Citat:
Ursprungligen postat av
Bantorget
Ok nu tror jag ja börjar förstå ännu mer..
Nu sitter ni och tänker så det knakar och försöker lista ut vem jag är och om jag har nått med detta fallet att göra.
Lägg ingen energi på det är ni snälla. Då gör ni ett misstag, bättre att lägga energi på att föra fallet framåt.
Kan upplysa er om att jag är en person som rört mej i ytterkanterna av alla dessa människor och har ett väldigt stor ansikts, situation och plats minne. Närmare fotografisk skulle jag säga.. är sedan också väldigt bra på att notera detaljer och koppla dessa mot mina minnesbilder.
Har skrämt slag på folk med denna förmåga tidigare kan jag meddela..
Så håll er till sanningen är ni snälla.. felaktigheter kommer upp och slår mej i ansiktet som en flugsmälla.
Tanken är inte att jag ska komma in här och förstöra för några som anser att dom sitter nära sanningen..
Så nu har jag sagt det. Ha en bra fortsatt dag.
Vad bra då kan säkert du svara på det jag eftersökt få svar på så många ggr tidigare.
Vem var det som tappade humöret när dansken blev häktad?
Hur gick snacket när PR blev häktad och huvudmisstänkt så många år senare?
Med tanke på att Helena och syster UA sov över hos honom innan de åkte på sista utlandsresan tillsammans innan försvinnandet. De hade så pass nära kontakt trots att han flyttat från stan.
Gick det rykten om mannen på bron som setts gående tillsammas med Helena, när det till slut kom fram? Vem snackades det om att han kunde vara när detta blev känt?
Vad hörde du om festen i Töreboda? Vilka var reaktionerna och attityden då det blev känt att Helenas tillhörigheter hittades så nära hemmet?
Vilken är din uppfattning att PR tipsade om sej själv och agerade skyldig mot utredarna?
Var det likt honom, var han lite galen eller fanns det en anledning just då till vansinnet?
Vad är din åsikt kring att PW i chatten efter radioserien svarade att BW har inget att tillföra utredningen och därför inte är nämnd. Personligen tycker jag att när man som bland en av de sist kända som talat med Helena utanför stadt innan hon började sin promenad hem är en medverkan självskriven om vad han hade att delge. Att det inte nämndes över huvudtaget kan tolkas som känsligt, men för vem?
Vet du vilka som var med och hjälpte till med söket på söndag innan polis på kvällen?