2018-04-18, 07:41
Medlem
Frejssons avatar
Lasse som nämns som kompanjon. Samma namn som den legendariska "Läder-Lasse". Det kan inte vara samma person? Det är helt enkelt FÖR bra.
Citera
2018-04-18, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Savartrask
Tänkte på restaurangen som ligger på gågatan mittemot Åhléns. Köpte inte DK den ihop med en kompis från Ångermanland? Är det han som är häktad också? Nån i krogbranschen.

Antar du tänker på Tegel, fd Innefickan?
Ägs av bolaget Alma Sjöutsikt vilket ägs av DKs bror . DK finns dock med som extern firmatecknare.

https://www.allabolag.se/5568485030/befattningar

(Den restaurangen driftas för övrigt av en person som även han har personlig erfarenhet av statligt tillhandahållna Dafgårdsluncher i samband med en ekobrottshärva)

(Edit, korrigering meningsbyggnad)
Senast redigerad av kj66 2018-04-18 kl. 07:48.
Citera
2018-04-18, 07:46
Medlem
så nu briserar den pragmatiska baksidan av klubbens idrottsliga framgångar. Efter känt mönster.
Citera
2018-04-18, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservativklister
När menar du att kollusionsfara skulle upphöra?

Kollusionsfaran kvarstår framtill den dag han får sin fängelsedom / blir friad.
Något annat är för mig helt omöjligt att se...

Rättegång kommer inte ske före semestertider.
Den blir väl av mot hösten, september kanske?
Därmed sitter han häktad hela sommaren.

Jag är väldigt skeptisk till den prognosen. Jag tror på högst 2-4 veckor medan de samlar in bevisen.

Kollusionsfara föreligger alltid när någon släpps innan förhandling men jag antar att åklagaren har bra på fötterna i det här fallet (eftersom de visste att det skulle bli enorm uppmärksamhet) och därmed är kollusionsrisken mindre.
Citera
2018-04-18, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Jag är väldigt skeptisk till den prognosen. Jag tror på högst 2-4 veckor medan de samlar in bevisen.

Kollusionsfara föreligger alltid när någon släpps innan förhandling men jag antar att åklagaren har bra på fötterna i det här fallet (eftersom de visste att det skulle bli enorm uppmärksamhet) och därmed är kollusionsrisken mindre.

Folk och fä tvättar pengar genom importviner från Kina samt handel med filmrättigheter.
Nu har killarna tvättat skiten i en idrottsforening.
Vad säger Damsektionen.
Sicka tokar det verkar finnas i Ostersund.
Hade lite kontakter med EKO brottslingar från staden 20 år sen.
De håller stilen.
Citera
2018-04-18, 09:39
Medlem
Har jag inte läst någonstans att denna Kindberg har en bakgrund som "elitmilitär" som har tränats att ljuga trovärdigt i förhörssituationer och dylikt?
Citera
2018-04-18, 10:01
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Har jag inte läst någonstans att denna Kindberg har en bakgrund som "elitmilitär" som har tränats att ljuga trovärdigt i förhörssituationer och dylikt?

Kindberg har tidigare varit hårt kritiserad och granskad av mediedrevet. Var gång har han klarat att stå pall för trycket. Tycks vara så att framgångsrika entreprenörer alltid måste stå pall för vind.

Tror inte han har anledning att ljuga då det snabbt skulle genomskådas av mediedrevet.
Citera
2018-04-18, 10:19
Medlem
Ska vi misstänka att det skickats falska fakturor till det kommunala bostadsbolaget som Kindberg är VD för och att en del av dessa pengar sedan förts över till ÖFK.
Penningatvätt, ekonomisk doping av ÖFK och förskingrande av skattepengar samtidigt...detta kommer att bli spännande.
Citera
2018-04-18, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Ska vi misstänka att det skickats falska fakturor till det kommunala bostadsbolaget som Kindberg är VD för och att en del av dessa pengar sedan förts över till ÖFK.
Penningatvätt, ekonomisk doping av ÖFK och förskingrande av skattepengar samtidigt...detta kommer att bli spännande.

Ne, detta gäller nog mer PEAB/fältjägaren.
Citera
2018-04-18, 10:42
Bannlyst
Man kommer utsökt att tänka på Bayern Münchens förre direktör Uli Hoeness som dömdes till 3,5 års fängelse för skattebrott. Detta känns som ett grövre brott.
Citera
2018-04-18, 11:42
Medlem
Ludolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Nja, hittills har inget framkommit som tyder på att det kommunala bolaget är inblandat i d e n n a affär.....
Citera
2018-04-18, 11:45
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas

Kindberg har jobbat på I19 Boden och sedan I5 Fältjägarregementet.
Tror inte det kan betecknas som "elitmilitär"-förband, kanske journalisten snarare i sin avsaknad av militär kompetens menade att han varit professionell militär, vilket stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in