Citat:
Ursprungligen postat av
berra721
Det jag såg i klippet var att Kindberg sa att han var en av många som var delaktig bygget av Östersunds Arena. Sen så är det så att Östersundshem som Kindberg är vd i är ett aktiebolag och dom förfogar inte över några skattepengar utan dom drivs som vilket annat aktiebolag som helst, det vore bra om du läste på lite kanske.
Avslutningsvis så har jag ännu inte fått nåt svar från dig varför du skriver osanningar genom att påstå att kommunen har köpt tillbaka marken dyrare och tyvärr lär du inte vara stor nog att medge att du hade fel.
Du har fått svar av andra i tråden om hur det ligger till med kommunens skitaffärer.
Kan du förklara för mig vad det är som gör det så djävla kul med att alla möjliga skitkommuner bygger arenor för hundratals miljoner till glädje för några få procent av innevånarna när kommunens egentliga uppgift är VÅRD, SKOLA OCH OMSORG?
Alla arenabyggen runt om i landet är bottenlösa hål som politikerna (ofta lurade av halvgangsters likt Kindberg) skyfflar ner skattepengar i. Inte ens Globen har någonsin visat plusresultat!
Argumentet att det är bra för turismen och näringslivet är totalt värdelöst. Hade det varit på det sättet så hade ju dom byggt och betalat för arenorna.
Vill ni sportfånar ha fina arenor kan ni väl för fan betala för det själva.