• 1
  • 2
2018-04-17, 16:09
Bannlyst
Fick brev av min sekundära bank Coop idag, där vi kan läsa följande:
Citat:
Nya regler vid uttag i automat.
Den 1 juli 2018 tillkommer en avgift vid uttag i automat. Avgiften är 2% på uttaget, dock lägst 40kr. Läs mer på "Frågor och svar" - www.coop.se/kundservice. Du kan alltid, i mån av kontanter, ta ut upp till 2000kr i kassan utan uttagsavgift i samband med köp i våra butiker.

Som sagt så är Coop min sekundära bank. Jag älskar Coop både som butik och som bank, och jag har sett flertalet medlemmar här hylla Coops bankkort p.g.a. deras bra avgifter. Vad beror denna hutlösa avgift på? Ska jag ta ut en hundring med coopkortet så kostar det alltså ~40-42kr?

Edit: Vill tillägga att mig veterligen så går det inte att flytta pengar från Coop till ett annat bankkonto, utan enda sättet att få ut dom är via uttag. Jag antar att jag numera inte tänker sätta in pengar där utan enbart använda kortet för poäng. Jävla bullshit.
Senast redigerad av finanshajen- 2018-04-17 kl. 16:11.
Citera
2018-04-17, 16:22
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Jag har bara Med Mera kortet som jag använder, sen har jag Mastercard hos Swedbank.Men dessa poäng som man får använder man nästan aldrig.Jag visste inte att Coop hade Mastercard faktiskt.Men detta är ju bedrövligt, säg upp kortet...
Citera
2018-04-17, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-
Fick brev av min sekundära bank Coop idag, där vi kan läsa följande:

Som sagt så är Coop min sekundära bank. Jag älskar Coop både som butik och som bank, och jag har sett flertalet medlemmar här hylla Coops bankkort p.g.a. deras bra avgifter. Vad beror denna hutlösa avgift på? Ska jag ta ut en hundring med coopkortet så kostar det alltså ~40-42kr?

Edit: Vill tillägga att mig veterligen så går det inte att flytta pengar från Coop till ett annat bankkonto, utan enda sättet att få ut dom är via uttag. Jag antar att jag numera inte tänker sätta in pengar där utan enbart använda kortet för poäng. Jävla bullshit.

Bara att avsluta kontot. Banker som vill ha betalt för att man tar ut sina egna pengar ska försvinna från marknaden.
Citera
2018-04-17, 16:23
Medlem
RingInteSnutens avatar
Kan det inte vara "Bankomat" eller vad företaget heter som har lagt avgiften?
Citera
2018-04-17, 16:26
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Kan det inte vara "Bankomat" eller vad företaget heter som har lagt avgiften?

Eller så har kostnaderna för pengatransporter ökat.
Citera
2018-04-17, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-
Ska jag ta ut en hundring med coopkortet så kostar det alltså ~40-42kr?

Om du läser rätt, så blir det 40 kr om du tar ut 2000 kr.Tar du ut 100 kr blir det 2 kr

Edit/ lägst 40 kr står det, så du hade rätt.Säg upp fanskapet direkt...
Citera
2018-04-17, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaLLForALcohoL
Om du läser rätt, så blir det 40 kr om du tar ut 2000 kr.Tar du ut 100 kr blir det 2 kr

Minsta avgift är 40 kr
Citera
2018-04-17, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaLLForALcohoL
Jag har bara Med Mera kortet som jag använder, sen har jag Mastercard hos Swedbank.Men dessa poäng som man får använder man nästan aldrig.Jag visste inte att Coop hade Mastercard faktiskt.Men detta är ju bedrövligt, säg upp kortet...

efter 15 år med poängsamlande kan man byta sina poäng mot ett halvt tuggummi. TS tyckte ju att COOP var en bra butik och att de hade ett bra kort. Låt honom hållas.
Citera
2018-04-17, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Minsta avgift är 40 kr

Tack, jag såg det och korrigerade detta.Coop kan gå ned i graven med sina egna Mastercards..
Citera
2018-04-17, 16:35
Medlem
Neofytens avatar
Jag läste i någon tråd om att det var en Coop-butik som tänkte sluta ta kontanter. Det här är väl bara ett led mot det kontantfria samhället? Tragiskt.
Citera
2018-04-17, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leatherclub
efter 15 år med poängsamlande kan man byta sina poäng mot ett halvt tuggummi. TS tyckte ju att COOP var en bra butik och att de hade ett bra kort. Låt honom hållas.

Jag frågade i kassan mycket 50 000 poäng var värd efter några år, enligt lapparna som man får hem.Jag fick svar 500 kr ungefär, du kan gå till automat inne i butiken och kolla vilka varor som du kan få rabatt på eller dylikt, men jag orkar inte hålla på, man drar ju kortet per automatik i Kassan jämnt.

Men man kanske borde orka ta tag i saken och kolla hur detta funkar sen....
Citera
2018-04-17, 16:45
Medlem
rostigamazons avatar
Coop går redan dåligt, och med dessa förslag, kommer nog Coop gå ännu sämre framöver.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in