2018-04-16, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Håller med dig - Freya är skum av flertal anledningar. Han pratar återigen i gåtor kring ubåten och har en helt euforisk känsla av makt då han smyger omkring på botten.
Första "barnet" är säkert av stor betydelse.
Lever hon öht? Finns det nån svensk strippa som försvann 2000-2002?

Jag tror han främst agerat på land sett till mord eller brutala överfall, jag tror han rört sig i prostituerades kretsar och avancerat över tid. Han kan ha haft fetischer på ubåten, den där platsen med stor betydelse som strippan vidrört?
Fantasin kan ha avancerat i takt med prototyperna till Nautilus som Grand finale.
Det gör hon säkert. Hade PM mördat strippan hade han ljugit och sagt att det var en Sjögurka som vidrört platsen på Freya, som därför kommit att betyda så mycket för honom.
Glöm inte att PM är en patologisk lögnare. Dvs Det finns en sann kärna men fruktköttet är lögn, paketerat i ett polerat skal.
Sålunda fanns det en plats på Freya som påminde PM om en speciell händelse/situation.
En natt på havets botten med något stackars mordoffer kanske?
PM kan bara inte låta bli att tala om det. Mordoffret har då förvandlats till "en strippa" som tillfälligt hälsade på ombord.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-16 kl. 23:47.
Citera
2018-04-16, 23:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det gör hon säkert. Hade PM mördat strippan hade han ljugit och sagt att det var en sjögurka som vidrört platsen på Freya, som därför kommit att betyda så mycket för honom.
Glöm inte att PM är en patologisk lögnare. Dvs Det finns en sann kärna men fruktköttet är lögn, paketerat i ett polerat skal.
Sålunda fanns det en plats på Freya som påminde PM om en speciell händelse/situation.
PM kan bara inte låta bli att tala om det. Mordoffret har då förvandlats till "en strippa" som tillfälligt hälsade på ombord.
Jo, jag vet vad personlighetsstörningar innebär.. och det är just detta jag skriver om:
Han har fragment av sanning för han orkar inte hålla käften. Så visst finns det en plats på Freya som är nåt sorts monument för hans störda sexualitet.
Oavsett tror jag inte han avancerat till ubåtsmord - jag tror fantasin utvecklades över tid per prototyp tills Nautilus (som var mer avancerad och höll måtten).
Senast redigerad av develi 2018-04-16 kl. 23:48.
Citera
2018-04-16, 23:52
Medlem
Citat:
Jo, jag vet vad personlighetsstörningar innebär.. och det är just detta jag skriver om:
Han har fragment av sanning för han orkar inte hålla käften. Så visst finns det en plats på Freya som är nåt sorts monument för hans störda sexualitet.
Oavsett tror jag inte han avancerat till ubåtsmord - jag tror fantasin utvecklades över tid per prototyp tills Nautilus (som var mer avancerad och höll måtten).
Det är möjligt. Men jag tycker i alla fall att Madsens fixering vid Freya var abnorm,sjuklig.
Varför har han aldrig yrat romantiskt om Kraka och gråtit tårar för den Ubåten, nr 2 i ordningen?
Citera
2018-04-16, 23:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är möjligt. Men jag tycker i alla fall att Madsens fixering vid Freya var abnorm,sjuklig.
Varför har han aldrig yrat romantiskt om Kraka och gråtit tårar för den Ubåten, nr 2 i ordningen?
Det var Kraka han grät över på filmen då Nautilus sjösätts. Han ser ubåten och yrar om att hon degraderats från att ha varit drottning.

Däremot har mig veterligt inga detaljer kring denna uttalats sexuellt sett (om det inte finns nåt i boken vill säga.)
Citera
2018-04-17, 00:01
Medlem
Citat:
Det var Kraka han grät över på filmen då Nautilus sjösätts. Han ser ubåten och yrar om att hon degraderats från att ha varit drottning.

Däremot har mig veterligt inga detaljer kring denna uttalats sexuellt sett (om det inte finns nåt i boken vill säga.)
Grät PM på riktigt? (Den filmen har jag missat.Youtube?)
Citera
2018-04-17, 00:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Grät PM på riktigt? (Den filmen har jag missat.Youtube?)
Et øyeblikk.
Ska gräva fram den.

Texten:
I filmen 'Min helt egen ubåd' lavet af Fox Media Documentaries ser man Peter Madsens anden hjemmebyggede ubåd Kraka, der kommer sejlende for at lægge til blandt de andre skibe, der følger søsætningen af Nautilus.

Og det syn bliver for meget for Peter Madsen, der knækker sammen foran kameraet.

- Når jeg ser Kraka her i dag, er det vemod, men det er smukt. Det er hendes dag. Det er meget specielt for mig..., siger han og går i stå, fordi stemmen knækker.

-... at hun er her også og ser storesøster komme i vandet. Sidste lørdag var hun dronningen, i dag er hun bare lillesøster. Og jeg kan ikke lade være med at tænke, hvordan det er at være ubåd og være second in command. Nu svæver Nautilus igen. Lad os se, om hun kan flyde, siger han i filmen.

https://ekstrabladet.dk/112/her-graeder-peter-madsen-over-ubaad/6782067
Citera
2018-04-17, 00:05
Medlem
Citat:
Håller med dig - Freya är skum av flertal anledningar. Han pratar återigen i gåtor kring ubåten och har en helt euforisk känsla av makt då han smyger omkring på botten.
Första "barnet" är säkert av stor betydelse.
Lever hon öht? Finns det nån svensk strippa som försvann 2000-2002?

Jag tror han främst agerat på land sett till mord eller brutala överfall, jag tror han rört sig i prostituerades kretsar och avancerat över tid. Han kan ha haft fetischer på ubåten, den där platsen med stor betydelse som strippan vidrört?
Fantasin kan ha avancerat i takt med prototyperna till Nautilus som Grand finale.

Tror knappast att PM byggt hela ubåtar för att ta livet av kvinnor. Men han har säkert byggt ubåtarna för att känna en slags allmakt när han är ombord på dem, särskilt under vatten.
Citera
2018-04-17, 00:08
Medlem
Citat:
Det gör hon säkert. Hade PM mördat strippan hade han ljugit och sagt att det var en Sjögurka som vidrört platsen på Freya, som därför kommit att betyda så mycket för honom.

En sann kärna bland alla lögner är typisk för psykopater, ett sätt att finna både njutning och att förvirra andra. De gör alltid så. Även den sk arbogakvinnan gjorde på det viset.
Citera
2018-04-17, 00:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror knappast att PM byggt hela ubåtar för att ta livet av kvinnor. Men han har säkert byggt ubåtarna för att känna en slags allmakt när han är ombord på dem, särskilt under vatten.
Jag skriver snarare att fantasin kan han uppstått med byggandet, över tid. Gällande speciell plats.
Att sen Nautilus var fullt funktionsduglig gör väl inte saken sämre....
Citera
2018-04-17, 00:11
Medlem
Citat:
Jag skriver snarare att fantasin kan han uppstått med byggandet, över tid. Gällande speciell plats.

Ja, DET tror jag däremot är fullt rimligt.
Citera
2018-04-17, 00:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, DET tror jag däremot är fullt rimligt.
De störda fantasierna har funnits sen länge (tonår) då det inte är ovanligt alls för sexualsadister.
Sett till hårddisk är det rätt brett område mord han gillar även om det är fokus på kvinnor, halsavskärningar, spetsad osv.
Sen tror jag det har det blir mer specat manus per ubåtsprototyp gällande mordplats.
(Jag skriver manus för det går på repeat i skallen som en gammal film där han är den sjuke regissören..).
Citera
2018-04-17, 01:02
Medlem
Citat:

Snarast också att den också rymde fler än endast "kaptenen" ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in