2018-04-15, 18:51
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Ståhle:

Citat:
Det är två anonyma nättroll som leker privatdetektiver. Det finns ingen som helst anledning att föra en konversation med dem.

Det är det här jag inte riktigt får ihop.

Om det bara är "två anonyma nättroll som leker privatdetektiver", varför är det då en så big deal? Så att han får guldspaden och allt?

Det låter ganska magert i mina öron: "två anonyma nättroll som leker privatdetektiver"

Är det att dessa "två anonyma nättroll som leker privatdetektiver" har trampat våra ömfotade och lättkränkta s.k "journalister" lite på tårna som är så känsligt? Vi vet ju alla att våra s.k "journalister" aldrig, under några som helst omständigheter, tolererar att bli ifrågasatta. Är det där skon klämmer?

"Jag gör aldrig fel, jag är nämligen journalist."

Svensk gammelmedia är bortom all räddning.
Citera
2018-04-15, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Ståhle:

Det är det här jag inte riktigt får ihop.

Om det bara är "två anonyma nättroll som leker privatdetektiver", varför är det då en så big deal? Så att han får guldspaden och allt?

Det låter ganska magert i mina öron: "två anonyma nättroll som leker privatdetektiver"

Är det att dessa "två anonyma nättroll som leker privatdetektiver" har trampat våra ömfotade och lättkränkta s.k "journalister" lite på tårna som är så känsligt? Vi vet ju alla att våra s.k "journalister" aldrig, under några som helst omständigheter, tolererar att bli ifrågasatta. Är det där skon klämmer?

"Jag gör aldrig fel, jag är nämligen journalist."

Svensk gammelmedia är bortom all räddning.

Sant. Eliten belönar sig själva och har inget annat än jakten på "två privatdektektiver" att komma med. - Alla är nog snarare glada över deras teamwork dirigerat från Bonniers att få tyst på oliktänkarna och framtida annonskonkurrenter. - Det är det man firar.
Citera
2018-04-15, 20:29
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Detta beteende gäller inte enbart de värdelösa så som dem kallar sig journalister!

Samma värdelösa sätt att bemöta något som personen inte har en aning om gäller även inom kommunal verksamhet och dessutom statlig sådan!
Personer som är anställda och får sin lön av skattebetalarna har fått för sig att så fort det blir lite besvärligt är det OK att gömma sig!
Journalisternas beteende är samma beteende som ofta finns inom offentliga verksamheter. Det är en slags despotism där gravt inkompetenta personer har vant sig vid en bekväm tillvaro där de kan styra och ställa UTAN att bli ifrågasätta. De skiter i de normer som gäller för andra människor och gör som de vill.

De är livrädda för aktörer som Granskning Sverige som ställer obekväma frågor som de inte kan svara på. Dessa fuskare och despoter genomsyrar medier, offentliga verksamheter och politiken. Där är alla väldigt glada att slippa sådana som Granskning Sverige.
Citera
2018-04-16, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Artikeln i Journalisten:
2017-03-03: ”Säkerhetsmässigt är trollen amatörer”
Men inför den här publiceringen bestämde jag att göra som Irena säger: jag lägger på. Jag loggade ut helt, med min chefs stöd. Granskning Sverige ringde mig själva flera gånger under helgen efter publiceringen. Men varför skulle jag svara? Det är två anonyma nättroll som leker privatdetektiver. Det finns ingen som helst anledning att föra en konversation med dem.
https://www.journalisten.se/nyheter/sakerhetsmassigt-ar-trollen-amatorer

Alltså: ”Men varför skulle jag svara? Det är två anonyma nättroll som leker privatdetektiver. Det finns ingen som helst anledning att föra en konversation med dem.

Så inihelvete vidrigt! Ljug ihop något som passar ditt syfte. Publicera och gör dig onåbar för de som drabbas. MED din chefs stöd! Fy fan.

Bra gräv!
Mathias Ståhle har hela tiden fått berättat för sig att vi är några personer som ringer & ställer frågor på vår fritid. Han vet att han har hittat på storyn om "trollfabriken".
Negativa konsekvenser: Lever i skräck för att någon skall komma & ställa en fråga
Positiva konsekvenser: Bjuds upp som regeringsexpert till den ena myndigheten efter den andra.

Är inte detta lite som en kyrka? Enda sättet att göra karriär är att sprida mer fake news än din nästa.

Känner ni någon i Eskilstuna, så skicka dit personen med en mobilkamera och filma honom.
Senast redigerad av GranskningSverige 2018-04-16 kl. 09:08.
Citera
2018-04-16, 09:55
Bannlyst
Jag tror det är bäst för var och ens egen mentala hälsa om vi struntar i både Eva Burman, Mathias ståhle, Expo och Eskilstuna-kuriren och går vidare. Eller hur pass relevanta är dessa vänstertomtar nu?

Bättre att använda Granskning Sverige som källa över tillståndet i Sverige. Landet är illa ute och hur det ska bli bra igen vete tusan. Det vet ju ingen verkar det som och Sverige halkar därför vidare ned i "den mörka dalen" (jag hänvisar till Piers Brendons bok om stormakternas utveckling på 1930-talet inklusive fascistiska Italien, nazistiska Tyskland och det kommunistiska Sovjetunionen). Sverige sedan 1990-talets början hör hemma bland dessa extrema samhällsbyggen. De vanliga människorna fick lida av att leva där.
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2018-04-16 kl. 10:51.
Citera
2018-04-16, 13:03
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Jag tror det är bäst för var och ens egen mentala hälsa om vi struntar i både Eva Burman, Mathias ståhle, Expo och Eskilstuna-kuriren och går vidare. Eller hur pass relevanta är dessa vänstertomtar nu?
Dessa ”vänstertomtar” är nyckelfigurer som måste ställas till svars. Problemanalysen är klar. Nu behövs konkret problemlösning. Se vidare mitt inlägg här i tråden ”(FB) Regeringen & "frivilliga" censurerar åt Youtube. Facebook rensar bland annonsörer.”:
Citat:
[...]
Jag tänker att Eskilstuna-Kurirens ”granskning” av ”Trollfabriken” är en unik möjlighet att avslöja allt det här i ett enda svep. Det är en medieskandal av episka mått som med råge innehåller allt som behöver avslöjas. Om PK-medierna tvingas erkänna denna bluff kommer det att rita om medie-kartan i Sverige för överskådlig framtid tror jag. Se vidare mitt inlägg här: (FB) Makthavare pressas i ny radiosatsning - Granskning Sverige

Frågan är ”bara” hur det ska kunna genomföras. Men om det lyckas så kommer de försök till censur som regeringen håller på med nu att helt omöjliggöras. Istället kommer massor av makthavare ända upp i regeringen att behöva ställas till svars för vad som bara kan betraktas som förräderi mot landet.

Jag uppfattar att vi står vid ett vägskäl nu: Censur eller informationsfrihet. Det står och väger. Jag tror att den närmaste framtiden kommer att vara avgörande. Det är bråttom.
Citera
2018-04-16, 14:40
Medlem
Totiuss avatar
Jag använder inte Twitter själv men ibland tittar jag in för att se vad som händer. Att kolla taggen @GranskningSve i kronologisk ordning är rätt intressant:
https://twitter.com/search?f=tweets&q=GranskningSve%20%20&src=typd

En figur som kallar sig Tim Odo Fielding och som presenterar sig som ”Hej! Du är ful, jag är snygg. Ät skit och dö. Puss! DEUS VULT” motarbetar Granskning Sverige och försvarar PK-etablissemanget. Är detta seriöst agerat av PK-etablissemanget?
Citera
2018-04-16, 21:09
Bannlyst
Citat:
Jag använder inte Twitter själv men ibland tittar jag in för att se vad som händer. Att kolla taggen @GranskningSve i kronologisk ordning är rätt intressant:
https://twitter.com/search?f=tweets&q=GranskningSve%20%20&src=typd

En figur som kallar sig Tim Odo Fielding och som presenterar sig som ”Hej! Du är ful, jag är snygg. Ät skit och dö. Puss! DEUS VULT” motarbetar Granskning Sverige och försvarar PK-etablissemanget. Är detta seriöst agerat av PK-etablissemanget?

Notorisk i Jähadisternas svans. Kompis med Hatlena, missfosterbosse och sjukskrivna Noppelina. De flesta av dem hymlar inte ens med att de är anonyma troll, medans de gärna i grupp ger sig på andra anonyma eller folk som de inte gillar. De blev troligtvis mobbade i skolåren och nu äntligen har hittat en arena där de kan sitta och mobba andra helt ostört.

Pinsamt, men ändå lite symptomatiskt för hatvänstern.
Citera
2018-04-19, 13:36
Medlem
En enda person är "högerextremt nätverk" / Expressen

Idag kan man läsa i Expressen hur ett "högerextremt nätverk" outat en domares dotter. - Vad är det då för "högerextremt nätverk" Expressen menar skall finnas. Det handlar om Granskning Sverige. Den killen på Eskilstunakurien som fick guldspaden för att han tillsammans med Expo granskat GS anser att GS är "två privatdektektiver" och den killen borde ju veta vad han talar om.

Den ena av GS medarbetare har hoppat av. Kvar är en enda person som kallar sig för "praktikanten"

Här ser man den klassiska södermalmska taktiken där man blåser upp allt som man avskyr till megalomaniska propotioner i huvudrubrik för att skapa ett politiskt statement Expo-style snarare än att rapportera verkligheten.

Sedan kan man se till gärningarna. - Vad har domaren gjort? Jo hon låter en våldtäcktsinvandrare från MENA stanna i landet. Vad har praktikanten gjort? Outat hennes dotter. - Vem har agerat värst?

Bonniers Expressen osar EXPO. Och detta är POLITISK propaganda snarare än journalistik. Aldrig har det varit så tydligt hur man ljuger och blåser upp "hot" som knappt ens existerar.

https://www.expressen.se/nyheter/granskning-sverige-konto-hanger-ut-domarens-dotter/
Citera
2018-04-19, 15:12
Medlem
Hur menar du nu? Du tycker att det är helt normalt att hänga ut en 14-åring som har ingenting med saken att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Sedan kan man se till gärningarna. - Vad har domaren gjort? Jo hon låter en våldtäcktsinvandrare från MENA stanna i landet. Vad har praktikanten gjort? Outat hennes dotter. - Vem har agerat värst?
"Vem har agerat värst?" Det kvittar vem som har agerat värst, två fel gör inte ett rätt.
Domar har inte ens gjort fel, domaren ska följa svensk lag. Det är inte domaren som själv bestämmer lagarna. Det handlar inte om våldtäkt utan sexuellt ofredande som inte anses tillräckligt grovt för utvisning. Är det något du ska kritisera så är det lagstiftningen och inte domaren eller hennes familj.

Att hota domare och hennes familj är ett allvarligt hot mot rättssystemet.
Citera
2018-04-19, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherMouzone
Hur menar du nu? Du tycker att det är helt normalt att hänga ut en 14-åring som har ingenting med saken att göra?

TS skriver att en person inte är ett "högerextremt nätverk". Däremot hör Eskilstunakuriren hemma i ett vänsterextremt nätverk. Sovjetunionens siste ledare Michail gorbatjov var rätt trött på sådana tomtar. Gorbatjov efterlyste Glasnost, öppenhet, istället för censur. Från Wikipedia: "Detta innebar bland annat ökad åsiktsfrihet för medborgarna i Sovjetunionen och större journalistisk frihet."

Kursiverat av mig. Eskilstunakuriren kan ju dra åt helvete och skita ned sig.
Citera
2018-04-19, 16:56
Medlem
Granskning Sveriges VD Fabian Fjälling tar inget ansvar för vad kontot Granskning Sverige praktikanten skriver trots att det kontot skriver just för GS.

Den ynkliga Fabian hävdar att inget avtal är skrivet och han tar inget ansvar.

GS, ett tips.. dax att lägga ner för de flesta ser er vara som några ynkryggar och VD för företaget skyller ifrån sig och som vd tar inget ansvar..

Haha.. En ryggradslös vd som inte tar ansvar.

Jojo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in