2018-04-16, 21:51
Medlem
nabplayers avatar
BP måste ha gjort en riktig plattmatch idag?
2018-04-16, 21:51
Medlem
junazs avatar
Ja, nu mår man!

Jag måste ändå passa på att hylla Junior. Killen är ju helt fenomenal, kanske den viktigaste rollspelaren i hela truppen?

Fortsätter Hamad den här fina formen blir han inte långvarig hos oss, för nu börjar man ana nivån han egentligen besitter - lite för bra för Allsvenskan. Likaså Junior lär tyvärr försvinna rätt snabbt, har jag en känsla av. I princip felfri över 90 minuter, och det är inte första gången.

Mvh...

SERIELEDARNA!
2018-04-16, 21:52
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Hammarby har onekligen fått en drömstart på Allsvenskan. Fortsätter dom på den här inslagna vägen kan dom mycket väl bli årets skrällag. Dock svårt att säga om kvällens seger var en riktig värdemätare. Segern i sig tar jag dock inte ifrån dom såklart.

Sitt ner i båten. Det har spelats tre omgångar.

Visst det är lustigt med /mvh serieledarna. Men du verkar ju seriös i hybrisen.

För övrigt måste jag säga att jag gillar Axen starkt som expert. Hade aldrig trott det innan.
2018-04-16, 22:00
Medlem
Lägg av med detsamma, bajen!
Hybris är för oss.

// Gnaget
2018-04-16, 22:04
Medlem
simonvps avatar
9 av 30 poäng. Bra så!

Fortfarande en del som kan förbättras, vilket känns riktigt skönt att säga. Ska också tilläggas att vi mött två lag hemma som bara ”ska” slås.

Aja, om man bortser från Khalilis återuppståndelse/pånyttfödelse så var ju planens gigant givetvis Junior. Fullständigt ofattbart att det inte snackats mer om honom från journalisthåll. Hur högt står han bland allsvenskans innermittfältare?
2018-04-16, 22:07
Medlem
motvalls avatar
Gillar inte alls att det är match igen på torsdag, dagar som denna vill man njuta av längre. Inte minst när vi har en så svag backlinje och Peking är nästa samtidigt som några spelare såg trötta ut redan idag. Inget talar för oss då utom den galne dansken eller att offensiven ser ut som förr i stunder. Underbar balja av Khalili annars.
2018-04-16, 22:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp

Fortfarande en del som kan förbättras, vilket känns riktigt skönt att säga.

Verkligen. Sander Svendsen är god för 10+ mål, och har knappt fått spela. Lär starta nästa?

Tankovic är god för upp till 10 mål och Erkan Zengin är landslagsklass när han är i full form.

Dessutom en allsvenskans bästa mittbackar, Fenger, på skadelistan.
2018-04-16, 22:11
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facked-Up
Sluta grina nu och säg rätt om du nu ska säga något.
Sundgren erkänner att han förstärker händelsen ja, inte att han filmar.
#grindifdeluxe
Kolla bilderna? Blir han skallad!? Nej. Han filmar 100% Yura hade kunnat göra samma sak så kanske Sundgren åkt ut ist. men det gjorde han inte. Klantigt av båda att gå upp i den situationen men Sundgren filmar och får det med sig.

Buhu grindif hit och dit. Är inte jag som försvarar en äcklig grej som man vill ska försvinna från sporten man älskar. Hade blivit lika irriterad om han gjort det mot typ örebro, bp eller nåt annat lag, handlar inte om att det drabbar oss. Handlar om att Sundgren beter sig som en liten fitta och antagligen inte straffas för det och det är äckligt.
2018-04-16, 22:13
Medlem
Julinhos avatar
Visst, har inte mött något av topplagen ännu men tycker det finns starka indikationer på att vi har tillräckligt bra offensiv för att slå alla lag. Defensivt finns det en hel del att göra, inte minst är det alldeles får långa stunder av passivitet i alla tre matcher.

Mina tre frågetecken

?
Sander Svendsen. Har enligt mig tillräckliga kvaliteter för att bli lagets stjärna, värvad för dyra pengar. Är han så iskall att han inte ens kan få hoppa in vid 3-0 hemma mot BP? Oroväckande.

?
Ytterbackarna. Neto Borges blandar och ger, är å andra sidan 21 år och från andra sidan jorden så det köper jag. Solheim är ok rotationsspelare men har bedrövliga fötter. Sandberg har redan missat majoriteten av matcherna 2018 pga småskavanker och sjukdomar, lär inte vara den sista matchen han missar. Vad har vi där bakom? Krusnell? Degerlund? Hämta Jajic från Frej? Mja..

?
Presspelet utan Jeppe A. Har varit ganska tydligt att presspelet försämrats drastiskt när Kennedy ersätter Andersen. Med tanke på Andersens uppoffrande spel och skadehistorik är jag livrädd att han ska gå sönder/vara avstängd. Mycket viktig.

Mina tre utropstecken

!
Junior. Vad fan gör han i Allsvenskan? Har egentligen allt. Teknik, passningsfot, en förjävla förmåga att hålla/täcka boll för att lugna ned spelet. Dessutom är han som en dammsugare framför backlinjen. Finns det någon spelare i Allsvenskan som är viktigare för sitt lag?

!
Jiloan Hamad. Visar allvar i sin målsättning om att nå VM-truppen. 5+1 på de tre första matcherna. Magisk passning till 2-0.

!
Imad Khalili. Man tror man känner en kille..
2018-04-16, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Gillar inte alls att det är match igen på torsdag, dagar som denna vill man njuta av längre. Inte minst när vi har en så svag backlinje och Peking är nästa samtidigt som några spelare såg trötta ut redan idag. Inget talar för oss då utom den galne dansken eller att offensiven ser ut som förr i stunder. Underbar balja av Khalili annars.
Trams.

Likt de tidigare två matcherna är det vi som tar tag i taktpinnen och dikterar villkoren. BP sticker upp ibland men skapar knappt någonting innan den 70:e minuten. Då leder vi komfortabelt med 4-0. Tråkigt att vi tappar sista delen av matchen på det viset dock.

Vi gör det bra. Våra nyckelspelare är återigen stabila. Khalili kliver fram och visar varför vi värvade honom. Flertalet duktiga spelare på bänken är hungriga som fan och vill in i startelvan. Vi har ett jävla flow just nu.

Torsdagens match kommer att bli kanonbra.
2018-04-16, 22:26
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Trams.

Likt de tidigare två matcherna är det vi som tar tag i taktpinnen och dikterar villkoren. BP sticker upp ibland men skapar knappt någonting innan den 70:e minuten. Då leder vi komfortabelt med 4-0. Tråkigt att vi tappar sista delen av matchen på det viset dock.

Vi gör det bra. Våra nyckelspelare är återigen stabila. Khalili kliver fram och visar varför vi värvade honom. Flertalet duktiga spelare på bänken är hungriga som fan och vill in i startelvan. Vi har ett jävla flow just nu.

Torsdagens match kommer att bli kanonbra.
BP är inte Norrköping. Inte mig emot om vi vinner, har bara svårt att tro på lagets ork.
2018-04-16, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Visst, har inte mött något av topplagen ännu men tycker det finns starka indikationer på att vi har tillräckligt bra offensiv för att slå alla lag. Defensivt finns det en hel del att göra, inte minst är det alldeles får långa stunder av passivitet i alla tre matcher.

Mina tre frågetecken

?
Sander Svendsen. Har enligt mig tillräckliga kvaliteter för att bli lagets stjärna, värvad för dyra pengar. Är han så iskall att han inte ens kan få hoppa in vid 3-0 hemma mot BP? Oroväckande.

?
Ytterbackarna. Neto Borges blandar och ger, är å andra sidan 21 år och från andra sidan jorden så det köper jag. Solheim är ok rotationsspelare men har bedrövliga fötter. Sandberg har redan missat majoriteten av matcherna 2018 pga småskavanker och sjukdomar, lär inte vara den sista matchen han missar. Vad har vi där bakom? Krusnell? Degerlund? Hämta Jajic från Frej? Mja..

?
Presspelet utan Jeppe A. Har varit ganska tydligt att presspelet försämrats drastiskt när Kennedy ersätter Andersen. Med tanke på Andersens uppoffrande spel och skadehistorik är jag livrädd att han ska gå sönder/vara avstängd. Mycket viktig.

Mina tre utropstecken

!
Junior. Vad fan gör han i Allsvenskan? Har egentligen allt. Teknik, passningsfot, en förjävla förmåga att hålla/täcka boll för att lugna ned spelet. Dessutom är han som en dammsugare framför backlinjen. Finns det någon spelare i Allsvenskan som är viktigare för sitt lag?

!
Jiloan Hamad. Visar allvar i sin målsättning om att nå VM-truppen. 5+1 på de tre första matcherna. Magisk passning till 2-0.

!
Imad Khalili. Man tror man känner en kille..
Om både Hamad och Zengin drar under VM-uppehållet så kommer Svendsen bli ordinarie och Bajen sjunka som en sten i tabellen.
Senast redigerad av Gn11 2018-04-16 kl. 22:38.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in