2018-02-09, 12:02
Medlem
tantrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Gör dig inte nåt besvär med det, Biljetten avläses ju ON-Line, så det är meningslöst att försöka bluffa.

Bussarna är uppkopplade.

Har då aldrig behövt skanna en biljett på bussen, endast visa den lite snabbt. Tunnelbanan har dom ju dock läsare på.
Citera
2018-02-10, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Gör dig inte nåt besvär med det, Biljetten avläses ju ON-Line, så det är meningslöst att försöka bluffa.
Bussarna är uppkopplade.
Citat:
Ursprungligen postat av tantr
Har då aldrig behövt skanna en biljett på bussen, endast visa den lite snabbt. Tunnelbanan har dom ju dock läsare på.

Då åker du bara i nån förort där de bara har gamla utrangerade f.d. innerstadsbussar, men de får ON-line läsare de också snart.
Citera
2018-02-10, 17:17
Medlem
tantrs avatar
Hm.. Bor på östermalm & åker dagligen buss 4 samt 72, Roslagsbanan skannar inte heller någon biljett.

Jo, är bussarna utrustade med "online" skanner så kommer det givetvis aldrig att fungera. Den enda lösningen i detta fallet är att man gör en app som delar befintliga biljetter som en video. Vilket låter helt omöjligt i mina öron.

Kanske fungerar som endast en bild?
Senast redigerad av tantr 2018-02-10 kl. 17:19.
Citera
2018-02-27, 18:18
Medlem
Citat:
Tänkte skapa en klon av SL's / Stockholms biljett.

Jag kommer inte ha några problem med att skapa programmet rent grafiskt & visuellt korrekt. Dock så behöver jag lite info om hur det unika numret är uppbyggt. Samt gärna om någon kan tipsa om vilken FONT som används i SL's app.

MVH

Hur koderna genereras finns på github. Fonten och alla bilder ska finnas i SL-appen när du dekompilerar den. Kontakta mig på GitHub om du undrar något mer...
Citera
2018-03-07, 12:22
Medlem
Det skrivs mest om SL här men fungerar detta på Västtrafik med sms eller app? Kontrollanterna scannar inga QR koder eller liknande för att validera biljetter?
Citera
2018-03-09, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wienerbroed
Det skrivs mest om SL här men fungerar detta på Västtrafik med sms eller app? Kontrollanterna scannar inga QR koder eller liknande för att validera biljetter?

Jag förstår inte riktigt vad din fråga är.

Det fanns stöd tidigare för Göteborgsbiljetter, men jag har för mig att utseendet ändrades eller alternativt att västtrafik tog bort smsbiljetter och nu helt kör på deras app.

Appen för västtrafik är inte på något sätt omöjlig att fejka för någon som kan android och dekompilering.
Jag kan tyvärr bara programmering och har inte tillräckligt med intresse för att sätta mig in i de grafiska delarna av android för att lösa detta. Men hjälper gärna andra utvecklare och nås då bäst via github.
Citera
2018-04-16, 16:43
Medlem
Citat:
Hm.. Bor på östermalm & åker dagligen buss 4 samt 72, Roslagsbanan skannar inte heller någon biljett.

Jo, är bussarna utrustade med "online" skanner så kommer det givetvis aldrig att fungera. Den enda lösningen i detta fallet är att man gör en app som delar befintliga biljetter som en video. Vilket låter helt omöjligt i mina öron.

Kanske fungerar som endast en bild?

Har du kommit någonvart I att göra en ny fejkbiljett app för det nya utseendet?

Själv köper jag en biljett i månaden och screenshottar för att sen visa lite hastigt när jag går på, funkat både på tunnelbanan när vakter tittat på och på bussarna. Men nu var jag nära att torska när en busschaufför ville ta en extra titt.

Borde räcka med bara en sida, koda den i .html så man kan ha den på en hemsida så alla kan använda den oavsett enhet.
Det är väll bara att kopiera utseendet och ha en .gif i bakgrunden med de gröna strecken som rör sig
och ange datum där uppe i formatet %dd %m %yyyy

Om ingen annan pallar fixa en app så ska jag ge det ett försök, men om jag inte postar något mer så har jag inte kommit någonvart.

Här är en avklädd SL biljett
https://i.imgur.com/yVj68se.png
Senast redigerad av anongoldfish 2018-04-16 kl. 17:00.
Citera
2018-04-16, 21:56
Medlem
Bakgrunden: https://i.imgur.com/6l33kt4.png

Framgrunden: https://i.imgur.com/905daGt.png

Mina animeringskunskaper existerar inte men inte mycket jobb för att få det funka om någon vill försöka.
Citera
2018-04-17, 15:31
Medlem
Har en version som funkar nu, skicka pm för tillgång innan jag hittat något bra ställe att hosta.

Kan man göra en anonym github repo?
Citera
2018-04-17, 15:44
Medlem
[quote=anongoldfish|63808053]Har en version som funkar nu, skicka pm för tillgång innan jag hittat något bra ställe att hosta.

Det står såhär om man försöker skicka ett PM till dig: Nyregisterade (mindre än 30 dagar och 50 inlägg) kan inte ta emot PM.
Citera
2018-04-17, 18:22
Medlem
[quote=20152015|63808156]
Citat:
Ursprungligen postat av anongoldfish
Har en version som funkar nu, skicka pm för tillgång innan jag hittat något bra ställe att hosta.

Det står såhär om man försöker skicka ett PM till dig: Nyregisterade (mindre än 30 dagar och 50 inlägg) kan inte ta emot PM.

Sådär, här är en så jag inte doxxar mig själv

https://c-c-c-c-c-c.github.io./

Ska fixa så bakgrunden blir animerad ikväll har jag tänkt.

Den är iallafall testad på bussar, tåg och spårvagn och funkar.
Citera
2018-04-17, 18:23
Medlem
[quote=anongoldfish|63809563]
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015

Sådär, här är en så jag inte doxxar mig själv

https://c-c-c-c-c-c.github.io./

Ska fixa så bakgrunden blir animerad ikväll har jag tänkt.

Den är iallafall testad på bussar, tåg och spårvagn och funkar.

Jag ska testa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in