Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Jo men absolut - ordvalet är inte fel i sig men jag menar att man väl får se skillnad mot diagnostiska tillstånd (mani, hypermanisk) menar jag. Eufori kanske blir mer kompatibelt? Ser fram emot?
Att han babblar beror på grandiositet samt narcissism. Hans storhetsvansinne, att han skryter.
Därav orkar han inte låta bli att läcka detaljer (om än tal i gåtor) även om han är medveten om att han borde knipa käft. Högmod går före fall. Hans akilleshäl.
Sista meningen är bra. Osorterad pga störningar. Själv tycker han väl att han är hur cool som helst.
Hans empatibrist gör ju även att hans sk förklaringar låter helt pantade stundom. Han klarar inte av att härma empati fullt ut även om han är en copycat. Bristen framträder alltså om man är på hugget och lyssnar noga på vad som sägs eller skrivs.
Som professorn sa - att förklara halshuggningarna med att vilja känna empati är helt absurt, men han tycks tro att det är ett relevant samband. Samma sak ses vid hans förklaringar med försök till empatikoppling gentemot Kims föräldrar (lucka i huvudetförklaring, styckning). Helt wacko där hans egen brist snarare lyser igenom.
1/ Räddningstjänst (sjukvårdare på helikoptern) reagerade mycket på PMs uppträdande. Att han talade så mycket (med så många ord,som jag uppfattade det då).
Det finns inte inspelat på film. När han precis kommer i land tycker jag att han ser skraj och osäker ut.
Efter snack med helikopterpersonal från räddningstjänst finns intervjun med reporter inspelad. Då verkar han mycket grandios och självsäker. Som att han njuter i fulla drag över uppmärksamheten.
(Han går säkert och speglar sig i kameralinsen

)
Hur cool som helst på ett opassande sätt efter "vad han just genomgått".
Sedan när polisen dyker upp och PM knatar efter ger han ett virrigt intryck. Babblar oavbrutet och slåss med snuttefilten. När han sedan står med polisen tycker jag att han ger ett nervöst intryck. Så fort KiM kommer på tal kommer härskartekniken fram utan anledning. Verkar irriterad samt arrogant. Uppträder väldigt OSORTERAT sammantaget.
2/ Det är ju ingen tillfällighet att folk för inte så länge sedan smyckade sina väggar med oljetryck som kallades gråtande barn (det var vad de föreställde). Samt en dödsmask i gips som sas föreställa en ung okänd skönhet som dränkt sig själv i floden Seine runt förra sekelskiftet.
https://tidenstecken.wordpress.com/2010/01/22/den-okanda-kvinnan-fran-floden-seine/
Så en del människor (väldigt många) tilltalas av tragiska öden och sorgeliga händelser av empati faktiskt. Populära Skillingtryck tex som enbart handlar om sorgeliga, tragiska händelser, ond bråd död osv. Jag vet inte varför vi människor har det här behovet men det har vi.
Men det är ju ändå på en ganska naiv nivå jämfört med det PM påstår. Normalt funtade människor klarar ju inte av att se/höra sådant!!! Knappt ens läsa om det. Så verkligen waco och väldigt långsökt!