2018-04-15, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Många som efterfrågar uppgiften från vittnet Lasarettsgatan, den där detaljen. Troligen har polis avfört den personen, i alla fall ingen DNA träff och därför ingen vidare uppgift om den personen.

Är inte helt ovanligt att personer blir chockade när dom ser ett våldsbrott. Ev såg killen som observerats vid övergångsstället angreppet och blev chockad. Han kan ha olika motiv att hålla sig undan.

Sen finns vittnen som talar för att samma person har varit vid Åsgatan nära i tid men kan vara så att det ej är GM.

Har svårt att se någon konspiration där fler än en är inblandad så jag tänker nog att de olika vittnesuppgifterna på något vis innehåller två eller tre personer och där två av dem inte är gärningsmannen. Fler än en gärningsman blir lite väl komplext.

Är det känt om polisen haft några 'misstänkta', mer än polacken?
Citera
2018-04-15, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigo
Relativt lång jacka är vad han såg på denna person, och han är relativt säker då denna person gick vid ICA i lugn takt men tittade bakåt mycket. Och han såg även blodspår.

Fråga din pappa om Gm gång. Det borde han minnas.
Citera
2018-04-15, 20:29
Medlem
En annorlunda gångstil? Eller något annorlunda med benen benet? Här kan vi ha användbar information
Citera
2018-04-15, 20:30
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Har svårt att se någon konspiration där fler än en är inblandad så jag tänker nog att de olika vittnesuppgifterna på något vis innehåller två eller tre personer och där två av dem inte är gärningsmannen. Fler än en gärningsman blir lite väl komplext.

Är det känt om polisen haft några 'misstänkta', mer än polacken?

Twigos farsa har sett blodiga killen på Djurgårdsgatan och säger beige jacka. Men beige jacka stämmer inte med polisens uppdatering av signalement. Kontroll av hans fotominne har nog gjorts kan man utgå ifrån eftersom det är av stor betydelse hos ett vittne (med fotografiskt minne). Menar inte att han ljuger men är lite svajigt. Jag ska kontrollera den uppgiften imorgon. MC hette farsan twigo?
Citera
2018-04-15, 20:56
Medlem
Citat:
Twigos farsa har sett blodiga killen på Djurgårdsgatan och säger beige jacka. Men beige jacka stämmer inte med polisens uppdatering av signalement. Kontroll av hans fotominne har nog gjorts kan man utgå ifrån eftersom det är av stor betydelse hos ett vittne (med fotografiskt minne). Menar inte att han ljuger men är lite svajigt. Jag ska kontrollera den uppgiften imorgon. MC hette farsan twigo?

Kan inte twigo fråga hur väl fantombilden stämmer överens med den han faktiskt såg? På en skala 0-100 till exempel. I och med hans fotografiska minne så skulle ju fantombilden kunna få väsentligt större betydelse i detta fall jämfört med andra. Sen borde polisen göra en uppdaterad variant med dagens teknik och ny genomgång med vittnen. De har nog inte så mycket att förlora.
Citera
2018-04-15, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Fråga din pappa om Gm gång. Det borde han minnas.
GM gick/går på ett speciellt sätt. GM är 2004 i 20-årsåldern, Akut psykos, inne i sin bubbla. Ljust hår, runt/fyrkantigt ansikte, blå ögon. Ärr i hö handflat. Engångsföreteelse, har aldrig haft recidiv sen dess? Stadgad, familj, etablerad.
Kommer att slå ner som en bomb.
Citera
2018-04-15, 21:18
Medlem
Gör inget om det slår ner som en vätebomb, bara han spärras in på livstid så vi andra kan få lite lugn och ro.
Citera
2018-04-15, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
En annorlunda gångstil? Eller något annorlunda med benen benet? Här kan vi ha användbar information
Japp precis så jag tänkte!
Citera
2018-04-15, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
GM gick/går på ett speciellt sätt. GM är 2004 i 20-årsåldern, Akut psykos, inne i sin bubbla. Ljust hår, runt/fyrkantigt ansikte, blå ögon. Ärr i hö handflat. Engångsföreteelse, har aldrig haft recidiv sen dess? Stadgad, familj, etablerad.
Kommer att slå ner som en bomb.
Japp det kommer det att göra.

Men han har inte fyrkantigt ansikte.
Citera
2018-04-15, 21:25
Medlem
Citat:
Japp det kommer det att göra.

OK. Bra att du rättade mig.
Citera
2018-04-15, 21:50
Medlem
Citat:
Vad tror du om twigos uppgift. Kan det stämma?

Nja...Jag behöver mer svar o mer information. Få han är färgblinda så förlorar han en del utav mitt förtroende för honom.

Jag vill ha svar på hur han gick. Hans steg, kroppshållning samt armrörelser. Med bildmimnet han har bör han komma ihåg.
Citera
2018-04-15, 21:56
Medlem
Citat:
--------

GM är en svensk kille i 20-årsåldern som kommer från ordnade förhållanden, problemfri, snusar, har upplevt en tragisk händelse, som är så djupgående att han går in i en psykos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in