Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-18, 14:06
  #37
Medlem
Hade det varit ombytta roller på könen så hade det kanske varit lite tveksamt. Men det här scenariot ser jag inget problem med.
Citera
2018-04-18, 14:07
  #38
Medlem
TheChains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Hade det varit ombytta roller på könen så hade det kanske varit lite tveksamt. Men det här scenariot ser jag inget problem med.

Logiskt konsekvent argumentation.
Citera
2018-04-18, 14:10
  #39
Medlem
Den här killen kan vinna på det ifall han får massa sexuella erfarenheter tidigt i livet och kan leva på en sugarmama. Det kommer säkert inge ett starkt självförtroende som kommer att göra honom mer attraktiv för andra kvinnor också och som han kan bära med sig genom hela livet.
Men det skulle ju verkligen rendera i en katastrof för honom ifall han råkade göra någon singelmorsa på smällen och ha en unge vars morsa hade barn med olika män. Tala om att fucka upp sin framtid då och sen kommer han ju förr eller senare inse att han har fler alternativ på dejtingmarknaden och kan göra betydligt bättre än någon 32-årig morsa, så jag ser aldrig hur det skulle kunna hålla på längre sikt.

Just därför borde du nog själv istället försöka sikta på att finna dig en singelfarsa istället som är på samma våglängd och kan tänka sig att ingå i ett förhållande med en singelmorsa. Då är det nog större chans att det håller på längre sikt också och det kommer vara det bästa för ditt barn.

Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
Snabbt jobbat där, för ett år sedan var du ju i ditt första förhållande.
(FB) Förbjuden Frukt

Det där ser väl ut att vara 11 år sen?
Citera
2018-04-18, 14:15
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cacao
Relevant med tanke på att jag anade att folk skulle utgå från att jag är nån slags miserabel ensamvarg som inte kan få vänner i min egen ålder, eller ”white trash” som någon uttryckte det. Jag är verkligen väldigt ”normal” eller vad man ska säga, haha, bara kanske något mer öppensinnad än gemene man.

Vi volontärjobbade ihop på ett reservat för vilda djur, så däri ligger gemensamma intresset (och där sträckte sig åldrarna från 17-50)
Planen är att åka till nationalparker i Sydafrika där han ska praktisera för att så smånigom bli park ranger. Stort intresse för mig, så jag hänger på en stund.

Det är ett förklätt argument där du försöker rättfärdiga dig själv, folk kommer alltid skapa sina egna uppfattningar. Spelar ingen roll hur du har det tex ekonomiskt när dina handlingar och värderingar säger oss ännu mer.


Ert gemensamma "intresse" är alltså att ni båda gillar djur. Hade förstått om ni gillade o dansa bugg eller annan hobby där det kan vara svårt att hitta någon i sin egen ålder, och sedan umgås utifrån den sysslan som grund. Om en person man nyligen blivit polare (i just en sådan situation du befinner dig i) med tänker åka till andra sidan jorden för att ha praktik - och man "hänger med" bara för att, borde man ta sig en funderare över den riktiga anledningen till varför.


Misstänker att du själv redan är mer eller mindre medveten om hur det ligger till, men du vill ha andras bekräftelse för att kunna sätta skygglappar för ögonen. Rannsaka dig själv, snälla. Hade du själv inte tyckt detta var ett problem hade du inte startat den här tråden från första början?
Citera
2018-04-18, 14:19
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Finns en stor youtuber David Dobrik som är ca 21år en av hans vänner är 44år och heter Jason Nash. Lägger upp videor på tuben som jag inte förstår varför unga finner intressant att följa. Samma stil som exempelvis Jake Paul och Logan Paul.

https://www.youtube.com/channel/UCmh...6lN7gEC20leNVA

Om ni trivs med varandra så varför inte.

Det mest långsökta argumentet i hela jävla diskussionen. Skillnaden är: han är VUXEN.
Citera
2018-04-18, 14:22
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson
Ålder är bara ett nummer, sen att ”världen” har hittat på att man är vuxen vid 18 är en annan fråga

En ursäkt som bara pedofiler, hebefiler, och socialt efterblivna använder i sådana här frågor.
Citera
2018-04-18, 14:25
  #43
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agr!
Det mest långsökta argumentet i hela jävla diskussionen. Skillnaden är: han är VUXEN.

17 år är man nästan vuxen och får till och med inom lagen ha sex. Jag tror inte att det är så många 17åringar som ser sig som barn. Nu har jag inget gemensamt med en 17åring och ser det omöjligt att umgås eller ha något gemensamt med någons som ens är fem år yngre än vad jag är. Bloggaren Paow var till och med tillsammans med en 17åring.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...lance-gor-slut
Citera
2018-04-18, 14:36
  #44
Medlem
SektenAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agr!
En ursäkt som bara pedofiler, hebefiler, och socialt efterblivna använder i sådana här frågor.
bevisa motsatsen då
Citera
2018-04-18, 14:37
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
17 år är man nästan vuxen och får till och med inom lagen ha sex. Jag tror inte att det är så många 17åringar som ser sig som barn. Nu har jag inget gemensamt med en 17åring och ser det omöjligt att umgås eller ha något gemensamt med någons som ens är fem år yngre än vad jag är. Bloggaren Paow var till och med tillsammans med en 17åring.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...lance-gor-slut

Dåså, varför fortsätter du försöka göra skäl för det när du själv inte ens håller med? Eller du kanske tycker Paow är en bra moralisk förebild, och att aftonbladet är en bra källa att referera till. Bara för att någon blåst bloggare (som dessutom är född 1993 och inte är i närheten av 30+) betett sig är det inte något vi borde sträva efter att normalisera.
Citera
2018-04-18, 14:41
  #46
Medlem
SektenAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Hjärnan är inte färdigutvecklad förrän vid 25 och det påverkar konsekvenstänket. Inget hittepå.
vad skall man göra tills den är färdigutvecklad då ? bara vara asocial kanske
Citera
2018-04-18, 14:42
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson
bevisa motsatsen då

Haha var det bästa du kunde komma på? Far o flyg din tomte. Kom tillbaka när du har något annat än "amen durå"-mentalitet som argument.

Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson
vad skall man göra tills den är färdigutvecklad då ? bara vara asocial kanske

Ja man kanske ska låta de vara ifred? Hitta sk. vänner närmare sin egen ålder.
__________________
Senast redigerad av agr! 2018-04-18 kl. 14:45.
Citera
2018-04-18, 14:42
  #48
Medlem
1. En 17-årig afghan kan lika gärna vara en 35-årig babbe.

2. Det är ju svårt att inte dra paralleller mellan TS och Johanna Möller; singelmorsa, eget företag och kåt på ung afghankuk. Eller är det bara den inneboende?

3. Är det verkligen så att du tänkt lämna ditt egna barn i Sverige för att bara "hänga på" någon 17-åring ut i världen därför att du är så förblindad av kuk, så är du faktiskt ett komplett psykfall och bör avsäga all form av vårdnad.

4.
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Hade det varit ombytta roller på könen så hade det kanske varit lite tveksamt. Men det här scenariot ser jag inget problem med.

Det där är feministsmörja. Det är då det inte hade varit något problem över huvud taget.

Kvinnor är som mest fertila runt den åldern han befinner sig i nu och en äldre man med en ung oskyldig skönhet har varit normen i större delen av människans historia och är naturligt som fan.
__________________
Senast redigerad av BrunoC 2018-04-18 kl. 14:55.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback