är och att dubbelt så många en 1 miljon skulle behöva lämna och att mindre än 70% svenskar och att de skulle behöva vara minst 85%
Senast redigerad av J39 2018-04-18 kl. 21:17.
Citera
2018-04-18, 21:20
Medlem
barkenarots avatar
Citat:

Det var första gången jag hörde Gustav Kasselstrand prata och jag har svårt att tro att han stärkte sitt stöd bland libertarianer. Skulle friskolorna vara en reaktion mot en fallerad statlig skola? Även när han låtsas hålla med känns det som om han spelar i andra laget. En frihetligt sinnad väljare vill förmodligen kunna förespråka friskolor och hemskolning även när de statliga skolorna fungerar.

Felsägningen vid 1:08:03 kanske är alltför sann:
Citat:
Vi behöver ju en välfärdsstat som faktiskt levererar de problem som människor kan hamna i.
Citera
2018-04-18, 21:28
Citat:
Va?

Så SD har helt missat att detta är möjligt idag, och det är därför deras politiska program är skit? Det tror jag inte. De står för andra ideal än AFS.

AFS 2018!

Tolka mig inte som att jag försvarar SD. Men SDs program skapades väl inte idag?

Jag kommer också att rösta på AfS, som det ser ut nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in