Citat:
Ursprungligen postat av
Tey44
Precis, undrar samma. Och vad var hans motiv? Jag undrar verkligen vad som menas med att han "hjälpte" henne. Den som lämnade den uppgiften, till Scheele?, borde ju veta hennes dödsorsak. Och varför säger polisen att de inte vet hur familjen dog? Om uppgiften att O hängde sig stämmer är iaf hans dödsorsak inget att fundera på? Hur tänker ni andra i tråden om varför polisen inte vet dödsorsak?
Ja det där att polisen inte vet dödsorsak förbryllar mig också. Det gör att man blir tveksam till om Oskar verkligen hängde sig.
MEN jag har också börjat fundera så här de senaste dagarna:
Tänk om det nu verkligen stämmer att alla i familjen tagit samma gift / överdos av mediciner utom Oskar. Att han verkligen hjälpte Hanna att dö. Att han verkligen hängde sig, flera timmar efter att de andra avlidit. Att han verkligen spelade in en förvirrad video (flera sekvenser?) och mailade till sin släkting.
Vilka slutsatser är egentligen enklast och mest logiska att dra, om nu allt detta stämmer?
Att Hanna var den drivande och hjärnan bakom allt detta? Eller att det var Oskar?