2018-04-17, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Synd och synd. Han har frivilligt dragit in henne i hushållet och han har (mot bättre vetande) försvarat hennes dumheter hela tiden - ända in i polisförhör.

klokt talat. du har helt rätt
2018-04-17, 12:22
Medlem
Citat:
Lite sidoinfo:

Huset verkar ägas av en norrman som med partners köpt upp en massa fastigheter i Västerbottens inland.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/norrman-koper-rivningshus-i-burtrask

http://kvalster.se/Skelleftea/Uthyres/L%C3%A4genheter/Bjorklundsgatan_5_1923361
"Ni kan ocså kontakta odd vidar johannessen på email: -

http://www.hyrahyra.se/annons/stor_5_roms_l%C3%A4genhet_i_lungt_hyreshus_j%C3%B6 rn_j%C3%B6rn_v%C3%A4sterbotten_-_uthyres-127468

Den där rubriken: "... i lungt hyreshus Jörn"

Garanterat lugnt hyreshus, alla som bor där är försiktiga och trevliga människor Jag undrar vad den stackars hyresvärden tänker nu?
2018-04-17, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nej, hon tänkte nog inte branden skulle bli så dramatisk. Hon var ju skärrad inför rättegången och då hade hon aldrig varit anhållen. Att nu sitta i häktet måste vara så mycket mer skrämmande.

För att inte tala om vilka enorma bekymmer hennes kissblåsa måste vålla henne. Plitarna har fullt upp när hon ska springa och kissa var femte minut!
2018-04-17, 12:35
Medlem
undercoverninjas avatar
Det här är den mest fantastiska tråden på länge!
Twistarna är ju helt omöjliga att förutse! Jag ser fram emot, med skräckblandad förtjusning, vad nästa twist blir.

Jag längtar efter FUP, och speciellt då Thereses förhör, om det nu visar sig att hon blir åtalad. Jag har dock extremt svårt att tro att det är någon annan som är skyldig.
2018-04-17, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Garanterat lugnt hyreshus, alla som bor där är försiktiga och trevliga människor Jag undrar vad den stackars hyresvärden tänker nu?
Den stackars hyresvärden är väl ... näst intill ... en slumlord så han är nog nöjd med försäkringspengarna för kåken.
2018-04-17, 12:42
Medlem
Studsbolls avatar
Är det bekräftat att den häktade personen är huvudpersonen och stjärnan i det aktuella fallet? Borde hon i så fall inte redan förflyttats till psykiatrin?
2018-04-17, 12:43
Medlem
Citat:
Den stackars hyresvärden är väl ... näst intill ... en slumlord så han är nog nöjd med försäkringspengarna för kåken.

Han har nog inte räknat med att försäkringspengar på hus i den svenska obygden brukar vara kaffepengar. Åtminstone för privatpersoner. Möjligtvis skillnad för "fastighetsmagnater" av den här sorten.
2018-04-17, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Är det bekräftat att den häktade personen är huvudpersonen och stjärnan i det aktuella fallet? Borde hon i så fall inte redan förflyttats till psykiatrin?

inte bekräftat men med jääävligt hög sannolikhet är det hon
2018-04-17, 13:09
Medlem
SmygarBerits avatar
Men harrejävlar! vad är det som händer?! jag älskar denna tråd <3
Man e borta ett dygn, knappt det och det svänger fan snabbare än i ngn sliskig dokusåpa på tv.

Ja, jag skulle också vilja veta hur det är med Therese. Undra om Arligheten123 kan svara på det.
ja blir Therese dömd för detta brott så kommer de snällt plussa på den förra domen. Så fängelse kan hon isåfall rakt räkna med. Bränder brukar tas väldigt allvarligt. förmodligen blir det åtal om mordbrand vilket kan ge väääldigt långa fängeslestraff.
2018-04-17, 13:15
Medlem
Det rör på sig:
https://www.norran.se/nyheter/blaljus/mordbranden-i-jorn-polisens-tydliga-vadjan-alla-iakttagelser-av-intresse-aven-fran-tidigare-bra/

Polisen vädjar om tips, även från de tidigare bränderna. Förhör har hållits och fler skall hållas. Larmet om branden kom strax efter 2200 igår. Tingsrätten skall utse en försvarare åt kvinnan.

Den misstänkta greps ca kl 0400 inatt/morse så det var sex timmar mellan larmet och gripandet.
2018-04-17, 13:20
Medlem
Citat:
Det rör på sig:
https://www.norran.se/nyheter/blaljus/mordbranden-i-jorn-polisens-tydliga-vadjan-alla-iakttagelser-av-intresse-aven-fran-tidigare-bra/

Polisen vädjar om tips, även från de tidigare bränderna. Förhör har hållits och fler skall hållas. Larmet om branden kom strax efter 2200 igår. Tingsrätten skall utse en försvarare åt kvinnan.

Den misstänkta greps ca kl 0400 inatt/morse så det var sex timmar mellan larmet och gripandet.

hmm undrar om den där kåken har låsta dörrar på kvällarna?
2018-04-17, 13:23
Medlem
Sedan kan man ju undra vad det är för typer som tar sig till hennes Facebook.

En EE utan bild och info i profilen skriver om "ryktet på stan" men den enda EE som finns registrerad bor 100+ mil därifrån och har en helt annan Facebook.

Sitter någon och gör fejkade Facebooksidor och hånar Terese?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in