2018-04-17, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror att den sammantagna bilden kommer bekräftas.

Samma här. Jag skulle bli mycket förvånad om bilden förändrades på någon avgörande punkt. Polisiärt är detta att betrakta som ett closed case. Allt annat hade varit att betrakta som ett stort och allvarligt misslyckande från polisen.
Senast redigerad av Frank.Einstein 2018-04-17 kl. 22:01.
Citera
2018-04-17, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
1. Personliga eller professionella?

Är det rättegång mot Missan?
Hur fick du se intygen med Me?

Via PM
Citera
2018-04-17, 22:03
Medlem
Citat:
Samma här. Jag skulle bli mycket förvånad om bilden förändrades på någon avgörande punkt. Polisiärt är detta att betrakta som ett closed case. Allt annat hade varit att betrakta som ett mycket stort och allvarligt misslyckande från polisen.

Polisen hade aldrig gått ut med den sammantagna bilden av händelsen om man tvivlat en millisekund. Här fanns både bälten och hängslen.
Citera
2018-04-17, 22:08
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Polisen hade aldrig gått ut med den sammantagna bilden av händelsen om man tvivlat en millisekund. Här fanns både bälten och hängslen.

Ja därför kan man ju undra varför alla dessa spekulationer uppstår.
Citera
2018-04-17, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Är det rättegång mot Missan?
Hur fick du se intygen med Me?

Via PM

Att ställa frågor är ett accepterat och vedertaget sätt att kommunicera med varandra på sociala forum och har ingenting med korsförhör att göra.

Frågan du citerade är ställd vid endast ett tillfälle i tråden trots att Missan inte svarat på den.
Hur många gånger tror du att jag har fått frågan om hur jag fick se intygen?

Kan du efter att du har räknat se skillnaden i antal när du jämför?
Senast redigerad av Frank.Einstein 2018-04-17 kl. 22:18.
Citera
2018-04-17, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag kan köpa att Oskar mördade Hanna och deras barn. Men varför går inte polisen eller Hannas anhöriga ut med det? Varför ska det döljas?

De behöver tillräckliga bevis
Citera
2018-04-17, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ja, och de hade dessutom 10 dygns brottsplatsutredning med massor av utredare på plats att luta sig mot, samt förhör med 50 personer som varit i familjens närhet.
Inkl. blockflöjtsfröken.

Sen gjorde de en professionell samlad bedömning och gick ut med information.
Citera
2018-04-17, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag kan köpa att Oskar mördade Hanna och deras barn. Men varför går inte polisen eller Hannas anhöriga ut med det? Varför ska det döljas?

De kanske är rädda för att få släkten Henkow och hela scientologkyrkan mot sig.
Citera
2018-04-17, 22:17
Medlem
Citat:
Att ställa frågor är ett accepterat och vedertaget sätt att kommunicera med varandra på sociala forum och har ingenting med korsförhör att göra.

Frågan du citerade är ställd vid ett tillfälle i tråden trots att Missan inte ville svara.

Kan du se skillnaden i antal när du jämför?

Det var ändå tufft av dig att gå ut med att du sett intygen. Varför gjorde du det?
Citera
2018-04-17, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Det var ändå tufft av dig att gå ut med att du sett intygen. Varför gjorde du det?
Ptja, vet faktiskt inte riktigt. Tyckte väl att jag ville dela med mig av det enda jag visste.
Dock utan att utsätta mig själv för risken att bli upptäckt, om du förstår vad jag menar.
Citera
2018-04-17, 22:24
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Hur var det nu? Vem uppfattade att något inte stod rätt till med den psykiska hälsan i familjen?

Det finns i alla fall flera uppgifter att O inte mådde bra:

Missan27, EK (via Linked In), harperlee hörde att man var oroligt för Os psykiska hälsa på hans arbetsplats, en skribent här som har pratat med en kvinna där O ska ha berättat att han inte mådde bra (trovärdigt?) till det kan man lägga, om man vill: ”det som inte fick hända hände” och att chef och vän kallade till polisen.

(Nu kan ni sätta igång igen: det gör man alltid. Då rekommenderar jag att gå genom alla tidningsartikel igen och läsar om hur chefen reagerar på det hela och skolan. Skolan såg inga tecken, man anade ingenting, det var ingen oro, man kontaktade inte polisen, därför att man inte var orolig, man trodde att familjen var bortrest (!). Däremot var Os chef orolig).

Så skolan och anhöriga (?) märkte ingenting angående att O inte mådde bra/hade en depression.

Så och vad vet vi om H? Ingenting. Förutom tre uppgifter. Missan27 som säger att hon inte gav intryck att ha en depression. Elli09 som sa att H var mer orolig än O angående barnas sjukdom - inget mer om henne. Och så chefen på skatteverket som inte vill ge några detaljer alls, men säga att det är möjligt att jobba hemifrån och att detta utnyttjades av H.

När man tittar på de foton där O presenterar sig själv, nämligen på hans webbsidor, så kan man se förändringen. Som andra skrev här tidigare.

Det står inte att HB utnyttjade möjligheten att jobba hemifrån, utan att hon hade möjlighet. Chefen säger varken bu eller bä:

Men vi har flexibla arbetstider och man har möjlighet att jobba hemma om arbetsuppgifterna möjliggör det. Det hade även hon möjlighet att använda.

https://www.expressen.se/kvallsposten/doda-mammans-chef-hon-gav-stod-at-andra/
Citera
2018-04-17, 22:25
Bannlyst
Citat:

Frågan du citerade är ställd vid endast ett tillfälle i tråden trots att Missan inte svarat på den.

Kan du efter att du har räknat se skillnaden i antal när du jämför?

Du vill verkligen ha svar på de frågor du ställer.
Men när du får en fråga och speciellt om intygen om ME så kan du inte svara...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in