2018-04-16, 20:45
Medlem
I ett avsnitt av veckans brott för några år sedan säger programledaren Camilla att vi har ju även en som har erkänt dom här morden som kallas för pulver-henke, varpå gw svarar ja men han är topsad och avförd. Så pulver-henke kan vi lägga åt sidan
Citera
2018-04-16, 20:46
Medlem
Jag bor i Linköping och följer gärna med
Citera
2018-04-16, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Bra info! Trodde han hade sett honom söder om ICA, innan han dumpade mössan, men det kanske jag missförstod.

Trodde jag med via hans första uppgifter, men tydligen så hade han redan varit där.

Och om det är av intresse, Han såg denna kille vid korsningen djurgårdsgatan/drottninggatan påväg ner mot trädgårdsföreningen.

farsan stod då vid trafikljusen (Röttljus)

Inte vid blomsterbutiken (ICA)

Utan han tänkte på en blomsterbutik som legat/ligger vid den korsningen, förlåt för missvisande uppgifter tidigare.

Farsan som rörde ihop det, eller jag som missuppfattade honom vid tidigare tillfällen.

Nu har jag fått 100% uppgifter hela kvällen, så nu ska jag kunna kartlägga lite bättre.

Hängde ni med?
Citera
2018-04-16, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Jag bor i Linköping och följer gärna med

Toppen, när skulle du kunna? Jag skulle kunna ta någon dag i början av Maj iallafall. Denna månad är rätt fullspäckad med saker.
Citera
2018-04-16, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigo
Trodde jag med via hans första uppgifter, men tydligen så hade han redan varit där.

Och om det är av intresse, Han såg denna kille vid korsningen djurgårdsgatan/drottninggatan påväg ner mot trädgårdsföreningen.

farsan stod då vid trafikljusen (Röttljus)

Inte vid blomsterbutiken (ICA)

Utan han tänkte på en blomsterbutik som legat/ligger vid den korsningen, förlåt för missvisande uppgifter tidigare.

Farsan som rörde ihop det, eller jag som missuppfattade honom vid tidigare tillfällen.

Nu har jag fått 100% uppgifter hela kvällen, så nu ska jag kunna kartlägga lite bättre.

Hängde ni med?

Absolut, nu är jag med. Tack.
Citera
2018-04-16, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Absolut, nu är jag med. Tack.
Bra! Ber återigen om ursäkt om det misslett, men jag kommer fortsätta prata med pappa om allt detta. Och få mer o mer uppgifter om detta.

Jag skiter i pengarna om vi skulle hitta GM, det ger jag till er som suttit i alla år här inne och försökt lösa det.

Hur lång tid tar det innan man kan skicka/ta emot PM ? 1 dygn ?

Behöver bilderna.
Citera
2018-04-16, 20:53
Medlem
Då går han på höger sida mot stora ingången till trädgårdsföreningen ,om det är han som sitter på bänken som ligger inte alls långt ifrån ingången till kl 09.30 ca är det ett under att han kom undan. Han kan även fortsatt in mot city och tagit bussen till resecentrum där en kvinna ser en blodig ung man fortsätta mot Norrköping.
Citera
2018-04-16, 20:55
Medlem
jorgenstorm99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
För att du delger oss inget vi inte redan vet.

Då din pappa har fotografiskt minne så är det bara att beskriva GM med massor av adjektiv för att de andra ska få en klarare bild från någon som sett honom. Utifrån den beskrivningen kan jag säga om din pappa sett honom eller inte, så det inte ödslas tid i onödan ;-)
Tror du att detta är nöje? Vidriga människa. Om du rättfärdigar en mördares beteende så håll käften även här eller gör din medborgerliga plikt och agera därefter. Önskar dig all olycka i livet btw.
Citera
2018-04-16, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigo
Vilka här är ifrån Linköping, eller bor här idag?

Tänkte, visst att flashback är ett "anonymt" forum så att säga.

Men varför skulle vi inte ett par stycken kunna göra ett besök vid mordplatsen tillsammans för att spekulera mer ordentligt? och faktiskt, "leva" oss in i att vara GM ?
Ömsom Stockholm, ömsom Ö-götland. Skulle vara nice att djupdyka på plats.
Citera
2018-04-16, 20:56
Medlem
Belöningen går ju till den som lämnar det avgörande tipset som fångar mördaren en stor avslutningsfest med alla detektiver vore kul
Citera
Medlem
Citat:
Då går han på höger sida mot stora ingången till trädgårdsföreningen ,om det är han som sitter på bänken som ligger inte alls långt ifrån ingången till kl 09.30 ca är det ett under att han kom undan. Han kan även fortsatt in mot city och tagit bussen till resecentrum där en kvinna ser en blodig ung man fortsätta mot Norrköping.

Ja precis, där har han då gått. Men jag tror ju att han fortsatt in mot stan och tagit buss till rese o vidare isåfall ?

Vilken människa sitter kvar så nära brottsplatsen ? Iofs ganska smart i min mening, om han inte haft tydliga skador så att säga.

Tänk själv hur hade du gjort? Hade du valt att fly snabbt och smidigt, eller ta det lugnt och inte väcka stor uppmärksamhet?

Jag hade valt alternativ 2, dock mer riskabelt om han nu varit så nära platsen helatiden.
Citera
Medlem
Citat:
I ett avsnitt av veckans brott för några år sedan säger programledaren Camilla att vi har ju även en som har erkänt dom här morden som kallas för pulver-henke, varpå gw svarar ja men han är topsad och avförd. Så pulver-henke kan vi lägga åt sidan

Ja. Men hon sa inte att det var Pulver-Henke. Hon sa överhuvudtaget inte namnet på den som erkänt. Jag har svårt att se att polisen kunnat hitta Pulver-Henkes identitet, men det kan ju vara så att självmant gått till polisstationen och berättat det. Det kan också vara så att det är en helt annan person som har erkänt. Räknar polisen ens ett erkännande i en Flashback-tråd som ett riktigt erkännande? Någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in