2018-04-14, 17:23
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du behöver inte ha något konto för att läsa vad GS skriver på Twitter.

Men snälla nån du borde förstått mitt ointresse i twitter... Jag vet naturligtvis hur Twitter funkar, jag är inte tekniskt efterbliven.

Men du sa att GS var på kulturmarxisternas nivå, därför bad jag dig på utförliga exempel.
Citera
2018-04-14, 18:16
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Men snälla nån du borde förstått mitt ointresse i twitter... Jag vet naturligtvis hur Twitter funkar, jag är inte tekniskt efterbliven.

Men du sa att GS var på kulturmarxisternas nivå, därför bad jag dig på utförliga exempel.
Varför påstår du att jag sagt att GS är på ”kulturmarxisternas nivå” när jag inte sagt det?
Du har fått ett exempel tidigare. Här är några till:
https://twitter.com/GS_Praktikanten/status/984351337008848896
https://twitter.com/GS_Praktikanten/status/984366793836949504
https://twitter.com/GS_Praktikanten/status/984368319967973376
https://twitter.com/GS_Praktikanten/status/984410666218831872
https://twitter.com/GS_Praktikanten/status/984412890500182016
https://twitter.com/GS_Praktikanten/status/984434595000020992
https://twitter.com/GS_Praktikanten/status/984723584743436289
https://twitter.com/GS_Praktikanten/status/984864102936821760

Det är inte svårt att leta själv. VAD är det för nytta med inlägg av dessa slag? HUR kan de motiveras?
Citera
2018-04-14, 21:51
Medlem
Vill bara påminna om att Granskning Sverige inte är samma sak som Granskning Sverige - Praktikanten.
Varje del inom denna folkrörelse står för sina egna saker.

Till själva uthängningen!

Fabians fru hängdes ut på Twitter! Hembesök hos honom inom några timmar. Klart hon blir orolig!
Sveriges Radio sökte upp Politiskt Inkorrekts grundares barn för förhör. Klart han tar avstånd för att rädda sitt skinn!
Otaliga nationalisters barn & fruar har blivit kontaktade av media. Ring och fråga NMR hur deras barn behandlas i skolan om ni inte tror på det.

Det är det mediaklimat vi haft i långt över 50 år. Medierna har fungerat som antinationella aktivister. Uthängningar har varit deras främsta vapen.
Det har fungerat. Nationalisterna har tystnat. Fruarna har stuckit! Det sociala sammanhanget har krossats.
Det var ett ca 50% motstånd mot invandring redan på 1970-talet. Men medias aktivism & uthängningar har varit framgångsrika.

Tycker inte uthängningar är något som vi skall syssla med i Sverige, men det är en vedertagen strategi som tydligen är legal. Och framgångsrik.
Citera
2018-04-15, 11:03
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GranskningSverige
Vill bara påminna om att Granskning Sverige inte är samma sak som Granskning Sverige - Praktikanten.

Fabians fru hängdes ut på Twitter! Hembesök hos honom inom några timmar. Klart hon blir orolig!
Sveriges Radio sökte upp Politiskt Inkorrekts grundares barn för förhör. Klart han tar avstånd för att rädda sitt skinn!
Otaliga nationalisters barn & fruar har blivit kontaktade av media. Ring och fråga NMR hur deras barn behandlas i skolan om ni inte tror på det.

Det är det mediaklimat vi haft i långt över 50 år. Medierna har fungerat som antinationella aktivister. Uthängningar har varit deras främsta vapen.
Det har fungerat. Nationalisterna har tystnat. Fruarna har stuckit! Det sociala sammanhanget har krossats.
Det var ett ca 50% motstånd mot invandring redan på 1970-talet. Men medias aktivism & uthängningar har varit framgångsrika.

Tycker inte uthängningar är något som vi skall syssla med i Sverige, men det är en vedertagen strategi som tydligen är legal. Och framgångsrik.
Jag tror att det bara är en liten högljudd och hänsynslös minoritet som skapar det sjuka samhällsklimat vi har i Sverige. De använder härskartekniker och maktmissbruk för att kuva sin omgivning och tysta allt motstånd. Det är empatistörda människor med dysfunktionella tankemönster.

Det går INTE att bekämpa dessa empatistörda människor med deras egna metoder. Dels har de makten och problemformuleringsprivilegiet och dels har normalt fungerande människor mentala spärrar för sådant hänsynslöst beteende. Det går kanske att tvinga sig över dessa spärrar men vad händer då med det egna psyket?

Det är mycket bättre att låta dessa människor avslöja sig själva och dokumentera förloppen. Alltså precis det som GS gör – eller hittills gjort.

Facebook och Twitter är dåliga format för detta. Det är mycket bättre att ha en egen plattform där materialet samlas. Sociala medier kan iofs användas för att länka till den egna sajten men det destruktiva tjafset bör undvikas. Tjafset spelar bara PK-etablissemanget rakt i händerna och kommer att användas som argument för inskränkningar i yttrandefriheten och lagstiftning.

Jag skulle gärna se en avdelning på granskningsverige.se där journalister som inte sköter sig får en egen sida där deras illgärningar dokumenteras. Speciellt borde Eskilstuna-Kurirens agerande analyseras och dokumenteras på granskningsverige.se.
Citera
2018-04-15, 11:53
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Jag skulle gärna se en avdelning på granskningsverige.se där journalister som inte sköter sig får en egen sida där deras illgärningar dokumenteras. Speciellt borde Eskilstuna-Kurirens agerande analyseras och dokumenteras på granskningsverige.se.

Det där är ett riktigt bra tips faktiskt.

Förvånad att ingen av alla dessa "alternativa medier" inte gjort detta tidigare.

Det behövs också som dokumentation inför framtiden.
Citera
2018-04-15, 12:04
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GranskningSverige

Att kontakta någon är inte samma som att hänga ut någon. Det förstår du väl?
Vilken tidning hängde ut Fabians fru?
Citera
2018-04-15, 12:12
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Det där är ett riktigt bra tips faktiskt.

Förvånad att ingen av alla dessa "alternativa medier" inte gjort detta tidigare.

Det behövs också som dokumentation inför framtiden.
Ja, tänk att ha en samlad dokumentation som beskriver och analyserar Mathias Ståhles och Eskilstuna-Kurirens gärning från de första samtalen med Johan och Erik till Guldspaden.

2018-04-14: Guldspaden till Mathias Ståhle för Trollfabriken: "Reportaget har blivit stilbildande"
Citat:
Mathias Ståhle och Eskilstuna-Kuriren vann under lördagen Guldspaden för det uppmärksammade reportaget "Den svenska trollfabriken".
– Det känns fantastiskt! Den förnuftiga, tänkande och demokratiska människan är fortfarande en starkare kraft än hatstormarna på internet.

[...]
Sedan publiceringen av reportageserien "Den svenska trollfabriken" har Mathias Ståhle föreläst om metoden, materialet och reaktionerna på publiceringen, för flera journalistutbildningar, mediehus, föreningar, Försvarsmakten, Bofors, myndigheter och regeringen.

– Till regeringen har vi varit vid flera tillfällen, för att agera experter. Politiken får de står för själva, men vi kan åtminstone bidra med ett faktaunderlag. Jag skulle nästan säga att sedan reportaget publicerades har jag inte gjort så väldigt mycket annat än föreläsningar och jobb som på något sätt är knutna till det, säger Mathias Ståhle.
[...]
Och nu, hur ska du fira?

– Med champagne såklart. Det finns inget annat sätt.

"Den svenska trollfabriken" har tidigare vunnit Advokatsamfundets journalistpris och Eskilstuna kommuns demokratipris, samt nominerats till Stora journalistpriset. Mathias Ståhle har också utsetts till Årets avslöjare.
https://www.ekuriren.se/eskilstuna/guldspaden-till-mathias-stahle-for-trollfabriken-reportaget-har-blivit-stilbildande/
eller http://archive.is/odRr5
Citera
2018-04-15, 17:22
Medlem
Totiuss avatar
Fria Tider har skrivit om att Mathias Ståhle på Eskilstuna-Kuriren fått Guldspaden:
Skrev fake news – får guldspade
Citat:
Mathias Ståhle på Eskilstuna-Kuriren belönades på lördagskvällen med journalistpriset Guldspaden för sin artikelserie om Granskning Sverige och Fria Tider. Artiklarna var dock fulla av felaktigheter – och Ståhle struntade i att låta de personer han skrev om komma till tals.
http://www.friatider.se/skrev-fake-news-f-r-guldspade

Speciellt intressant är detta som Fria Tider tar upp:
Citat:
Den 46-årige vänsteraktivisten introducerade istället en ny pressetisk princip som innebär att man inte behöver höra av sig till de personer man skriver om i syfte att kontrollera faktauppgifter innan publicering. Istället valde han att gå under jorden och vägra prata med de personer han tänkte hänga ut i tidningen.

– Jag lägger på. Jag loggade ut helt, med min chefs stöd, sade Ståhle till Journalisten och förklarade att vanliga principer inte gäller personerna bakom Granskning Sverige: [...]

Artikeln i Journalisten:
2017-03-03: ”Säkerhetsmässigt är trollen amatörer”
Men inför den här publiceringen bestämde jag att göra som Irena säger: jag lägger på. Jag loggade ut helt, med min chefs stöd. Granskning Sverige ringde mig själva flera gånger under helgen efter publiceringen. Men varför skulle jag svara? Det är två anonyma nättroll som leker privatdetektiver. Det finns ingen som helst anledning att föra en konversation med dem.
https://www.journalisten.se/nyheter/sakerhetsmassigt-ar-trollen-amatorer

Alltså: ”Men varför skulle jag svara? Det är två anonyma nättroll som leker privatdetektiver. Det finns ingen som helst anledning att föra en konversation med dem.

Så inihelvete vidrigt! Ljug ihop något som passar ditt syfte. Publicera och gör dig onåbar för de som drabbas. MED din chefs stöd! Fy fan.
Citera
2018-04-15, 18:09
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Så inihelvete vidrigt! Ljug ihop något som passar ditt syfte. Publicera och gör dig onåbar för de som drabbas. MED din chefs stöd! Fy fan.

Svensk gammelmedia och våra värdelösa s.k "journalister" är inte bättre än så här.

Har vi planetens sämsta journalistkår i det här landet?

Det mesta tyder på det.

På ett plan är det ganska skrämmande...
Citera
2018-04-15, 18:19
Medlem
Citat:
Svensk gammelmedia och våra värdelösa s.k "journalister" är inte bättre än så här.

Det mesta tyder på det.

De kan ha lekstuga fram till valet, sen tror faktiskt att det kan bli annat ljud i skällan. Därefter är det dags att sätt upp lämpliga utredande kommittéer..
Citera
2018-04-15, 18:19
Medlem
StigAllans avatar
Citat:

Det mesta tyder på det.

Detta beteende gäller inte enbart de värdelösa så som dem kallar sig journalister!

Samma värdelösa sätt att bemöta något som personen inte har en aning om gäller även inom kommunal verksamhet och dessutom statlig sådan!
Personer som är anställda och får sin lön av skattebetalarna har fått för sig att så fort det blir lite besvärligt är det OK att gömma sig!
Citera
2018-04-15, 18:25
Medlem
Mathias Ståhle på Eskilstuna-Kuriren är att betrakta som spökskrivare åt vänsterextrema Exponätverket. (eller tvärtom) Expo förser "journalister" med texter, tips, färdiga articklar och support oavbrutet. Expo är duktiga på att locka till sig duktiga idioter för att driva deras politiska agenda. Oshysst av Ståhle att inte nämna Jonathan Leman på Expo

Det är Expo-trollen på Södermalm som hittat alla avslöjanden och tips, det kan man läsa i alla hans "egna" articklar.

exempel

" Men enligt tidningen Expos researchavdelning är det med sannolikhet gränsande intill visshet en 35-årig man från en mindre stad i Mellansverige"

"Expo uppger att man med säkerhet kan knyta 35-åringen till ett antal facebookprofiler och användarkonton på olika vit makt-sajter. Den återstående kopplingen, som länkar ihop facebookprofilerna med användaren Erik i trollfabrikens hemliga del, är ett antagande från Expo. Eskilstuna-Kuriren har fått ta del av Expos opublicerade research och kan konstatera att denna person i alla fall använder samma e-postadress som Erik uppger för sina meningsfränder inne i den hemliga researchportalen."

https://www.ekuriren.se/tjanster/granskning-sa-styrs-den-svenska-trollfabriken-som-sprider-hat-pa-natet/
Senast redigerad av Kulturmarxist 2018-04-15 kl. 18:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in