2018-04-11, 00:08
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det är en lång inspelning, över 32 minuter. Jag har lyssnat på 10 minuter och finner inga tecken på att det skulle vara ”klipp och klister”. Det tycks vara samtalet i sin helhet, vilket gör det rätt segt att lyssna på.

Inget klippande och klistrande kanske, men det är uppenbart att ringaren gör sitt bästa för att karaktärsmörda domaren och försöker "framställa personen i så dåligt dager som möjligt." Han misslyckas ju och skämmer ut sig själv istället. Tur för honom att han är en anonym fegis som inte vågar stå för vad han gör.
Citera
2018-04-11, 00:23
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClinicallyBlaze
Nu har tydligen Granskning Sverige hängt ut barnet till en rådman https://twitter.com/sinitsin37/status/983438832543690757
Ja, det där är helt bedrövligt. Jag gillar inte alls agerandet på Twitter – men det gäller även många andra än GS. Överhuvudtaget är Twitter, Facebook osv rätt vidriga ställen tycker jag. Jag har själv slutat använda dessa plattformar för länge sen.

GS tappar givetvis i trovärdighet om de håller på sådär.
Citera
2018-04-11, 01:42
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Inget klippande och klistrande kanske, men det är uppenbart att ringaren gör sitt bästa för att karaktärsmörda domaren och försöker "framställa personen i så dåligt dager som möjligt." Han misslyckas ju och skämmer ut sig själv istället. Tur för honom att han är en anonym fegis som inte vågar stå för vad han gör.
Nu har jag lyssnat på hela inspelningen. Jag tycker att det överlag är intressanta frågor om en möjlig jäv-situation som är potentiellt mycket allvarlig. På slutet kom en del märkliga frågor som det är svårt att förstå syftet med. Men vi kan ju inte veta vilken plan intervjuaren hade. Jag tycker att det är bra att de har lagt ut en oklippt version. Men det är ju givetvis för långt för en artikel. Då behöver det klippas ner till kortare versioner som fokuserar på mer avgränsade delar. Den långa versionen utgör råmaterialet.

Sammantaget väcker inspelningen intressanta frågor om rättssäkerhet och jäv-situationer tycker jag.
Citera
2018-04-12, 21:31
Medlem
Granskning Sverige hänger ut privatpersoner på löpande band nu eller?
Är GS så skitnödiga att dom ägnar sig åt att hänga ut en som har en satirsida på FB med 7000 medlemmar?
Den nivån GS är på nu alltså? Hänger ut ett barn till en rådman?
Patetiska skitnödiga idioter. Och GS vill framstå som ärliga medborgarjournalister?

Det GS gör är att fisa i rymden, det märks inte.
Citera
2018-04-12, 22:18
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Granskning Sverige hänger ut privatpersoner på löpande band nu eller?
Är GS så skitnödiga att dom ägnar sig åt att hänga ut en som har en satirsida på FB med 7000 medlemmar?
Den nivån GS är på nu alltså? Hänger ut ett barn till en rådman?
Patetiska skitnödiga idioter. Och GS vill framstå som ärliga medborgarjournalister?

Det GS gör är att fisa i rymden, det märks inte.
Jag vet inte exakt vad du menar men jag har tittat lite på @GS_Praktikanten och kan bara beklaga den låga nivån. Jag har gillat GS tidigare men ska det vara såhär så kan jag bara ta avstånd.
https://twitter.com/search?f=tweets&vertical=default&q=%40GS_Praktikan ten&src=typd

Såhär har inte GS betett sig tidigare såvitt jag vet. Det är mycket tråkigt att se detta.
Citera
2018-04-12, 23:47
Medlem
Totiuss avatar
Grävet kring presstödet som det skrivs om på GS bloggen är intressant. Det är ju precis såhär man vill se GS jobba. De borde hålla sig borta från tjafset på Twitter.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: GS borde komplettera inspelningarna med mejl. Här är ett typiskt exempel där en person hänvisar till mejl och lägger på luren på sedvanligt sätt:
https://vk.com/video-154402791_456239406

Här skulle jag vilja se en efterföljande mejlkonversation. Om det inte kommer några svar är ju det också svar – då blir ju oviljan att svara ännu tydligare.
Citera
2018-04-13, 06:43
Medlem
Insyn5s avatar
Vissa verkar tro att man kan vara helt fläckfri när man granskar och bekämpar makten och dess lakejer...
Citera
2018-04-13, 08:13
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Vissa verkar tro att man kan vara helt fläckfri när man granskar och bekämpar makten och dess lakejer...
Det är så onödigt att sänka sig till samma låga nivå som ”andra sidan”. Det är mycket bättre att låta jähadisterna och deras gelikar stå för den låga nivån. ”When they go low, we go high” är mycket bättre. Och kom ihåg – jähadisterna klarar INTE en SAKLIG debatt MEN de är experter på att snacka skit.

Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” – George Carlin
Citera
2018-04-14, 15:51
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Det är så onödigt att sänka sig till samma låga nivå som ”andra sidan”. Det är mycket bättre att låta jähadisterna och deras gelikar stå för den låga nivån. ”When they go low, we go high” är mycket bättre. Och kom ihåg – jähadisterna klarar INTE en SAKLIG debatt MEN de är experter på att snacka skit.

Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” – George Carlin

Finns inte längre utrymme för sådana tankar. Det måste komma till en gräns där man helt måste lyfta på garden och slå tillbaka.

Uppenbarligen har ju vänstern haft enorma framgångar med sina omoraliska handlingar. Expressen lyckades plocka ner Granksning Sverige från YT med ren och skär aktivism. Johan Från Granskning Sverige sa - Se och lär.

Om vi befinner oss i ett politiskt inbördeskrig där makten och dess lakejer vill tillintetgöra Sverige och Svenskarna så tycker jag att det här med att "inte sänka sig till deras låga nivå" är av ringa betydelse. Måhända önskvärt, men inte det viktigaste.
Citera
2018-04-14, 16:23
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Finns inte längre utrymme för sådana tankar. Det måste komma till en gräns där man helt måste lyfta på garden och slå tillbaka.

Uppenbarligen har ju vänstern haft enorma framgångar med sina omoraliska handlingar. Expressen lyckades plocka ner Granksning Sverige från YT med ren och skär aktivism. Johan Från Granskning Sverige sa - Se och lär.

Om vi befinner oss i ett politiskt inbördeskrig där makten och dess lakejer vill tillintetgöra Sverige och Svenskarna så tycker jag att det här med att "inte sänka sig till deras låga nivå" är av ringa betydelse. Måhända önskvärt, men inte det viktigaste.
Att blint börja veva är helt fel sätt att slå tillbaka. GS håller på att göra sig omöjliga att försvara på ett seriöst sätt. Det är synd.

Den rätta strategin är att lugnt och sakligt arbeta för att avslöja Ekurirens osakliga ”granskning” av ”Trollfabriken”. Lyckas det kommer mycket att falla av sig självt. Det kommer att dra med sig #jagärhär och massor av folk ända upp i regeringen.

GS borde skita i Twitter och fokusera på att publicera verifierbar fakta som avslöjar Ekuriren. Det borde ha gjorts för länge sen.
Citera
2018-04-14, 16:51
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Att blint börja veva är helt fel sätt att slå tillbaka. GS håller på att göra sig omöjliga att försvara på ett seriöst sätt. Det är synd.

Den rätta strategin är att lugnt och sakligt arbeta för att avslöja Ekurirens osakliga ”granskning” av ”Trollfabriken”. Lyckas det kommer mycket att falla av sig självt. Det kommer att dra med sig #jagärhär och massor av folk ända upp i regeringen.

GS borde skita i Twitter och fokusera på att publicera verifierbar fakta som avslöjar Ekuriren. Det borde ha gjorts för länge sen.

På vilket sätt vevar dom blint? Har själv inte twitter så kan ej uttala mig.

Om en stackars vänsterextremist eller batikhäxa råkar ut för lite hat är väl inget att hänga läpp för? Det är väl det minsta de förtjänar efter ha propagerat för att tusentals våldtäktsmän ska komma till Sverige.

Det är liksom personer som har blod på sina händer, 40åriga kärringar som skanderar refugees welcome.. De har förstört livet för unga tjejer. Ne fyfan är det dom som GS attackerar på twitter så kunde jag inte bry mig mindre.
Citera
2018-04-14, 17:12
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
På vilket sätt vevar dom blint? Har själv inte twitter så kan ej uttala mig.

Om en stackars vänsterextremist eller batikhäxa råkar ut för lite hat är väl inget att hänga läpp för? Det är väl det minsta de förtjänar efter ha propagerat för att tusentals våldtäktsmän ska komma till Sverige.

Det är liksom personer som har blod på sina händer, 40åriga kärringar som skanderar refugees welcome.. De har förstört livet för unga tjejer. Ne fyfan är det dom som GS attackerar på twitter så kunde jag inte bry mig mindre.
Du behöver inte ha något konto för att läsa vad GS skriver på Twitter. Finns vidare ett exempel nyligen i tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av ClinicallyBlaze
Nu har tydligen Granskning Sverige hängt ut barnet till en rådman https://twitter.com/sinitsin37/status/983438832543690757

Dina formuleringar är sådana att man enkelt kan avfärda ditt inlägg som ”hatiskt”, ”skitstorm” och så vidare. Du spelar PK rakt i händerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in