2018-04-19, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Pengar

Det där är inte riktigt sant. Finns dom som varit förvar en längre tid i häkte misstänkta för eko brott.
Som faktiskt blivit friade till slut.

Självklart gör det det, jag menade inte att det aldrig händer, men det är inte det vanliga. Inte ens i Allra-härvan som väl är ett av de större och snårigare eko-brottsutredningarna på många år satt huvudpersonerna häktade särskilt många veckor (minns inte riktigt men typ 5-6 veckor).
Citera
2018-04-19, 19:13
Medlem
Ångvälts avatar
Rapport på Svt rapporterar att enligt deras källor så har misstankarna mot DK stärkts trots frisläppandet.
Citera
2018-04-19, 19:15
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berra721
Det jag såg i klippet var att Kindberg sa att han var en av många som var delaktig bygget av Östersunds Arena. Sen så är det så att Östersundshem som Kindberg är vd i är ett aktiebolag och dom förfogar inte över några skattepengar utan dom drivs som vilket annat aktiebolag som helst, det vore bra om du läste på lite kanske.
Avslutningsvis så har jag ännu inte fått nåt svar från dig varför du skriver osanningar genom att påstå att kommunen har köpt tillbaka marken dyrare och tyvärr lär du inte vara stor nog att medge att du hade fel.

Du har fått svar av andra i tråden om hur det ligger till med kommunens skitaffärer.

Kan du förklara för mig vad det är som gör det så djävla kul med att alla möjliga skitkommuner bygger arenor för hundratals miljoner till glädje för några få procent av innevånarna när kommunens egentliga uppgift är VÅRD, SKOLA OCH OMSORG?
Alla arenabyggen runt om i landet är bottenlösa hål som politikerna (ofta lurade av halvgangsters likt Kindberg) skyfflar ner skattepengar i. Inte ens Globen har någonsin visat plusresultat!
Argumentet att det är bra för turismen och näringslivet är totalt värdelöst. Hade det varit på det sättet så hade ju dom byggt och betalat för arenorna.
Vill ni sportfånar ha fina arenor kan ni väl för fan betala för det själva.
Citera
2018-04-19, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Exakt, det är en mygelgubbe det där tror jag, hela idrottskonceptet där i feministbyn är lurt!

Feministbyn?!
Citera
2018-04-19, 19:34
Medlem
knullprinsens avatar
Nu när han är släppt på fri fot så kan man undra vad han ska hitta på ikväll. Hem till frugan verkar inte aktuellt då han enligt bekanta jag pratat med där uppe i Ösd den senaste tiden bott i ett av Östersundshems Attefallshus eller hotell i sin hemstad. Har tydligen träffat en betydligt yngre donna som säkert har inverkat på boendeval på något sett. Att han några dygn innan han blev anhållen hade ett mycket märkligt beteende på ÅBF med en tidigare kvinnlig partiledare framåt nattkröken gör ju att man höjer på ögonbrynen lite mer. Någon som följer denna tråd och som hört dessa sk rykten eller är det bara påhitt från människor där i Ösd som är avundsjuk vad denna man har gjort för Ösd och för fotbollen i norr?
Citera
2018-04-19, 21:19
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullprinsen
Nu när han är släppt på fri fot så kan man undra vad han ska hitta på ikväll. Hem till frugan verkar inte aktuellt då han enligt bekanta jag pratat med där uppe i Ösd den senaste tiden bott i ett av Östersundshems Attefallshus eller hotell i sin hemstad. Har tydligen träffat en betydligt yngre donna som säkert har inverkat på boendeval på något sett. Att han några dygn innan han blev anhållen hade ett mycket märkligt beteende på ÅBF med en tidigare kvinnlig partiledare framåt nattkröken gör ju att man höjer på ögonbrynen lite mer. Någon som följer denna tråd och som hört dessa sk rykten eller är det bara påhitt från människor där i Ösd som är avundsjuk vad denna man har gjort för Ösd och för fotbollen i norr?
Ha ha Spännande! Denne snubbe verkar ha potential för att bli en bra och lång story här på FB.

Kom gärna med mer info! Berra verkar ju vara en polare som vi inte kan lita på.
Citera
2018-04-19, 22:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenzieReeves
Vad spelar det för roll? Pengarna behövdes ju till fotbollen så ser jag på saken.

Han var tvungen att lösa problemet, pengarna måste komma in helt enkelt

Det förändrar ju inte på nåt sätt lagets prestation, alla var nöjda

Om man säger så här , vad hade han för alternativ? Ingen ville betala Enligt mig så var det värt det

Att han blir svinrik i sammanhanget spelar mindre roll? Han var liksom yrkesmilitär med ingen vidare lön och kunde på några år betala miljoner från egen ficka.

Citat:
Under två år har spelarförsäljningar täckt stora underskott och ett år gick Daniel Kindberg själv in med 4,5 miljoner för att inte ett betydande minus skulle uppstå.
http://www.idrottensaffarer.se/namn/...da-byggmastare

Det osar väl lite om att det kanske är skumrask i byggnadssvängen.
Citera
2018-04-19, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullprinsen

Det stämmer att hans fru lämnat honom, det är nog i höstas nån gång. Undrar om de har skiljt sig officiellt?
Han har träffat nån yngre förmåga har jag också fått berättat. Tror hon var 90-talist men minns inte, men de har pågått ett tag.
Sen vet ja inte om de bara var en fling
Vad är ÅBF?
Citera
2018-04-19, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Att han blir svinrik i sammanhanget spelar mindre roll? Han var liksom yrkesmilitär med ingen vidare lön och kunde på några år betala miljoner från egen ficka.

Det osar väl lite om att det kanske är skumrask i byggnadssvängen.
Östersunds fk var ingenting då när det här hände, inga andra var beredda att betala!

Hur skulle laget ha nått framgångarna annars menar du? Det var helt nödvändigt enligt mig.
Citera
2018-04-20, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CheGue2
Självklart kan jag svara på den frågan. Varför skulle jag inte kunna göra det?

Du påstår att Östersunds kommun aldrig sålt mark på Stadsdel Norr till Fältjägaren Fastigheter AB. Detta är en ren lögn. Den mark FFAB köpte av Vasallen för 55 miljoner var 35 hektar mark innanför grindarna. FFAB köpte också 180 hektar mark på Stadsdel Norr av Östersunds kommun för 11 miljoner. Bra pris måste man säga!
Det bör nog nämnas att de 180 hektar du talar om köpte Östersunds kommun för 7 miljoner av Fortifikationsverket och sålde alltså för 11 miljoner inte långt senare. Efter det har det investerats omkring 2 miljarder i området vilket har lett till att priset på marken har stigit.
Citera
2018-04-20, 05:28
Medlem
knullprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darcywakaluk
Det stämmer att hans fru lämnat honom, det är nog i höstas nån gång. Undrar om de har skiljt sig officiellt?
Han har träffat nån yngre förmåga har jag också fått berättat. Tror hon var 90-talist men minns inte, men de har pågått ett tag.
Sen vet ja inte om de bara var en fling
Vad är ÅBF?

Se där då kanske rykten från vänner där uppe stämmer om denna kvinnokarl men enligt Ratsit så har han inte lämnat sin fru riktigt än.
ÅBF = Åre Business Forum.
Citera
2018-04-20, 06:00
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berra721
Det bör nog nämnas att de 180 hektar du talar om köpte Östersunds kommun för 7 miljoner av Fortifikationsverket och sålde alltså för 11 miljoner inte långt senare. Efter det har det investerats omkring 2 miljarder i området vilket har lett till att priset på marken har stigit.
Och vem har investerat dessa 2 miljarder? Peab ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in