2018-04-15, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
En approach kan ju vara att fokusera på till exempel twigos's uppgifter då de är specifika och sannolikt även korrelerar med utredningens bild av händelseförloppet. Sedan är det väl tyvärr ett faktum att det inte är information som går att göra så mycket med då det är känt sedan länge och utrett. Jag är lite oroad över att det inte bekräftats om fantombilden är mycket lik den man vittnet såg. Simple yes or no question.

Man bör förhålla sig skeptisk till personer som ger indikationer men inte vill bidra till att lösa fallet. Logiskt tänk ger vid handen att de inte heller nu kommer ge någon information som leder någonstans. Deras motiv att läsa/skriva i tråden är inte att hjälpa till. Så oavsett om vederbörande är ett troll eller ej så kommer deras medverkan inte föra det hela vidare.
I det här fallet har jag motsatt uppfattning.
Citera
2018-04-15, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Kan fortfarande inte avslöja det, då avslöjar jag för mycket om mig själv.

Han är fortfarande väldigt lik fantombilden, men han ör/ var inte 15 och ser inte ut som 15 heller.

Jag lutar åt att du inte är genuin, om du hade haft någon skam i kroppen hade du gått till polisen med din information. Om du hade haft något att tillföra vill säga. Alternativt hade du bevarat det du eventuellt vet och inte slösat bort folks intresse och tid i detta forum. Du indikerar hela tiden att det på något vis skulle vara farligt för dig att ge information. Detta är påhitt och ologiskt.
Citera
2018-04-15, 12:25
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigo
Högerhand, han såg det också väldigt tydligt sa han då när farsan mötte honom så var den handen mot vägen så att säga.

Beige jacka, Mörka byxor, Ingen mössa på skallen, barnsligt utseende, och såg inte så skärrad ut.

Ringde honom igår igen, och han sa det att det som gjorde att han fäste ögonen på den här personen.

Var just att han blödde, och även såg spänd ut i sin blick. Som en psykopat från film sa han.

Beige jacka är intressant.
Citera
2018-04-15, 13:02
Medlem
Att folk kommer med uppgifter är jättebra men inte om dom gör mer skada än nytta och oftast påhittade. Många här inne försöker verkligen lösa det här på ett flertal sätt och jobbar hårt på sin lediga tid gratis. Så om folk vill trolla kan dom göra det men inte här.
Citera
2018-04-15, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Jag lutar åt att du inte är genuin, om du hade haft någon skam i kroppen hade du gått till polisen med din information. Om du hade haft något att tillföra vill säga. Alternativt hade du bevarat det du eventuellt vet och inte slösat bort folks intresse och tid i detta forum. Du indikerar hela tiden att det på något vis skulle vara farligt för dig att ge information. Detta är påhitt och ologiskt.

Du är helt fel ute och tänker alldeles för kortsiktigt.

Du är inte speciellt intelligent, och dessutom har jag aldrig sagt att det skulle vara farligt för mig. Det är en trådsanning.

Däremot kanske det skulle ha förödande konsekvenser för mig och min framtid. Det går du tolka hur du vill, men jag förväntar mig inget genomtänkt svar just från dig.
Citera
2018-04-15, 13:44
Medlem
Citat:
Du är helt fel ute och tänker alldeles för kortsiktigt.

Du är inte speciellt intelligent, och dessutom har jag aldrig sagt att det skulle vara farligt för mig. Det är en trådsanning.

Däremot kanske det skulle ha förödande konsekvenser för mig och min framtid. Det går du tolka hur du vill, men jag förväntar mig inget genomtänkt svar just från dig.

Om jag filtrerar bort dina förolämpningar kvarstår faktum att du slösar bort folks tid här i tråden samt agerar djupt omoraliskt genom att prioritera din karriär eller motsvarande framför att lösa ett dubbelmord. Andra får gärna spela ditt spel men jag skulle hellre försöka bidra till att hitta en gärningsman.
Citera
2018-04-15, 13:55
Medlem
Det är bra att twigo nu ska kolla om det påstådda vittnet anser att fantombilden är mycket lik den person han såg. Mitt problem med det hela är att polisen har haft kontakt med vittnet och till och med ordnat fantombilden. De har således redan all tillgänglig information och ändå har det inte lett någonstans. Det är väl för övrigt ett resonemang man kan säga gäller för alla teorier.

Påstådda vittnet beskriver en person som man nog kan säga säkert är gärningsmannen. Denne har dock av polis beskrivits som att se ut som en "datornörd", ha ljust hår och vara av nordeuropeiskt ursprung. Fantombilden tycker jag har ganska lite av ovanstående ingredienser. Kan mycket väl vara så att min kunskap om fallet brister här och att jag därför missförstått det hela. Finns det fler fantombilder?
Citera
2018-04-15, 14:00
Medlem
Citat:
Nä inte längre.
Jag förstår att du vet, men att du inte kan föra det vidare pga speciella omständigheter. Ändå tror jag att det känns OK för dig att få lufta en del av det du vet. Min fråga nu: har du vetat detta hela tiden?
Citera
2018-04-15, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Vad fan har du bidragit med menar du? Jävla troll spring tillbaka in i Trollskogen där du hör hemma , och en tönt är ju du som inte berättat för polisen vad du vet,ett ryggradslöst jävla blötdjur är du!!!!
Är du rädd att " tappa ansiktet"?

Faktum är att du har varit helt fel ute hela tiden, och du avskyr att någon annan kommer och påpekar det så att du inte är " master of Linköpingsmordet" ha haha

Du bevisar det bara genom att du blir aggressiv och förminskar mig med nedvärderande ord, och försöker få mig att backa .

Jag har stött på alldeles för många av din typ genom livet . Det fungerar säkert på vissa. De personer som det inte fungerar på i din närhet, ser du till att göra livet surt för på ett eller annat sätt. Den som satt stopp för dig får på ett eller annat sätt ångra sig för resten av livet. Du är en person som aldrig glömmer, och du kan hämnas resten av livet.

Har jag rätt ;-)
Citera
2018-04-15, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Blir så trött på folk som tycker synd om sig själva och sina egna behov , när man om man talar sanning kan hjälpa till o lösa det här, är offren det är synd om. Och att skydda mördaren är faktiskt brottsligt. Att säga att man vet o inte göra något är för bra att vara sant.typiskt trollbeteende

Det är inte brottsligt om man har tystnadsplikt ..

Det största trollet är du här inne, som vilseleder hela tråden med ditt svammel. Och så fort det kommer in en person som inte håller med och är av en annan åsikt än du så är han/hon troll.
Citera
2018-04-15, 14:43
Medlem
Tystnadsplikt? Då har det m ditt jobb att göra.vad sägs om att ha lite moral då? Du kan ju tipsa anonymt.
Citera
2018-04-15, 14:46
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigo
Går det för dig att skicka över bilderna fast jag inte kommenterat 50 inlägg osv? Tänkte annars om vi ska hitta en annan lösning ?

Kolla bakåt i tråden så har du personer som du kan visa för farsan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in