Citat:
Ursprungligen postat av
Dynamo-Kuken
Jag är väldigt skeptisk till den prognosen. Jag tror på högst 2-4 veckor medan de samlar in bevisen.
Kollusionsfara föreligger alltid när någon släpps innan förhandling men jag antar att åklagaren har bra på fötterna i det här fallet (eftersom de visste att det skulle bli enorm uppmärksamhet) och därmed är kollusionsrisken mindre.
Eeeehhhh...
När kan Kindberg inte påverka vittnen längre?
När kan Kindberg inte fiffla mer så att han lyckas trolla fram omständigheter som är förmildrande för honom?
De här riskerna kmr finnas kvar latent hela tiden och kan krossa åklagaren vid minsta lilla snedsteg.
Straffskalan med brotten Kindberg är misstänkt på SANNOLIKA skäl för, landar i mellan 8 månader och 8 år på kåken.
I mellanmjölk Sverige vanligtvis någonstans under mitten, så tre år är ingen dum gissning.
Det är "bruttotiden" för han släpps villkorligt efter 60% av avtjänat straff, häktningstiden dras av innan så den tiden är inbakat redan.
Han missar troligen sommaren 2019 också.
Varför skulle han friges nu i maj?
Han kommer sitta flera år på kåken.
Friges gör man när straffskalan är lägre, eller om fällande dom inte skulle förväntas.
Det föreligger även recidivfara.
ÖFK är ett sjunkande skepp som bara kan räddas genom mer fusk alternativt om Sossarna i Östersund använder ännu mer kommunalskatt till att dopa svartröda monstret med.
Det är skrivet i sten att det finns gott om sossar i staden som antingen vetat om detta eller deltagit, brottsligt oavsett vilket som..