2018-04-15, 22:03
Medlem
Jag förstår inte riktigt vad som menas med att en eventuell gärningsmannaidentitet kommer 'slå ner som en bomb' eller liknande. Sådant skulle hända om det var en auktoritet av något slag, lokalkändis eller liknande, det är knappast fallet här. Det är klart att något sådant skulle få stora konsekvenser för en möjligen ovetande familj och omgivning, är väl i någorlunda normala kretsar inte så socialt accepterat att kniva ner folk på öppen gata. Men ser inte hur detta fall skulle skilja sig från något annat liknande.
Citera
2018-04-15, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Kan inte twigo fråga hur väl fantombilden stämmer överens med den han faktiskt såg? På en skala 0-100 till exempel. I och med hans fotografiska minne så skulle ju fantombilden kunna få väsentligt större betydelse i detta fall jämfört med andra. Sen borde polisen göra en uppdaterad variant med dagens teknik och ny genomgång med vittnen. De har nog inte så mycket att förlora.

Han var själv där och deltog i denna fantombild, och när jag frågade honom tidigare ikväll sa han att det han ser framför sig är till 80% han på bilden.

Han säger dock att det är något med ögonbrynen som inte riktigt stämmer, men han skulle sätta sig och fundera över det innan han skulle sova.

han skulle ringa mig imorgon vid lunch 👍🏻
Citera
2018-04-15, 22:08
Medlem
Citat:
Jag förstår inte riktigt vad som menas med att en eventuell gärningsmannaidentitet kommer 'slå ner som en bomb' eller liknande. Sådant skulle hända om det var en auktoritet av något slag, lokalkändis eller liknande, det är knappast fallet här. Det är klart att något sådant skulle få stora konsekvenser för en möjligen ovetande familj och omgivning, är väl i någorlunda normala kretsar inte så socialt accepterat att kniva ner folk på öppen gata. Men ser inte hur detta fall skulle skilja sig från något annat liknande.

Mina misstankar går i en riktning som innebär att GM:s bakgrund skiljer sig från gemene mans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Japp det kommer det att göra.

Men han har inte fyrkantigt ansikte.

Runt, barnsligt ansikte är min farsas bild av honom. Förmodligen äldre än vad han ser ut att vara?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
GM är en svensk kille i 20-årsåldern som kommer från ordnade förhållanden, problemfri, snusar, har upplevt en tragisk händelse, som är så djupgående att han går in i en psykos.

Nja, vet inte om jag köper det helt. Att han snusar/röker och är i 20-årsåldern, visst. Det finns det visst stöd för. Men att han skulle vara från ordnade förhållanden tvivlar jag på. Att han skulle gått in i en psykos är tveksamt, jag inbillar mig att de flesta i det tillståndet inte är kapabla till det han gör, inklusive att komma undan. Verkar lite väl slumpmässigt helt enkelt. Finns vad jag vet inte något i vittnesuppgifterna som tyder på att han skulle vara uppenbart borta.
Citera
2018-04-15, 22:09
Medlem
Citat:
Nja...Jag behöver mer svar o mer information. Få han är färgblinda så förlorar han en del utav mitt förtroende för honom.

Jag vill ha svar på hur han gick. Hans steg, kroppshållning samt armrörelser. Med bildmimnet han har bör han komma ihåg.

Ska fråga honom imorgon på lunchen 👍🏻
Citera
2018-04-15, 22:13
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Nja...Jag behöver mer svar o mer information. Få han är färgblinda så förlorar han en del utav mitt förtroende för honom.

Jag vill ha svar på hur han gick. Hans steg, kroppshållning samt armrörelser. Med bildmimnet han har bör han komma ihåg.

Det är intressant med GM:s gång.
Citera
2018-04-15, 22:16
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ok.

Funkar inte med pm. Gå in facebook sandra strömberg och kolla status där. Där finns information. Kan andra här ockås kolla där.
Citera
2018-04-16, 00:34
Medlem
Att han är i ett psykosliknande tillstånd kanske kan vara möjligt ,men att få en psykos är inte som att få en förkylning som går över efter några dagar. Jordgubbsflickan hur mådde den här killen dagarna innan morden?
Citera
2018-04-16, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Funkar inte med pm. Gå in facebook sandra strömberg och kolla status där. Där finns information. Kan andra här ockås kolla där.

Kan inte se. Är hon från Åtvidaberg? Vad stod det?
Citera
2018-04-16, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigo
Runt, barnsligt ansikte är min farsas bild av honom. Förmodligen äldre än vad han ser ut att vara?

Nej inte runt barnsligt heller.
Citera
2018-04-16, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
GM är en svensk kille i 20-årsåldern som kommer från ordnade förhållanden, problemfri, snusar, har upplevt en tragisk händelse, som är så djupgående att han går in i en psykos.
Typ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in