2018-04-17, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag kan köpa att Oskar mördade Hanna och deras barn. Men varför går inte polisen eller Hannas anhöriga ut med det? Varför ska det döljas?

Jag tror att det kan bero på att de inte kände Hanna lika bra som Missan27.
Citera
2018-04-17, 21:24
Medlem
Citat:
O hade ju nämnt för någon om ”hemsituationen”. Vad var det hemma som tyngde O. Sjuka barn?

Skolan uttrycker det som "en familj i djup kris". Jag tolkar det som likvärdigt med "hemsituation" i bemärkelsen att det avsåg fler än barnen.
Citera
2018-04-17, 21:26
Medlem
Citat:
Jag kan köpa att Oskar mördade Hanna och deras barn. Men varför går inte polisen eller Hannas anhöriga ut med det? Varför ska det döljas?
Precis, undrar samma. Och vad var hans motiv? Jag undrar verkligen vad som menas med att han "hjälpte" henne. Den som lämnade den uppgiften, till Scheele?, borde ju veta hennes dödsorsak. Och varför säger polisen att de inte vet hur familjen dog? Om uppgiften att O hängde sig stämmer är iaf hans dödsorsak inget att fundera på? Hur tänker ni andra i tråden om varför polisen inte vet dödsorsak?
Citera
2018-04-17, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Ja, bra du hänger kvar i tråden. Hur reagerade polisen när du sa att barnen inte varit sjuka?
Dom lyssnade mest
Citera
2018-04-17, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
skylten med röda bloddroppar från texten...
Har du varit och kollat på tavlan igen? Såg du blodet igen?
Citera
2018-04-17, 21:40
Medlem
Citat:
Precis, undrar samma. Och vad var hans motiv? Jag undrar verkligen vad som menas med att han "hjälpte" henne. Den som lämnade den uppgiften, till Scheele?, borde ju veta hennes dödsorsak. Och varför säger polisen att de inte vet hur familjen dog? Om uppgiften att O hängde sig stämmer är iaf hans dödsorsak inget att fundera på? Hur tänker ni andra i tråden om varför polisen inte vet dödsorsak?

Ja det där att polisen inte vet dödsorsak förbryllar mig också. Det gör att man blir tveksam till om Oskar verkligen hängde sig.

MEN jag har också börjat fundera så här de senaste dagarna:
Tänk om det nu verkligen stämmer att alla i familjen tagit samma gift / överdos av mediciner utom Oskar. Att han verkligen hjälpte Hanna att dö. Att han verkligen hängde sig, flera timmar efter att de andra avlidit. Att han verkligen spelade in en förvirrad video (flera sekvenser?) och mailade till sin släkting.
Vilka slutsatser är egentligen enklast och mest logiska att dra, om nu allt detta stämmer?
Att Hanna var den drivande och hjärnan bakom allt detta? Eller att det var Oskar?
Citera
2018-04-17, 21:41
Medlem
Citat:

Man har inte begärt förtur beträffande analyserna från NFC, varför det dröjer med svaren. Bl.a. vad gäller exakt dödsorsak och tidpunkt för resp person. O skall inte endast hängt sig han har även, vad som uppgetts här, tagit en rejäl dos av tabletter. Så vad som dödade O är kanske inte det uppenbara.

Polisen har officiellt angett deras bild av situationen på brottsplatsen och tolkningen som dom gör.

Polisen har meddelat att dom avvaktar svaren från NFC innan slutapporten fastställs.
Citera
2018-04-17, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorisi
Familjen flyttar till Bjärred 2011, för att O ska ha närmare Lundsuniversitet och kunna vara hemma mer. H lämnar jobbet på E&Y i Göteborg och börja jobba deltid på Skatteverket (var?)
Dotter A är nu runt 11 år och spelar fotboll. Hon spelar med dom som är ett år yngre än henne, för att hon var liten i växten, mindre utvecklad, började få fysiska problem. Pappa O som inte är någon sportig typ egentligen engagerar sig och stöttar i fotbollen. A drabbas av Borelia och kommer inte tillbaka till laget. Hon har en mängd symtom, infktionerna och diagnoserna avlöser varandra, en period talas det om Narkolepsi.
Vid denna tid insjuknar även H. Kanske upptäcks hennes cancer i någon gen-undersökning som görs pga av A:s tillstånd?
H:s och O:s gener undersöks

A får hemundervisning. A får diagnos A-T med dyster prognos

2018 H är sängliggande, döende. A blir sämre. Även M insjuknar och får hemundervisning. Alla tre väldigt ingektionskänsliga.
H vill inte leva längre. Kommunicerar detta med O, som kan förstå det. H har inget värdigt liv. De inser att döttrarna aldrig kommer bli friska och försörja sig själv. Det finns inget hopp ens för M längre. Kanske överväger dom ett nytt barn, som ska gen-kontrolleras så att inte den också får AT.
O är allt mer hemma, främst för H:s skull som är helt isolerad. Döttrarna har ju undervisningen.
H ber O hjälpa henne att avsluta livet. Det sker med morfin eller dylikt.
O dödar döttrarna i sömnen. Eftersom de är sjuka blöder dom lätt så det ser blodogt ut även om han försökt göra det så skonsamt som möjligt, där dom sover. Kanske läkemedel i kombo med strypning eller kvävning. Kanske är H med på detta kanske inte. H vill att O ska leva vidare. Kanske lovar han henne det, kanske inte. Innan han hänger sig.

Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Jag gissar att H började med en heltidstjänst och sedan jobbat halvtid pga sjuka barn. Att hon haft något vårdnadsbidrag. Gissning alltså.

Det är bra att du vågar lyfta på några stenar. Två barn har mördats. Polisen är säkert smartare och vänder på alla stenar. Personligen har jag aldrig kunnat greppa att två föräldrar blir lika knäppa samtidigt och dödar sina barn. Ett av dem som inte ens varit sjuk ett år. Kanske ett halvår. Helt osannolikt, makabert och j-igt ologiskt att det skulle vara motivet till att en familj är död. Nej, som "Stefan S", hen som forskat i Familicide, i tråden säger; pusslet stämmer inte när vi pratar om "de" istället för "en" mördare. Vad tror du?

Rektorns ord; En FAMILJ i kris. Barnens utveckling verkade hon inte orolig över. Hemmet måste ha varit ett tyst helvete länge men kanske H gjorde mycket för att väga upp det. Till exempel möblerade om och hängde upp tavlor. Om jag tror att bara en förälder fått en knäpp så måste det vara O. Om det inte är H som hängt sig förstås. Spelar noll roll bara det är EN förälder som spårat ur. Varför var det så viktigt att författa ett avskedsbrev från båda?

Absolut, vi är många i tråden som skulle tagit strid för Agnes och Moa. Hoppas vi fortsätter tänka så. Inte bara tycka synd om deras mördare.

Citerar ett inlägg från 12/1. Där sägs att H började en deltidstjänst redan vid flytte till Bjärred, då ingen av flickorna verkade sjuka.
Sant eller ej...? Ett sätt att bilda sig en uppfattning om en skribent är att titta på hens tidigare inlägg i trådar (funkar även Rockkungen).
Citera
2018-04-17, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Man har inte begärt förtur beträffande analyserna från NFC, varför det dröjer med svaren. Bl.a. vad gäller exakt dödsorsak och tidpunkt för resp person. O skall inte endast hängt sig han har även, vad som uppgetts här, tagit en rejäl dos av tabletter. Så vad som dödade O är kanske inte det uppenbara.

Polisen har officiellt angett deras bild av situationen på brottsplatsen och tolkningen som dom gör.

Polisen har meddelat att dom avvaktar svaren från NFC innan slutapporten fastställs.

Så bör det vara. Dom har en sammantagen uppfattning men väntar på svar på olika analyser för att kunna få en fullständig bild av händelseförlopp och dödsorsaker. Man vill helt enkelt förvissa sig om att den bild man har stämmer. Det bör också vara samma bild som man kommunicerat ut till allmänheten, annars vore det väldigt märkligt.
Citera
2018-04-17, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Citerar ett inlägg från 12/1. Där sägs att H började en deltidstjänst redan vid flytte till Bjärred, då ingen av flickorna verkade sjuka.
Sant eller ej...? Ett sätt att bilda sig en uppfattning om en skribent är att titta på hens tidigare inlägg i trådar (funkar även Rockkungen).
Det är klokt, betydligt bättre än att bedöma trovärdigheten utifrån hur väl skribenten bekräftar ens teori.
Citera
2018-04-17, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Så bör det vara. Dom har en sammantagen uppfattning men väntar på svar på olika analyser för att kunna få en fullständig bild av händelseförlopp och dödsorsaker. Man vill helt enkelt förvissa sig om att den bild man har stämmer. Det bör också vara samma bild som man kommunicerat ut till allmänheten, annars vore det väldigt märkligt.

Tror att den sammantagna bilden kommer bekräftas.
Citera
2018-04-17, 21:54
Medlem
Citat:

Inga yttre skador som orsakar död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in