2018-04-15, 18:43
Medlem
Donnabellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
noen som husker om kallenavnet til Kl*s M var Micke ?

Icke Micke. Klasse Gulebøj. Om han inte satt på brusefotøljen och kolla på tallefjantar.
Citera
2018-04-15, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabello
Icke Micke. Klasse Gulebøj. Om han inte satt på brusefotøljen och kolla på tallefjantar.

det rekker om du skriver "ja" eller "nej", det du skrev forstår jeg ingenting av
Citera
2018-04-15, 18:53
Medlem
Det har blitt etterlyst at folk i mariestad ikke sier noe,feks at Pernilla Wadebeck ikkke sier noe,men hun gir da et inntrykk av hvem hun tror er gm er her: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6699479
Citera
2018-04-15, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Vad bra då kan säkert du svara på det jag eftersökt få svar på så många ggr tidigare.
Vem var det som tappade humöret när dansken blev häktad?
Hur gick snacket när PR blev häktad och huvudmisstänkt så många år senare?
Med tanke på att Helena och syster UA sov över hos honom innan de åkte på sista utlandsresan tillsammans innan försvinnandet. De hade så pass nära kontakt trots att han flyttat från stan.
Gick det rykten om mannen på bron som setts gående tillsammas med Helena, när det till slut kom fram? Vem snackades det om att han kunde vara när detta blev känt?

Vad hörde du om festen i Töreboda? Vilka var reaktionerna och attityden då det blev känt att Helenas tillhörigheter hittades så nära hemmet?

Vilken är din uppfattning att PR tipsade om sej själv och agerade skyldig mot utredarna?
Var det likt honom, var han lite galen eller fanns det en anledning just då till vansinnet?

Vad är din åsikt kring att PW i chatten efter radioserien svarade att BW har inget att tillföra utredningen och därför inte är nämnd. Personligen tycker jag att när man som bland en av de sist kända som talat med Helena utanför stadt innan hon började sin promenad hem är en medverkan självskriven om vad han hade att delge. Att det inte nämndes över huvudtaget kan tolkas som känsligt, men för vem?

Vet du vilka som var med och hjälpte till med söket på söndag innan polis på kvällen?

Jag klurar på teorier om de mesta av dina frågor.. men jag är inte färdig i mina tankar än.. samt att jag inte tror det gynnar nått att kasta ur sig allt man vet direkt här inne.. Detta mest pågrund av att alla inte verkar ha goda avsikter här.. men oroa det inte, det kommer vad det lider. 😉
Men jag funderar mycket på vad LGWP sa om att detta var ett väldigt otäckt fall.. Vad betyder detta? Känns ju konstigt att säga så om det inte är komplicerat. Eller hur?

Den som tappade humöret när dansken blev häktat var iaf som jag förstått BW. Och det jag hörde var att detta var ett överdrivet skådespel och att personen inte hade rent mjöl i påsen. (Kommer inte avslöja vem som sa det, men var konstigt att just denna person sa det)
Citera
2018-04-15, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Nä, det intressanta är hur Mannen med pilotglasögon UPPLEVDE henne.

Pilot ønsket HAs oppmerksomhet:

13:31, 15 June 2017
P: Mannen inne på discoteket som ville ha hennes uppmärksamhet och pilot är troligtvis samma person?
Mats, Sveriges Radio: Ja, det är samma person som nyligen anhölls.
Citera
2018-04-15, 19:55
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bantorget
Jag klurar på teorier om de mesta av dina frågor.. men jag är inte färdig i mina tankar än.. samt att jag inte tror det gynnar nått att kasta ur sig allt man vet direkt här inne.. Detta mest pågrund av att alla inte verkar ha goda avsikter här.. men oroa det inte, det kommer vad det lider. 😉
Men jag funderar mycket på vad LGWP sa om att detta var ett väldigt otäckt fall.. Vad betyder detta? Känns ju konstigt att säga så om det inte är komplicerat. Eller hur?

Den som tappade humöret när dansken blev häktat var iaf som jag förstått BW. Och det jag hörde var att detta var ett överdrivet skådespel och att personen inte hade rent mjöl i påsen. (Kommer inte avslöja vem som sa det, men var konstigt att just denna person sa det)

Min fetning. Att LGWP beskriver det som otäckt har att göra med att allt tyder på att den som är skyldig till HA:s försvinnande och död var någon hon kände.
Citera
2018-04-15, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Min fetning. Att LGWP beskriver det som otäckt har att göra med att allt tyder på att den som är skyldig till HA:s försvinnande och död var någon hon kände.

Det är inte vad jag tolkar in i detta, men alla har ju naturligtvis rätt till sin åsikt.
Citera
2018-04-15, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
det rekker om du skriver "ja" eller "nej", det du skrev forstår jeg ingenting av
Det kanske var det som var hinten. Detta är ett svenskt forum, att komma in här och skriva på norska kanske gör att en hel del här inte förstår vad DU skriver.
Senast redigerad av DisappointedTuna 2018-04-15 kl. 20:34.
Citera
2018-04-15, 22:42
Medlem
Blir nästan lite " löjligt allt ! Att någon var intresserad/ efterhängsen på Helena på Hotellet, vet till 100% Syster Ulrika vem det är ? Och såklart vet ju få , många, några inne på Discot VEM Helenas flitiga uppvaktare var. Helenas kompisar och även kanske killens kompisar såg och hörde detta. Killen är densamme som Helena syns med på bron ? Sedan är hon försvunnen ?. Det måste finnas flera tigande fd Disco människor som vet vem denna " pilot är och tillika misstänkt ..... hur fasen kan folk ännu efter 25 år va tyst ? Yppandeförbud ännu? Ett försvinnande för 25 år sedan kan omöjligt satt munkavle på människor ännu..... Om inte människor i Staden förrut förstått sambandet m denne pilot och Charmören på Hotellet så borde poletten trillat ner nu efter repotaget 🤔🤔 Även om denne man är oskyldig så borde namnet kommit ut . Pernilla säger ju ochså att " pilot inte är nämd här på FB bla.
Citera
2018-04-15, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Det kanske var det som var hinten. Detta är ett svenskt forum, att komma in här och skriva på norska kanske gör att en hel del här inte förstår vad DU skriver.

jeg bor i sverige og har ikke problemer med å forstå svensk, om du er så dum at skandinaviske språk blir for vanskelige for deg kan du bruke google oversetter, google translate på engelska ;-)
Citera
2018-04-15, 23:12
Medlem
Trollmoders avatar
Vill bara flika in en bra artikel jag läste. Speciellt sista stycket.
Passar bra med den stämning nu råder.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article20306765.ab
Citera
2018-04-15, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Blir nästan lite " löjligt allt ! Att någon var intresserad/ efterhängsen på Helena på Hotellet, vet till 100% Syster Ulrika vem det är ? Och såklart vet ju få , många, några inne på Discot VEM Helenas flitiga uppvaktare var. Helenas kompisar och även kanske killens kompisar såg och hörde detta. Killen är densamme som Helena syns med på bron ? Sedan är hon försvunnen ?. Det måste finnas flera tigande fd Disco människor som vet vem denna " pilot är och tillika misstänkt ..... hur fasen kan folk ännu efter 25 år va tyst ? Yppandeförbud ännu? Ett försvinnande för 25 år sedan kan omöjligt satt munkavle på människor ännu..... Om inte människor i Staden förrut förstått sambandet m denne pilot och Charmören på Hotellet så borde poletten trillat ner nu efter repotaget 🤔🤔 Även om denne man är oskyldig så borde namnet kommit ut . Pernilla säger ju ochså att " pilot inte är nämd här på FB bla.

jeg tenkte også på at hun sa det_

Pernilla Wadebäck, Sveriges Radio: Som vi säger i inslaget så har mannen i pilotglasögon aldrig förekommit i spekulationer i olika trådar o forum eller i media.
13:42, 15 June 2017 - jeg regner da med hun kjenner Flashback og tråden.

Samtidig sier hun at pilot var på festen, i taxien, på hotellet, at det var ikke han helena snakket om i tlf til søsteren, og at han lever et tilsynelatende normalt liv, hun og mange andre vet godt hvem det er.

Mats, Sveriges Radio: Bilen var skrotad när "Mannen i pilotglasögon" blev aktuell i utredningen 1998. När skrotningen skedde vet inte vi. Det var en bil han hypotetiskt skulle kunnat haft tillgång till, enligt polisen.

-Var ikke Pilot aktuell i utredningen før 1998 ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in