2018-04-18, 01:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Det är dålig filmkvalitet dessutom men precis bakom honom i publiken tex vid 20:26 står en kille med glasögon som påminner mycket om Peter.

https://youtu.be/uVhyVNF0Rl0
Ja, jag såg vem du menar men jämfört med raketklubben några år senare tycker jag denna är för lång och mer kraftigt byggd. Däremot tror jag dels att det vore nåt som den japanska turisten skulle se och det vore heller inte omöjligt att PM vore där samtidigt som är så intresserad av uppträdanden, konstnärlighet, artister osv.
Jag hoppade dit du sa men ska titta mer noggrant på hela vid tillfälle.
Citera
2018-04-18, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo men absolut - ordvalet är inte fel i sig men jag menar att man väl får se skillnad mot diagnostiska tillstånd (mani, hypermanisk) menar jag. Eufori kanske blir mer kompatibelt? Ser fram emot?

Att han babblar beror på grandiositet samt narcissism. Hans storhetsvansinne, att han skryter.
Därav orkar han inte låta bli att läcka detaljer (om än tal i gåtor) även om han är medveten om att han borde knipa käft. Högmod går före fall. Hans akilleshäl.
Sista meningen är bra. Osorterad pga störningar. Själv tycker han väl att han är hur cool som helst.
Hans empatibrist gör ju även att hans sk förklaringar låter helt pantade stundom. Han klarar inte av att härma empati fullt ut även om han är en copycat. Bristen framträder alltså om man är på hugget och lyssnar noga på vad som sägs eller skrivs.
Som professorn sa - att förklara halshuggningarna med att vilja känna empati är helt absurt, men han tycks tro att det är ett relevant samband. Samma sak ses vid hans förklaringar med försök till empatikoppling gentemot Kims föräldrar (lucka i huvudetförklaring, styckning). Helt wacko där hans egen brist snarare lyser igenom.
1/ Räddningstjänst (sjukvårdare på helikoptern) reagerade mycket på PMs uppträdande. Att han talade så mycket (med så många ord,som jag uppfattade det då).
Det finns inte inspelat på film. När han precis kommer i land tycker jag att han ser skraj och osäker ut.
Efter snack med helikopterpersonal från räddningstjänst finns intervjun med reporter inspelad. Då verkar han mycket grandios och självsäker. Som att han njuter i fulla drag över uppmärksamheten.
(Han går säkert och speglar sig i kameralinsen)
Hur cool som helst på ett opassande sätt efter "vad han just genomgått".
Sedan när polisen dyker upp och PM knatar efter ger han ett virrigt intryck. Babblar oavbrutet och slåss med snuttefilten. När han sedan står med polisen tycker jag att han ger ett nervöst intryck. Så fort KiM kommer på tal kommer härskartekniken fram utan anledning. Verkar irriterad samt arrogant. Uppträder väldigt OSORTERAT sammantaget.

2/ Det är ju ingen tillfällighet att folk för inte så länge sedan smyckade sina väggar med oljetryck som kallades gråtande barn (det var vad de föreställde). Samt en dödsmask i gips som sas föreställa en ung okänd skönhet som dränkt sig själv i floden Seine runt förra sekelskiftet.https://tidenstecken.wordpress.com/2010/01/22/den-okanda-kvinnan-fran-floden-seine/
Så en del människor (väldigt många) tilltalas av tragiska öden och sorgeliga händelser av empati faktiskt. Populära Skillingtryck tex som enbart handlar om sorgeliga, tragiska händelser, ond bråd död osv. Jag vet inte varför vi människor har det här behovet men det har vi.
Men det är ju ändå på en ganska naiv nivå jämfört med det PM påstår. Normalt funtade människor klarar ju inte av att se/höra sådant!!! Knappt ens läsa om det. Så verkligen waco och väldigt långsökt!
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-18 kl. 01:42.
Citera
2018-04-18, 01:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Hade PM en hamster i tonåren?
De hittade en påse med en bild av en mörk kvinna tillsammans med en död hamster i hamninloppet i samband med japanskan. De tyckte fyndet var så intressant att polis tillkallades. I samband med det gjordes ytterligare ett fynd på två meters djup. Det var japanskans huvud. Eftersom jag inte kommer ihåg var jag läste det i tråden nyligen, kan det kanske varit info som du lagt ut. (?)
Det var jag - för jag läste den danska originalartikeln och fann fyndet intressant. Fast vart han skulle haft en sån i Köpenhamn vete tusan, han bodde ju inte där.
En verkstadshamster - Hamster-Fessor kanske?
Citera
2018-04-18, 01:30
Medlem
Citat:
Kan mycket väl ha gått till så, att det föregått en fight är mer än troligt. PM uppvisade skador vid kroppsundersökningen som skedde i samband med anhållan, han hade rivsår på bägge underarmarna som kan vara avvärjningsskador.

Stort NEJ och det är detta som gör det svårbegripligt men det har med empatibristen att göra:
Han är aldrig emotionellt bunden såsom vi ser det:
Det är av rent egoistiska skäl. Han söker alltid egenvinning.
De kan försvara både hus och hem inkl. familjemedlemmar men det är revirtänk och det är utifrån objekt. Någon rör hans inpissade område, hans barn, hans fru, hans älskarinna - som han anser sig äga.
ALLA är objekt - inte bara främlingar. Men som du skriver - det är just denna okunskap om fenomenet och hans manipulativa förmåga som gör att folk i hans närhet inte begriper vad det rör sig om:
"Hans inpissade område." Den var bra.
Nu utgår du från en färdig diagnos. Och det ligger nära till hands att tro det.
Jag hoppas att en klar och tydlig diagnos kommer den 23 april.
Jag läste vad psykolog sa om hans fru. Men nu tänker jag leta upp citatet först och inte ta det från mitt läsminne.
Samt läsa i kapp lite. Så återkommer jag sedan.
Citera
2018-04-18, 01:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som om luckteorin med öppet skallbrott hade varit skonsammare än en avgasförgiftning. Men förgiftningen var en lögn så att jmfrt med det Madsen hade gjort var naturligtvis luckteorin en skonsammare död.
Men det kan endast förstås av den som känner till all tortyr och timmar av lidande som Kim tvingades genomlida. Det visste endast Madsen.
Han läcker som ett såll.
Samma sak med styckningen.
Griftefridsbrott är inte så noga, hon var ju död ändå - sopor.
Ett stort problem delas upp i mindre delar - praktiskt tänk.
Att han sen totalt missar målet med sin empatiska förmåga sett till föräldrarna var inte så noga.
Att hon sågats i bitar och aldrig hittats kan man hoppa över.
Citera
2018-04-18, 01:34
Medlem
Citat:
Ja, jag såg vem du menar men jämfört med raketklubben några år senare tycker jag denna är för lång och mer kraftigt byggd. Däremot tror jag dels att det vore nåt som den japanska turisten skulle se och det vore heller inte omöjligt att PM vore där samtidigt som är så intresserad av uppträdanden, konstnärlighet, artister osv.
Jag hoppade dit du sa men ska titta mer noggrant på hela vid tillfälle.

Fel tid 20:46 han som jag ser är inte lång dessutom verkar de stå på nåt. Han kommunicerar med en man som definitivt står på nåt till vänster (ser honom kliva ner lite senare) det står en liten mörkhårig tjej bredvid honom som är hans sällskap. Mannen säger nåt till killen i glasögon ("Peter"?") Sedan säger tjejen nåt till presumtive P och han skrattar/ler-väldigt likt hans skratt. Kanske den långe mannen Och PM umgicks sen med japanskan.
Citera
2018-04-18, 01:36
Medlem
develis avatar
Citat:
"Hans inpissade område." Den var bra.
Nu utgår du från en färdig diagnos. Och det ligger nära till hands att tro det.
Jag hoppas att en klar och tydlig diagnos kommer den 23 april.
Jag läste vad psykolog sa om hans fru. Men nu tänker jag leta upp citatet först och inte ta det från mitt läsminne.
Samt läsa i kapp lite. Så återkommer jag sedan.
Nope - jag utgår från bristen på empati inklusive ytliga/flacka känslor och vad det då innebär gentemot andra medmänniskor.
Speciellt ihop med att se sig som förmer än andra och agera egocentrisk.
Sett till RPU skrev jag detta i nåt annat inlägg, bristen är mer än överbetonad...
Citat:
Det beskrivs en allvarligt avvikande personlighet och att han sammantaget inte framstår som trovärdig.
Han är mycket avvikande med narcissistiska och psykopatiska drag.
Ytlig charm.
Ett utpräglat självförtroende.
Är patologiskt lögnaktig.
Han är känslomässigt hämmad.
Har en allvarlig brist på empati, ånger och skuldkänslor.
Han framstår polymorft pervers och svårt sexuellt avvikande.
Senast redigerad av develi 2018-04-18 kl. 01:45.
Citera
2018-04-18, 01:38
Medlem
Citat:
Det var jag - för jag läste den danska originalartikeln och fann fyndet intressant. Fast vart han skulle haft en sån i Köpenhamn vete tusan, han bodde ju inte där.
En verkstadshamster - Hamster-Fessor kanske?
Han kan väl haft en hamster hemma som han tröttnat på? Det här med barn och djur har jag missat.
Det är därför jag behöver läsa ikapp lite.
Ps. Hamster-Fessor, inte skulle han väl ta livet av en liten Fessor?
Symboliskt självmord? Som Lasermannens självhat? (Nu håller vi på och snickrar ihop en karaktär som kanske inte ens finns. Making a Murderer. En läskig hamster-mördare.Hu Bäst att sluta för i kväll.)
Citera
2018-04-18, 01:39
Medlem
Citat:
Tusen tack för att du tog dig tid.
1/ Att Madsen helt saknar avvärjningsskador medans offret har multipla skador på torso,hals,ansikte
talar starkt för det. Jag har en obehaglig känsla av att hon flydde upp till luckan. Enda stället på ubåten där hon kunde hålla stånd mot PM. Att hon sparkade emot honom för att försöka hålla honom ifrån sig. Men att PM fick tag i hennes strumpbyxor och drog ned dem. När KiM hade neddragna strumpbyxor som förhindrade hennes rörelseförmåga (samt att det var trångt i tornet) var det en lätt match för Madsen att dra ner KiM som föll handlöst. "Bump!" På grund av smärtan kunde hon inte göra motstånd. Hon hade väl ett rätt stort blåmärke på ryggen om jag inte missminner mig.

2/ Tack! Jag anade att betydelserna var annorlunda på engelska språket.

3/ PM verkar känslomässigt bunden till S på något sätt. Men hur vet vi inte. Eftersom S tiger än så länge. Det verkar som att S är den enda som verkligen betyder ngt för PM, tycker jag iallafall.

4/ Både och. PM verkar väldigt kramig,hjärtlig på ett uppriktigt sätt vare sig han kramar von Bengtsson (när de var vänner) arbetskamrater,vänner och väninnor (din utlagda film med Nautilus jungfrufärd från igår tex). Var vänlig och omtänksam när det gällde sponsorer osv.
Jag tror att det är just därför de har så svårt att förstå detta.
Däremot hans jakt på ett potentiellt offer tyder på objektrelationer. Kvinnor som han var ytligt bekant med. Nyligen blivit bekant med. Bytt ett par rader på sociala medier med osv.

Hans ord "passion och vanvett" tror jag är hur han ser på sina dåd, "rättfärdigar dem".
Citera
2018-04-18, 01:52
Medlem
Citat:
Nope - jag utgår från bristen på empati inklusive ytliga/flacka känslor och vad det då innebär gentemot andra medmänniskor.
Speciellt ihop med att se sig som förmer än andra och agera egocentrisk.
De har inte sagt brist på empati generellt. De har sagt låg empati och väldigt låg empati vid olika tillfällen.
När det gäller "objektrelationer" så lider han verkligen brist på empati. Det går inte att säga annat.
Utifrån de bevis som presenterats.
Men jag är inte säker ännu. Pga av beskrivningen "narcissist med psykopatiska drag".mm mm
Det känns inte så enkelt. Det känns komplicerat. Det skulle hjälpa med en tydlig diagnos.
Citera
2018-04-18, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Hans ord "passion och vanvett" tror jag är hur han ser på sina dåd, "rättfärdigar dem".
Säkert. Han är verbalt begåvad. Så om han någon gång skulle söka medial uppmärksamhet genom att erkänna, så kommer det nog i form av en massa Pekoraler både inom poesi och prosa från Madsen.
Passion och vanvett stämmer bra på det.
Citera
2018-04-18, 02:08
Medlem
Citat:
Säkert. Han är verbalt begåvad. Så om han någon gång skulle söka medial uppmärksamhet genom att erkänna, så kommer det nog i form av en massa Pekoraler både inom poesi och prosa från Madsen.
Passion och vanvett stämmer bra på det.
Jag tror det är så han känner. Alltså inte bara som pekoraler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in