Citat:
Ursprungligen postat av
Redax
Jag förstår inte vad du menar, men jag anser att staten ska täcka de kostnader som kommunerna har haft, och den notan går i dagsläget på drygt fem miljarder kronor. Om kommunerna inte får de här fem miljarderna tvingas de spara in på annat. De ligger redan i dagsläget back med detta belopp. Återkom om du har några fler funderingar.
Hur kan du inte förstå? Jag skrev samma sak flera gånger med olika formuleringar. Jag försöker igen, men du kommer ju förmodligen ducka ifrån att svara som vanligt, och svamla om något osammanhängande. Varsågod, gör dig själv till åtlöje. Det är du så bra på.
Du påstår att om inte kommunerna får dessa miljarder så måste dom ta pengar ifrån skolan och vården. Jag frågar då dig varför ska pengarna dras ifrån deras budgetar, och inte istället dras ifrån afghanernas bidrag och levnadskostnader? Varför är det självklart för dig att ta pengar ifrån skolan och vården ifall kommunen saknar pengar? Varför inte dra ner på kommunens kostnader för alla dyra ensamkommande i första hand?