Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-17, 12:01
  #133
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PangarN1337444
FLYGBLADET
https://i.gyazo.com/b15aeaa44946d68c...a9a5640617.png
HELA ARTIKELN
https://i.gyazo.com/270c7e3a50e25498...af2069420f.png
Artikeln blev uppdaterad med detta : https://i.imgur.com/5EWzoCA.png

Notera att i artikeln står det inget om vilka påståenden som är felaktiga eller rasistiska eller att källorna står längst ned på bladet
Kan mod lägga till flygbladet på första sidan? Så blir det lättare för folk att se flygbladet!


Vilka är de misstänka brottslingarna? Jag skulle vilja förmedla lite fakta till deras grannar
Citera
2018-04-17, 12:04
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whosyourdaddy
Vore kul om folk verkligen ville göra ett statement mot detta typ av totalitära förtryck som dom håller på med på skolorna i stället för att spy på nätet.
Gör iordning ett snyggt faktablad om invandring och publicera den så att alla kan ladda ner den.
De som känner sig manade kan sedan klistra upp den på sina skolor runt om i landet.
Skriv in en snygg hashtag så att det får lite spridning.

Försök till vad du föreslår har gjorts tidigare i Umeå med mycket begränsat resultat. Länkat flygblad nedan är dock cirka tio år gammalt.
http://privat.bahnhof.se/wb704147/ma...ringsfakta.pdf
Citera
2018-04-17, 12:13
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Faktabladet är inget faktablad. Det är onyanserat och klassas därför som propaganda.

Att under en bild på ett gäng afrikaner skriva dylikt är tragiskt att se. Det känns som hets mot afrikaner och kan inte vara kul för de afrikanska eleverna på skolan. Man förstår att rektorn reagerade.

Missförstå mig rätt, jag är väl medveten om att det i vissa invandrargrupper finns en unken kvinnosyn, men det här bladet osar kattpiss.

Jag ska inte försöka mig på att betygsätta flygbladet här och nu, men om någon försöker sätta ihop ett flygblad vars syfte är att påverka människor på ett sådant sätt att de blir mindre positivt inställda till att människor från Afrika ska få flytta hit, hur ska man då kunna utarbeta ett sådant flygblad utan att människor från Afrika upplever sig utpekade?
Citera
2018-04-17, 12:46
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agge2
Jag ska inte försöka mig på att betygsätta flygbladet här och nu, men om någon försöker sätta ihop ett flygblad vars syfte är att påverka människor på ett sådant sätt att de blir mindre positivt inställda till att människor från Afrika ska få flytta hit, hur ska man då kunna utarbeta ett sådant flygblad utan att människor från Afrika upplever sig utpekade?
Flygbladet pekade väl inte ut människor från Afrika?
Citera
2018-04-17, 12:48
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Faktabladet är inget faktablad. Det är onyanserat och klassas därför som propaganda.

Att under en bild på ett gäng afrikaner skriva dylikt är tragiskt att se. Det känns som hets mot afrikaner och kan inte vara kul för de afrikanska eleverna på skolan. Man förstår att rektorn reagerade.

Missförstå mig rätt, jag är väl medveten om att det i vissa invandrargrupper finns en unken kvinnosyn, men det här bladet osar kattpiss.

Du råkade glömma att svara. Vad i faktan är fel min vän?
Citera
2018-04-17, 13:37
  #138
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Vilka är de misstänka brottslingarna? Jag skulle vilja förmedla lite fakta till deras grannar

Jag förutsätter att du förmedlar denna fakta i eget namn så grannarna kan ge dig lite fakta tillbaka. För du menar väl inte att du anonymt skall förtala någon? Förtal är olagligt även om det råkar vara sant.
Citera
2018-04-17, 13:43
  #139
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Faktabladet är inget faktablad. Det är onyanserat och klassas därför som propaganda.

Att under en bild på ett gäng afrikaner skriva dylikt är tragiskt att se. Det känns som hets mot afrikaner och kan inte vara kul för de afrikanska eleverna på skolan. Man förstår att rektorn reagerade.

Missförstå mig rätt, jag är väl medveten om att det i vissa invandrargrupper finns en unken kvinnosyn, men det här bladet osar kattpiss.

Bilden är på en grupp män med olika hudfärg och utseende, du som besitter sådan kunskap om rasbiologi så att du ser att de kommer från Afrika kanske kan lära oss andra som inte dömer folk efter utseende hur man kan se att de är afrikaner?
Citera
2018-04-17, 14:41
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Faktabladet är inget faktablad. Det är onyanserat och klassas därför som propaganda.

Att under en bild på ett gäng afrikaner skriva dylikt är tragiskt att se. Det känns som hets mot afrikaner och kan inte vara kul för de afrikanska eleverna på skolan. Man förstår att rektorn reagerade.

Missförstå mig rätt, jag är väl medveten om att det i vissa invandrargrupper finns en unken kvinnosyn, men det här bladet osar kattpiss.
Hur är det onyanserat? För att man inte tog med "socioekonomiska skillnader" efter varje mening.

"Invandrare begår ca 95% av överfallsvåldtäkter men rensat för socioekonomiska skillnader är denna summan istället 0,1% med resterande 99,9% överfallsvåldtäkter begångna av elaka, vita medelåldersmän" - Ska det se ut så menar du?
Citera
2018-04-17, 19:45
  #141
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmai
Att ta hjälp av polisen som redan är övehopad med andra säkerligen mer akuta ärenden för att fakta kommit fram är en skam! Men det visar bara på hur långt vissa är villiga att gå för att kuva sanningen.

Okynnesanmälning?
Citera
2018-04-17, 20:56
  #142
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Censur och yttrandefrihet
/Moderator
Citera
2018-04-17, 21:24
  #143
Moderator
Ruskigbusss avatar
Två trådar sammanslagna:
Gymnasieungdomar skrev faktablad om invandring – anmäls till SÄPO av rektorn
och
Främlingsfientlig propaganda på Umeåskola (från Aktuella brott och kriminalfall)

Rubrik ändrad till neutralare:
Flygblad om invandring spreds på Umeågymnasium - anmäld till polis/SÄPO av rektor

OT raderat.


Ämnet är inte era egna åsikter om partier, invandring, Umeå, rövhål eller veganer.

Ämnet är flygbladen, eventuellt innehåll, rektorn och skolans reaktion och så småningom antar jag även polisens reaktion.

/Mod
Citera
2018-04-17, 21:51
  #144
Medlem
mmais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Okynnesanmälning?
Ja! mer eller mindre, om det nu är fakta som lagts fram.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback